«Η μουσική είναι η μοναδική μεταφυσική πτυχή σε μια ταινία. Δεν τη βλέπουμε, απλώς την ακούμε και τη νιώθουμε», δήλωσε ο Πολωνός συνθέτης Ζμπίγκνιεφ Πράισνερ κατά τη διάρκεια του masterclass που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ο Πράισνερ έχει επενδύσει μουσικά ταινίες σπουδαίων δημιουργών, μεταξύ άλλων των Κριστόφ Κισλόφσκι, Τόμας Βίντερμπεργκ και Τέρενς Μάλικ.
«Πρέπει να σας πω ότι ο Κισλόφσκι ήταν πολύ αστείος τύπος. Πάντα μας θεωρούσαν θλιμμένους, αλλά η πραγματικότητα δεν ήταν καθόλου έτσι», ανέφερε αναφερόμενος στη συνεργασία του με τον Κισλόφσκι, τονίζοντας τη σημασία του δημιουργικού διαλόγου ανάμεσα στον συνθέτη και τον σκηνοθέτη. «Όταν βλέπω μια ταινία, την αφουγκράζομαι και επεξεργάζομαι το πώς να την επενδύσω μουσικά», πρόσθεσε.
Ο Πράισνερ εξέφρασε την ανησυχία του για τη σημερινή κατάσταση στον κινηματογράφο, παρατηρώντας ότι «πολύ συχνά έχω την εντύπωση ότι στις ταινίες που γυρίζονται σήμερα, τα πάντα είναι πανομοιότυπα». Συνέστησε δε στους νέους μουσικούς να πιστεύουν στη δημιουργικότητά τους, καθώς «η σιγή είναι η ωραιότερη μουσική». Σημείωσε επίσης ότι η τεχνολογική εξέλιξη έχει προσπεράσει τη μουσική σύνθεση, υπογραμμίζοντας ότι «ζούμε σε εποχές όπου η τεχνολογική εξέλιξη μάς έχει προσπεράσει». Υπογράμμισε την αξία της προσωπικής δημιουργίας, καταλήγοντας με μια πολύτιμη συμβουλή: «Ανοίξτε τη φαντασία σας. Μόνο αυτό χρειάζεστε».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης «Meet the Future» του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που στοχεύει στην ανάδειξη νέων Ελλήνων επαγγελματιών από διάφορους κλάδους του κινηματογράφου, με φετινό θέμα την τέχνη του film scoring.