Αφιέρωμα στον Τάκη Κανελλόπουλο στο ΑΠΘ με την προβολή της ταινίας «Σόνια»

Αφιέρωμα στον Τάκη Κανελλόπουλο στο ΑΠΘ με την προβολή της ταινίας «Σόνια»

Αφιέρωμα σε μία από τις εμβληματικότερες μορφές του σύγχρονου ελληνικού σινεμά, τον σκηνοθέτη Τάκη Κανελλόπουλο, διοργανώνει αύριο η Κινηματογραφική Λέσχη του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας & Χριστιανικού Πολιτισμού του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σε μία εκδήλωση που είναι ανοιχτή στο κοινό, θα προβληθεί το κύκνειο άσμα της κινηματογραφικής του σταδιοδρομίας, η ταινία «Σόνια» (1980), αφού μετά την κυκλοφορία της, ο Κανελλόπουλος αφιερώθηκε στη συγγραφή διηγημάτων, εγκαταλείποντας οριστικά το σινεμά.

Μετά την προβολή της ταινίας θα ακολουθήσει συζήτηση για τον μεγάλο Έλληνα δημιουργό και την προσφορά του στην 7η τέχνη, στην οποία έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν προσωπικότητες από τον χώρο του θεάτρου και του κινηματογράφου, όπως ο ηθοποιός Άκης Σακελλαρίου και ο σκηνοθέτης Κώστας Φέρρης. Στο πάνελ των ομιλητών συμμετέχει επίσης ο νεαρός σκηνοθέτης Μάριος Παπαγεωργίου, βαθύς γνώστης του κινηματογραφικού έργου του Κανελλόπουλου, για την ανάδειξη του οποίου ετοιμάζει μάλιστα ειδικό ντοκιμαντέρ.

Η Κινηματογραφική Λέσχη παίρνει σκυτάλη για το αφιέρωμα προς τιμήν του Τάκη Κανελλόπουλου, από το 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που είχε αναδείξει τη μοναδική, ποιητική κινηματογραφική ματιά του σπουδαίου σκηνοθέτη. Μέσα από ένα μεγάλο αφιέρωμα, είχαν προβληθεί εννέα ταινίες του οραματιστή δημιουργού από τη Θεσσαλονίκη, ενώ είχε πραγματοποιηθεί πρωτότυπη εικαστική εγκατάσταση για το κινηματογραφικό και λογοτεχνικό του έργο.

Μάλιστα, στην ανακοίνωσή της η Κινηματογραφική Λέσχη θυμίζει τη φράση «Εγεννήθη ημίν σκηνοθέτης», που έγραψε ο Τύπος μετά την προβολή της ταινίας-ντοκιμαντέρ «Μακεδονικός γάμος» το 1960 στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, χρίζοντας τον 27χρονο τότε δημιουργό, ως μία από τις μεγαλύτερες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου. Τις ελπίδες αυτές και τις προσδοκίες που επενδύθηκαν πάνω του από δημοσιογράφους, κριτικούς του κινηματογράφου, ομότεχνούς του σκηνοθέτες και παραγωγούς, δεν διέψευσε τελικά ο νεαρός Κανελλόπουλος, και δύο χρόνια αργότερα γύρισε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του «Ουρανός» (1962), μία μυθοπλασία με έντονους αντιπολεμικούς τόνους πάνω στο αλβανικό έπος του ’40, η οποία τον έκανε γνωστό διεθνώς.

Συνεχίζοντας την αναδρομή στο έργο του, επισημαίνεται ότι ακολούθησαν δύο ακόμη αριστουργηματικές ταινίες, οι οποίες τον καθιέρωσαν στο ελληνικό και διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα. Η «Εκδρομή» (1966), που αφορά ένα ερωτικό τρίγωνο το οποίο σχηματίζεται στη διάρκεια πολέμου, και η «Παρένθεση» (1968) έγιναν δεκτές με διθυράμβους.

Τέσσερις ακόμη ταινίες μεγάλου μήκους γυρίστηκαν από τον σκηνοθέτη τη δεκαετία του ’70, οι οποίες χαρακτηρίζονται από μία τάση χειραφέτησης από τα στερεότυπα μέσα έκφρασης της κινηματογραφικής τέχνης κι έντονη διάθεση πειραματισμού. Είναι «Η Τελευταία Άνοιξη» (1972), «Το Χρονικό μιας Κυριακής» (1975), «Ρομαντικό Σημείωμα» (1978) και η «Σόνια» (1980).

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί αύριο στις 18:15 στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του πρώτου ορόφου της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ.

Loading

Play