Αύξηση σε ποσοστό 2,8% κατέγραψαν στο πρώτο εννεάμηνο του 2024 οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στη χώρα μας, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ σε πτωτική πορεία συνέχισαν οι εξαγωγές, διατηρώντας το αρνητικό πρόσημο που φέρνουν από το 2023, όπως επισημαίνει σε σημερινή του ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ).
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του συνδέσμου, οι Έλληνες καταναλωτές δαπάνησαν το ποσό των 2,58 δισ. ευρώ για αγορές ενδυμάτων στο πρώτο 9μηνο φέτος, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οπότε και ξόδεψαν 2,5 δισ. ευρώ (+2,8%). Μάλιστα, σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, το πρώτο τρίμηνο φέτος οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο 3,6%, στο δεύτερο +4,5% και στο τρίτο +0,8%.
Αντιθέτως, η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στο πρώτο εννεάμηνο φέτος διαμορφώθηκε σε 1,23 δισ. ευρώ, έναντι των 1,43 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023, καταγράφοντας πτώση κατά 14,4%. Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν μείωση 13,6%, της κλωστοϋφαντουργίας μείωση 19,8% και του βαμβακιού μείωση 9,7%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του συνδέσμου.
Πτώση της τάξης του 5% κατέγραψαν και οι εισαγωγές και για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, αυτές διαμορφώθηκαν στο ποσό των 2,45 δισ. ευρώ στο πρώτο εννεάμηνο φέτος, έναντι των 2,57 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η μείωση των εισαγωγών στην ένδυση ανήλθε σε 2% και στην κλωστοϋφαντουργία σε 13%, με βάση τα στοιχεία του ΣΕΠΕΕ.