Αύξηση 42,7% στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020

Αύξηση 42,7% στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020

  Χρήσιμες συμβουλές και εφαρμογές που αποτελούν το «κλειδί» για τους εν δυνάμει δημιουργούς ηλεκτρονικών καταστημάτων, ώστε να πετύχουν στη μετάβασή τους στον ψηφιακό κόσμο και να καταστούν ελκυστικοί στο καταναλωτικό κοινό, μοιράστηκαν με τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες λιανικού εμπορίου, οι εισηγητές σημερινής διαδικτυακής ημερίδας. Την διαδικτυακή ημερίδα με θέμα «Ηλεκτρονικό Εμπόριο Λιανικής στην εποχή του COVID-19 – ΔΡΑΣΗ ΕΣΠΑ «e-λιανικό», συνδιοργάνωσαν το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης και ο Σύνδεσμος Συμβούλων Επιχειρήσεων.

         Στα πρακτικά βήματα που προέταξαν οι εισηγητές, συμπεριλαμβάνονται: η μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο πρέπει να αφορά το σύνολο της οργάνωσης μιας επιχείρησης- από τη βιτρίνα, το λογιστήριο μέχρι και την αποθήκη-, ο σεβασμός και η ευθύνη στον ψηφιακό καταναλωτή που αποτελούν σημαντικό παράγοντα για τη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης με διάρκεια και οι καταναλωτές εκτιμούν την ευκρίνεια των όρων χρήσης, η απλότητα στην ολοκλήρωση των συναλλαγών, και η δυνατότητα εύκολης πλοήγησης στην ιστοσελίδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος

   Παράλληλα, επισήμαναν ότι ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να αποτελεί οργανική προέκταση ενός φυσικού καταστήματος και η επιλογή αξιόπιστων συνεργατών ως προς τις υπηρεσίες παράδοσης και τις ηλεκτρονικές πληρωμές, αλλά και η μέριμνα για την κυβερνοασφάλεια, είναι οι πλέον σημαντικές παράμετροι.

   Πρόοδος το e-shop, αλλά…

         Να κινητοποιηθούν άμεσα και να προχωρήσουν στη δημιουργία του δικού τους ηλεκτρονικού καταστήματος, προκειμένου να καταστούν βιώσιμοι στην τρέχουσα συγκυρία που πλήττει σημαντικά τον κλάδο λιανικής, κάλεσε τους επαγγελματίες συναδέλφους του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), Παντελής Φιλιππίδης, μιλώντας στην σημερινή διαδικτυακή εκδήλωση. Ο ίδιος σημείωσε ότι ναι μεν τα e-shops αποτελούν πρόοδο για τους καταστηματάρχες «αλλά προσωπικά- είπε- θα ήθελα να δω μέτρα διάσωσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που βάσει των εκτιμήσεων τον Μάϊο περί τις 100.000 θα κατεβάσουν ρολά και πάνω από 300.000 άνθρωποι θα μείνουν στον δρόμο».

   Λέγοντας ότι η πανδημία του κορονοϊού «δεν φαίνεται να αποτελέσει σύντομα έναν κακό εφιάλτη» και υπογραμμίζοντας ότι οι καταναλωτές εκτονώνονται μέσω των διαδικτυακών αγορών, προέτρεψε τους καταστηματάρχες να δημιουργήσουν το δικό τους e-shop. «Μιλάμε για ένα κατάστημα που θα μπορείτε να το λειτουργείτε 24 ώρες το 24/ωρο».

   Την επιτακτική ανάγκη για τον κάθε καταστηματάρχη λιανικής να κάνει το μεγάλο βήμα και να προχωρήσει στη δημιουργία του δικού του ηλεκτρονικού καταστήματος, αξιοποιώντας τα εργαλεία που ολοένα και πολλαπλασιάζονται, όπως και τις χρηματοδοτήσεις που προωθεί η ελληνική πολιτεία στο πλαίσιο προγραμμάτων, υπογράμμισε ο Α΄ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης. Για τα εργαλεία όπως click away και click in shop, είπε ότι έδωσαν κάποια διέξοδο στους καταστηματάρχες λιανικής, χωρίς να «λύνουν όλα τα προβλήματα», εκτίμησε ότι «θα δούμε και άλλα νεότερα» και κατέληξε λέγοντας ότι «όσα γίνονται το τρέχον διάστημα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, αφορούν σε εξελίξεις που θα έχουν διάρκεια στο χρόνο».

   Με ρυθμό +42,7 έτρεξε το e-commerce το 2020

         Την έντονα δυναμική πορεία που ακολουθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, με την αγορά να «τρέχει» το 2020 με ρυθμό 42,7%, στα 10,7 δισ. ευρώ, από 5,8 δισ. ευρώ το 2019 (+7% έναντι του 2018) και 2,66 δισ. ευρώ το 2013, υπογράμμισε στην τοποθέτησή του ο Sales Director της Astrolabs, Βασίλης Ζαμπέτογλου.

         Μεταξύ άλλων επισήμανε ότι τον Μάρτιο του 2020 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα έτρεξε με +307% στους τομείς τροφίμων και φαρμάκων, και τόνισε ότι τον Μάϊο του 2020, σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Σύνδεσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου «Greca», συνολικά η αγορά παρουσίασε θετική μεταβολή της τάξης του 107%.

   Επιπλέον, ο ίδιος σημείωσε ότι η πανδημία του κορονοϊού λειτούργησε ως επιταχυντής για τη μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο και χαρακτηριστικά τόνισε ότι την περίοδο του click away στη χώρα μας τον Δεκέμβριο, μόνο ένα 18% το επέλεξε για τις αγορές του, ενώ επτά στους δέκα Έλληνες έκαναν τις αγορές τους ψηφιακά.

   Από την πλευρά του ο προϊστάμενος αναπτυξιακών προγραμμάτων & εκπαίδευσης Alpha Plan, Αλέξανδρος Μπουζούδης, στη διάρκεια της τοποθέτησής του περιέγραψε και έθεσε επί τάπητος τις απαιτήσεις για την υλοποίηση του προγράμματος που αφορά στην επιχορήγηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων για τη δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.

   Αναφερόμενος στη δράση του ΕΠΑνΕΚ «e-λιανικό», τόνισε ότι είναι συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ, αφορά σε επιδότηση ως και 5.000 ευρώ για κάθε επιχείρηση με διακριτό ΑΦΜ και οι ωφελούμενοι αναμένονται σε 16.000 επιχειρήσεις.

   Ε.Α.

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play