Ανακαινίσεις και μερεμέτια έγιναν …της μόδας εν μέσω καραντίνας

Ανακαινίσεις και μερεμέτια έγιναν …της μόδας εν μέσω καραντίνας

Το σύνθημα «μένουμε σπίτι» δίνεται τον Μάρτιο του 2020 και η εφαρμογή του αλλάζει άρδην τις καθημερινές μας συνήθειες. Ξαφνικά, σκληρά εργαζόμενοι πολίτες, καθώς και άνθρωποι που αγαπούν το «έξω», περιορίζονται στα σπίτια τους, τα οποία παρατηρούν για πρώτη φορά επισταμένως και μαζί μ’ αυτά και τις ατέλειές τους.

Η περίσσεια χρόνου, σε συνδυασμό με την ανάγκη των ανθρώπων να αγαπήσουν πιο πολύ τον χώρο που ξαφνικά έγινε το καταφύγιό τους, αύξησε σε μεγάλο ποσοστό τις ανακαινίσεις, ανακατασκευές, αλλά και τις μικρότερες παρεμβάσεις στις κατοικίες.

Ο Γιώργος Τσόγιας, υπάλληλος γραφείου σε εταιρία μάρκετινγκ με αντικείμενο την έρευνα αγοράς, στη διάρκεια της καραντίνας έμεινε σπίτι για πολύ μεγαλύτερο διάστημα απ’ ό,τι συνήθως και όπως οι περισσότεροι, επιδόθηκε στην -ούτως ή άλλως αγαπημένη του- μαγειρική. Οι ιδιαίτερες συνταγές των σεφ που παρακολουθούσε και ήθελε να εκτελέσει, απαιτούσαν περισσότερο χώρο κι έτσι πήρε την απόφαση να ανακαινίσει την κουζίνα του. «Έγινε ειδικός σχεδιασμός για να αλλάξει η διαρρύθμιση και το αποτέλεσμα ήταν μεγαλύτερος πάγκος για προετοιμασία φαγητού», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Τσόγιας, που για τον σκοπό αυτό απασχόλησε μέσα στην καραντίνα τρεις επαγγελματικές ειδικότητες: μαραγκό, υδραυλικό και πλακά.

Βέβαια, εκτός από την κουζίνα, τον ασυνήθιστα πολύ ελεύθερο χρόνο του, τον αξιοποίησε μαστορεύοντας και ο ίδιος. «Ήταν μια καλή ευκαιρία να περιποιηθώ το μπαλκόνι μου, οπότε μπήκα στη διαδικασία να τρίψω με γυαλόχαρτο την ξύλινη κουπαστή, να τη στοκάρω και στη συνέχεια να την περάσω με βερνίκι. Μάλιστα έβαψα και το εσωτερικό του σπιτιού, ενώ τοποθέτησα λεντοταινία, για κρυφό φωτισμό στο σαλόνι, ώστε να μπορώ να δημιουργώ ατμόσφαιρα, για να απολαμβάνω με τη σύντροφό μου τα φαγητά που παρασκευάζω στη νέα μου κουζίνα», συμπληρώνει με ενθουσιασμό.

Τη… μόδα των «ανακαινίσεων καραντίνας», επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τιμών και Εκτίμησης Ακινήτων Θεσσαλονίκης, Κώστας Γεωργάκος, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι για πρώτη φορά είναι ακριβής ο χαρακτηρισμός «χώρος διαμονής», αφού για τους περισσότερους, προ πανδημίας, η κατοικία ήταν απλώς «χώρος διανυκτέρευσης». «Με την αναγκαστική παραμονή εντός της οικίας, υπήρξε χρόνος για σκέψη και για επεξεργασία δεδομένων μέσω διαδικτύου, με αποτέλεσμα να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο που βλέπαμε τα σπίτια μας. Οπότε, πράγματι, πολλοί ήταν αυτοί που προέβησαν σε ανακαινίσεις, άλλοι σε μικρό βαθμό και άλλοι σε μεγαλύτερο», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Κερδισμένοι απ’ αυτήν την πραγματικότητα, εκτός από τους ιδιοκτήτες των σπιτιών που χαίρονται τον ανανεωμένο τους χώρο, είναι και οι επαγγελματίες που δούλεψαν γι’ αυτό. Ο Σπύρος Ιωαννίδης, ειδικός στον τομέα των ανακαινίσεων, δηλώνει ότι το τελευταίο διάστημα αυξήθηκαν πολύ οι κλήσεις για εργασίες σε σπίτια. «Ένα σπίτι πάντα χρειάζεται αναβάθμιση ή συντήρηση, απλώς τώρα οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να αγνοήσουν αυτήν την ανάγκη. Επίσης, λόγω του ότι είναι παρόντες, αισθάνονται περισσότερη σιγουριά να… ανοίξουν μεγαλύτερες δουλειές, όπως αλλαγή κουφωμάτων ή να εφαρμόσουν θερμοπρόσοψη, για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας», δηλώνει. Εξηγεί ακόμη ότι τηλεκπαίδευση και τηλεργασία, δημιούργησαν την ανάγκη για αλλαγή στη διαρρύθμιση των χώρων. «Σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζεται να γκρεμίσουμε τοίχους για να μεγαλώσει ο χώρος, ενώ σε άλλες απαιτείται να κλείσουμε με γυψοσανίδα ένα μεγάλο σαλόνι για παράδειγμα, προκειμένου να προκύψει ένα νέο δωμάτιο, που συνήθως χρησιμοποιείται για γραφείο», αναφέρει ο κ. Ιωαννίδης.

Από την πλευρά του, ο Γιάννης Κουσαταλόγλου ως υδραυλικός είχε συνηθίσει να χτυπάει το τηλέφωνό του για έκτακτες ανάγκες. Το τελευταίο διάστημα όμως, δέχεται κλήσεις για προληπτικές εργασίες. «Πιστεύω ότι οι άνθρωποι εκμηδενίζοντας τις εξόδους τους, εξοικονόμησαν χρήματα, τα οποία επενδύουν για να βγουν κερδισμένοι αργότερα. Γι’ αυτό προχωρούν ακόμη και σε αλλαγή συστημάτων θέρμανσης».

Υπάρχουν ωστόσο και οι παρεμβάσεις που είναι καθαρά αισθητικές, οικονομικές κι έχουν να κάνουν με μία απλή αλλαγή στο σπίτι. «Οι πελάτες, μας καλούν για εργασίες που παραμελούσαν για χρόνια να κάνουν, όπως είναι το βάψιμο του σπιτιού, ενώ αυτήν την περίοδο, για ψυχολογικούς λόγους, τολμούν αλλαγές που δε θα επέλεγαν σε κανονικές συνθήκες, όπως διχρωμίες ή πιο έντονα χρώματα», λέει ο ελαιοχρωματιστής Μανώλης Δομζάς.

Ιδιοκτήτες, τεχνίτες και ειδικοί, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως είναι μεν καλύτερος ο προσωπικός μας χώρος ύστερα από κάποιες παρεμβάσεις, αλλά εύχονται σύντομα να μην είναι υποχρεωτική η παραμονή μας σ’ αυτόν.

Βαρβάρα Καζαντζίδου

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play