«Σε τρία χρόνια όλα τα λεωφορεία θα είναι καθαρά, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την ημερίδα με τίτλο «Νέος συγκοινωνιακός χάρτης Θεσσαλονίκης», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, παρουσία αρμόδιων υπουργών και πλήθους κόσμου. Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι «η σημερινή μέρα είναι σημαντική, καθώς δεν συνιστά αποτέλεσμα θριαμβολογίας, αλλά είναι η ρεαλιστική αποτύπωση της κατάστασης και των μελλοντικών βημάτων μας». Προέτρεψε τους παρευρισκόμενους να κινηθούν με μεγαλύτερη ταχύτητα από κοινού.
Η ημερίδα επικεντρώθηκε στην πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης, η οποία μεταμορφώνεται. Ο υπουργός αναφέρθηκε στα σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής λειτουργίας, στο νέο μέσο, το μετρό, που θα είναι διαθέσιμο σε λιγότερο από τρεις μήνες, και στην ολοκλήρωση του Fly Over σε λιγότερο από τρία χρόνια. Υπογράμμισε τη δέσμευση που έχουν αναλάβει από τον Ιούλιο του 2023 για την ενσωμάτωση του ΟΣΕΘ στον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης.
Αναφερόμενος στα ήδη ολοκληρωμένα έργα, σημείωσε ότι πλέον κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία. Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΟΣΕΘ για τη μίσθωση 220 επιπλέον λεωφορείων, με προσωρινό ανάδοχο για 164 λεωφορεία που θα παραληφθούν το 2025. Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση για 700 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων 200 προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη, ενώ πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις 190 οδηγών.
Ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι σήμερα, τον Σεπτέμβριο, έχουμε 40 επιπλέον λεωφορεία, με αύξηση 16%. Το μετρό αναμένεται να παραδοθεί στους πολίτες με τη βασική γραμμή 13 σταθμών στα τέλη Νοεμβρίου 2024. Η επέκταση προς την Καλαμαριά με πέντε σταθμούς προγραμματίζεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Ο υπουργός τόνισε τη συλλογική εργασία που απαιτήθηκε για την ολοκλήρωση αυτών των έργων.
Συνεχίζοντας, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι τα μέσα συγκοινωνίας θα λειτουργούν συμπληρωματικά και συνεργατικά, με στόχο τη βιώσιμη κινητικότητα και την αξιόπιστη μεταφορά. Αναφέρθηκε στην ανάγκη να σεβαστούμε τα περιουσιακά στοιχεία της πόλης και κάλεσε τις διοικήσεις και τους εργαζόμενους των συγκοινωνιακών φορέων να συνεργαστούν για την αρμονική ενσωμάτωσή του νέου μέσου στο συγκοινωνιακό σύστημα.
Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ανέφερε ότι «η συγκοινωνία πρέπει να γίνεται με όρους αξιοπρέπειας και αποτελεσματικότητας», καλώντας τους πολίτες να πληρώνουν το αντίτιμο και τονίζοντας τη συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε την ανάγκη υπέρβασης των προβλημάτων που προκαλούν καθυστερήσεις στο μετρό, υποσχόμενος ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει το μετρό που της αξίζει. Ο υφυπουργός εσωτερικών, Κώστας Γκιουλέκας, ανέφερε επίσης την ανάγκη των υποδομών για την ανάπτυξη της πόλης, εστιάζοντας στην εντολή του πρωθυπουργού για βελτίωση της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων.
Αξιοσημείωτη είναι και η τοποθέτηση του προέδρου του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνου Ταγγίρη, που δήλωσε ότι οι Θεσσαλονικείς θα αγαπήσουν και πάλι τον οργανισμό, καθώς εργάζονται για να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Κουρέτας, συμπλήρωσε ότι η συνδυασμένη λειτουργία του μετρό και των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων μπορεί να αυξήσει το ποσοστό της δημόσιας συγκοινωνίας από το 15% στο 50%.
Τέλος, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, υπογράμμισε ότι η συνεργασία των φορέων είναι καθοριστική για τη βελτίωση της πόλης και τη δημιουργία χώρων στάθμευσης.