Ανοιχτή επιστολή Στέλιου Αγγελούδη προς τους πολιτικούς αρχηγούς – «Δεσμευτείτε για τη Θεσσαλονίκη»

Ανοιχτή επιστολή Στέλιου Αγγελούδη προς τους πολιτικούς αρχηγούς – «Δεσμευτείτε για τη Θεσσαλονίκη»

Ανοιχτή επιστολή προς τους πολιτικούς αρχηγούς απέστειλε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης με την οποία τους ζητά να δεσμευτούν για μια σειρά μέτρων και δράσεων για την πόλη.

Ολόκληρη η επιστολή Στ. Αγγελούδη προς τους πολιτικούς αρχηγούς:

«Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται κατά προτεραιότητα ένα συνεκτικό σχέδιο για την επίλυση πολυετών εκκρεμοτήτων σε σημαντικούς αναπτυξιακούς τομείς, ώστε να μπορεί να σταθεί ανταγωνιστικά απέναντι στις ευκαιρίες που αναδύονται στο διεθνές γεωπολιτικό περιβάλλον. Η δεύτερη πόλη της χώρας μας υστερεί ακόμη πολύ σε κρίσιμες υποδομές, ενώ οι πολίτες κουράστηκαν να περιμένουν να υλοποιηθούν οι υποσχέσεις, οι μακέτες και οι εξαγγελίες. Έχοντας ως δεδομένο ότι η βιώσιμη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης περνά αναγκαστικά μέσα από αποφάσεις που λαμβάνονται σε κυβερνητικό επίπεδο και σχετίζονται με την κατανομή των εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων, απευθύνομαι σ’ εσάς, τους επικεφαλής των κομμάτων, ενόψει των εθνικών εκλογών της 21ης Μαΐου 2023, με την παρούσα ανοικτή επιστολή. Σας ζητώ ως υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, να δεσμευτείτε ότι θα επικεντρώσετε το ενδιαφέρον σας στα παρακάτω ανοικτά ζητήματα που αφορούν τη Θεσσαλονίκη, με κοινό στόχο την υλοποίηση ενός σχεδίου για την ευημερία των συμπολιτών μου, την ποιότητα ζωής, την επάρκεια των υποδομών, την οικονομική ανάκαμψη και την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης».

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

-Λήψη μέτρων για τη θωράκιση και την ανθεκτικότητα των αστικών υποδομών, απέναντι στην κλιματική, ενεργειακή και οικονομική κρίση.

-Δραστικά μέτρα για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, μετά την πρόσφατη καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

-Ολοκλήρωση και πλήρης λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού και όλων των συνοδών έργων για την περιβαλλοντική διαχείριση των λυμάτων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (ΠΣΘ), προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση των υδάτων και να προστατευτεί το οικοσύστημα του Θερμαϊκού Κόλπου.

-Προώθηση των συμπληρωματικών υποδομών επεξεργασίας αστικών απορριμμάτων και βιοαποβλήτων, που προβλέπονται στον εγκεκριμένο περιφερειακό σχεδιασμό, δυτικά και ανατολικά του ΠΣΘ.

-Αποκατάσταση και αναβάθμιση του δικτύου Ανακύκλωσης.

-Σχεδιασμός του δικτύου διαλογής και κομποστοποίησης οργανικών αποβλήτων.

-Ανάληψη πρωτοβουλιών για περισσότερο πράσινο στην πόλη, μεταξύ των οποίων η ανάδειξη και προστασία του Περιαστικού Δάσους, της Περιφερειακής Τάφρου και των αστικών υδατορεμάτων.

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ – ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

-Επικαιροποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών για το ΠΣΘ (2010), με όλες τις απαραίτητες δράσεις για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού, της στάθμευσης και των μετακινήσεων.

-Ουσιαστική προώθηση και δημοπράτηση των επεκτάσεων του Μετρό προς Αεροδρόμιο, δυτική Θεσσαλονίκη, Χαριλάου και Τούμπα.

-Ανασυγκρότηση του ΟΑΣΘ, για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των μετακινούμενων και τη μείωση της χρήσης ΙΧ. Αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών.

-Θέσπιση πλαισίου Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών και ολοκλήρωση των ημιτελών υποδομών logistics, για την ορθολογική διαχείριση και προσαρμογή των ωραρίων λειτουργίας και τροφοδοσίας της αγοράς.

-Πύκνωση των οδικών, σιδηροδρομικών, αεροπορικών και θαλάσσιων συνδέσεων της πόλης με την ενδοχώρα και βασικούς προορισμούς του εξωτερικού, για την ενίσχυση της εξωστρέφειας της πόλης και των εμπορικών συναλλαγών. Εξασφάλιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με Ευρώπη και Ασία.

-Προτεραιότητα στα οδικά έργα εθνικής σημασίας για τη βελτιστοποίηση της σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ, Χαλκιδική και Άγιο Όρος.

-Λήψη μέτρων για την αποκατάσταση της αξιοπιστίας του σιδηροδρομικού δικτύου και την ασφαλή χρήση του τρένου στον άξονα Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

-Κατασκευή της Σιδηροδρομικής Σύνδεσης του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

-Δημοπράτηση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου.

-Πλήρης εκσυγχρονισμός του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης (πύλη εισόδου στη χώρα).

-Χρηματοδότηση διάνοιξης βασικών οδών του Δήμου Θεσσαλονίκης, όπως Λαγκαδά, Αγ. Δημητρίου, Σόλωνος, Καζαντζάκη, Ψελλού.

-Προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, με τη δημιουργία μητροπολιτικού δικτύου ποδηλατόδρομων.

-Επιτάχυνση έργων επέκτασης και εμβάθυνσης 6ου Προβλήτα ΟΛΘ.

-Νομοθετική πρωτοβουλία για την κατασκευή δημοτικών πολυόροφων μεταλλικών σταθμών αυτοκινήτων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

-Ενίσχυση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και επίλυση των στεγαστικών αναγκών των σχολών. Ανακαίνιση και επέκταση των φοιτητικών εστιών.

-Ανανέωση του κτιριακού αποθέματος των σχολικών μονάδων του Δήμου Θεσσαλονίκης, για την εξάλειψη των λυόμενων, μισθωμένων, ακατάλληλων αιθουσών, συμπεριλαμβανομένης της προσχολικής εκπαίδευσης που στεγάστηκε πρόχειρα σε προκατασκευασμένες αίθουσες.

ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ

-Αντιπλημμυρική προστασία – Κατασκευή χωριστικού δικτύου ομβρίων (αντικατάσταση του ανεπαρκούς παντορροϊκού δικτύου της ΕΥΑΘ).

-Ολοκλήρωση έργου επέκτασης της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης, ώστε η δυναμικότητα της εγκατάστασης να αυξηθεί από 150.000 μ3 ημερησίως που είναι σήμερα, σε 300.000 μ3 ημερησίως.

-Υπογειοποίηση καλωδίων ΔΕΔΔΗΕ, για την αισθητική αναβάθμιση της πόλης και την ασφάλεια του δικτύου, ξεκινώντας από τον παραδοσιακό οικισμό της Άνω Πόλης.

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΕΡΓΑ – ΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ

-Επαναδημοπράτηση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου

-Έκδοση απόφασης χωροθέτησης και ωρίμανση έργου κατασκευής νέου Ογκολογικού Νοσοκομείου.

-Εκσυγχρονισμός, εξοπλισμός και στελέχωση δημοσίων νοσηλευτικών ιδρυμάτων Θεσσαλονίκης.

-Κατασκευή Μουσείου Ολοκαυτώματος και συγκρότηση του φορέα διοίκησης και λειτουργίας. Η επί δεκαετία εξαγγελλόμενη υλοποίηση του έργου εκθέτει τη χώρα διεθνώς.

-Επιτάχυνση διαδικασιών και δημιουργία διοικητικού σχήματος για την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου του Θερμαϊκού.

-Ενεργοποίηση των διαδικασιών για την ανάπλαση της ΔΕΘ. Επαναξιολόγηση των νέων κτιριακών επιφανειών στο ελάχιστο βιώσιμο μέγεθος, προς εξοικονόμηση κόστους και αύξηση των χώρων κοινοχρήστου πρασίνου.

-Απόδοση ανενεργών πρώην στρατιωτικών εκτάσεων για κοινή χρήση και πράσινο, χωρίς ανταλλάγματα. Ολοκλήρωση μεταβίβασης πρώην Στρατοπέδου Μυστακίδη στο Δήμο Θεσσαλονίκης.

-Παραχώρηση στο Δήμο Θεσσαλονίκης χωρίς αντάλλαγμα όλων των δημοσίων ακινήτων που προορίζονται για κοινωφελείς σκοπούς από το σχέδιο πόλεως, με υποχρέωση αξιοποίησής τους εντός δεκαετίας.

-Εξαγορά, παροχή κινήτρων και αποκατάσταση ιστορικών μνημείων και σημαντικών διατηρητέων κτιρίων (Επταπύργιο, Αλκαζάρ, ΦΙΞ, Μύλοι Αλλατίνι, Κόκκινος Πύργος, διατηρητέα σύνολα Βασ. Όλγας, Εγνατίας και ιστορικού κέντρου), με στόχο την ανάδειξη της ιστορικής φυσιογνωμίας της πόλης.

-Αποκατάσταση και επανάχρηση πρώην εργοστασίου ΥΦΑΝΕΤ, για την στέγαση της Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ, Σχολής Θεάτρου και Ορχηστρικής Τέχνης (χορού).

-Αποκατάσταση και ανάπλαση των Πλατειών Ελευθερίας, Αριστοτέλους και Διοικητηρίου.

-Κατασκευή τουλάχιστον τριών δημοσίων υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων μεγάλου μεγέθους, κάτω από κοινόχρηστους χώρους.

-Επίλυση εμπλοκών για την ανακατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα. Σχεδιασμός για τη συνολική αναβάθμιση ή νέα κατασκευή των γηπέδων του ΑΡΗ και του ΗΡΑΚΛΗ.

-Εκσυγχρονισμός και εξοπλισμός των αθλητικών υποδομών, ξεκινώντας από το Ποσειδώνιο Αθλητικό Κέντρο, το Εθνικό Κολυμβητήριο και το Καυτανζόγλειο Στάδιο. Ανάδειξη της πόλης σε εθνικό προπονητικό κέντρο. Κατασκευή κλειστού γηπέδου στίβου.

-Επίλυση εμπλοκών για την κατασκευή Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών στο Δήμο Θεσσαλονίκης (εκκρεμεί έγκριση τοπικού ρυμοτομικού σχεδίου από το 2018).

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ – ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ

-Δημιουργία Ενιαίου Κέντρου Ελέγχου της Κυκλοφορίας (Τηλεδιοίκηση), υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Τροχαίας, για την αποτελεσματική αστυνόμευση και ρύθμιση της κυκλοφορίας και φωτεινής σηματοδότησης σε όλο το ΠΣΘ.

-Ενεργοποίηση και στοχοθεσία της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας.

-Επίλυση εμπλοκών για την κατασκευή του Τεχνολογικού Πάρκου ThessINTEC.

-Παροχή κινήτρων για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως κέντρο υποδοχής νεοφυών επιχειρήσεων και υψηλής τεχνολογίας, και ως κόμβος έρευνας και τεχνογνωσίας.

-Προώθηση του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε ΟΑΣΘ και Μετρό. Επέκταση της τηλεματικής σε όλο το ΠΣΘ.

-Δημιουργία Κέντρου Συλλογής Ανοικτών Ψηφιακών Δεδομένων (City Data Center) για την υποστήριξη των επενδύσεων, της έρευνας και του τουρισμού.

ΕΡΓΑΣΙΑ – ΑΣΦΑΛΕΙΑ

-Ενίσχυση αστυνόμευσης και λήψη μέτρων κατά της εγκληματικότητας και της παραβατικότητας στο δημόσιο χώρο.

-Σχεδιασμός μακροχρόνιων μέτρων για την κοινωνική συνοχή, την καταπολέμηση της φτώχειας και της ανεργίας.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ

-Επιτάχυνση διαδικασιών για την ενεργοποίηση της νέας Προγραμματικής Περιόδου ΕΣΠΑ 2021-2027.

-Ενίσχυση του Δήμου Θεσσαλονίκης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για έργα ουσιαστικού περιεχομένου, κοινωνικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα.

-Νομοθετική πρωτοβουλία για την ανάθεση εντός τριετίας της Μητροπολιτικής Διακυβέρνησης του ΠΣΘ στο Δήμο Θεσσαλονίκης, με συντονιστικές αρμοδιότητες σε θέματα διαδημοτικού χαρακτήρα.

-Αποκατάσταση της θεσμικής και δημοκρατικής λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, με την ενίσχυση των αποφασιστικών αρμοδιοτήτων του.

-Εκπόνηση ενιαίου Στρατηγικού Σχεδίου για την ανάπτυξη του Τουρισμού στη Θεσσαλονίκη.

-Ανασύσταση θεσμικού τοπικού οργάνου με αντικείμενο τον περιβαλλοντικό, χωροταξικό και συγκοινωνιακό σχεδιασμό για όλη την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης (επαναφορά της Εκτελεστικής Επιτροπής του πρώην Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης).

-Αναγνώριση ιαματικού πόρου Λουτρών Θέρμης, ιδιοκτησίας Δήμου Θεσσαλονίκης (εκκρεμεί από το 2009).

-Έγκριση του αναθεωρημένου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Δήμου Θεσσαλονίκης (εκκρεμεί από το 2019).

-Αποκέντρωση/μεταφορά δομών, πόρων και αρμοδιοτήτων από την κεντρική εξουσία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αναθεώρηση του Ν. 3852/2020 (Καλλικράτη) και εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για μια πιο δυνατή Τοπική Αυτοδιοίκηση στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

-Ενίσχυση του Δήμου Θεσσαλονίκης με επαρκές επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό, σε αντικατάσταση του έμπειρου προσωπικού που συνταξιοδοτήθηκε ή εντάχθηκε στην Κινητικότητα.

Δείτε επίσης: Αγγελούδης: «Χρειαζόμαστε ισχυρή τουριστική ταυτότητα και μια δημοτική αρχή που θα αναλάβει τις ευθύνες της»

Loading