Στα τέλη Απριλίου, το αργότερο στις αρχές Μαΐου φέτος, αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως γνωστοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννης Τσάρας, στην τοποθέτησή του στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης. Απαριθμώντας τα οφέλη από την υλοποίησή του, εξήγησε ότι με την κατασκευή του έκτου «ρημαδοπροβλήτα», το βάθος θα αυξηθεί από 12,6 μέτρα σε περίπου 17 μέτρα, επιτρέποντας την ελλιμενίση μεγάλων πλοίων με περισσότερα από 20.000 κοντέινερ.
Επιπλέον, ανέφερε ότι η προβλήτα θα επεκταθεί από 568 μέτρα σε 1.081 μέτρα, επιτρέποντας τη δυνατότητα εξυπηρέτησης δύο ή τριών πλοίων ταυτόχρονα, με τη συνολική ετήσια εξυπηρέτηση να αναμένεται να ξεπεράσει το 1,2 εκατομμύριο κοντέινερ, ανάλογα με τις συνθήκες και τα τεχνικά έργα που θα υλοποιηθούν. Ο κ. Τσάρας τόνισε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το μοναδικό πλήρες στη χώρα και εξυπηρετεί όλα τα είδη φορτίων πλην καυσίμων, υπογραμμίζοντας τον πολιτιστικό και κοινωνικό του ρόλο στην πόλη.
Επίσης, επισήμανε την ανάγκη για ταχύτερη υλοποίηση έργων που θα συνδέσουν το λιμάνι με το σιδηροδρομικό δίκτυο και την ΠΑΘΕ, καθώς και την ανάγκη για την ενίσχυση της τελωνειακής υποδομής, η οποία αυτή τη στιγμή λειτουργεί με περιορισμένες βάρδιες.
Στην τοποθέτησή του, ο κ. Τσάρας αναφέρθηκε στην εξέλιξη των λιμανιών στη Βαλκανική, επισημαίνοντας ότι ενώ μέχρι το 2010 υπήρχαν μόνο λιμάνια μικρού μεγέθους, σήμερα η Βουλγαρία έχει προχωρήσει με το λιμάνι του Μπουργκάς και η Κροατία έχει αναβαθμίσει σημαντικά τα δικά της λιμάνια.
Το 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης συνδιοργανώθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης (ΕΛΙΝΕΚΑ) σε συνεργασία με το MyPortal.gr και το «Πολιτικό Ημερολόγιο-Ατζέντα Θεσσαλονίκης», υπό την αιγίδα του ΤΕΕ/ΤΚΜ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ