Η ανάγκη οι ρυθμιστές στην ΕΕ να ακολουθήσουν τα καλά παραδείγματα χωρών όπως η Ελλάδα, η Βουλγαρία και η Ρουμανία, προκειμένου να διασφαλιστεί η απαιτούμενη προβλεψιμότητα (π.χ., όσον αφορά τη φορολογία) για τους επενδυτές, επισήμανε από το βήμα του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο Κώστας Σαλβάρας, αντιπρόεδρος για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης της Philip Morris International (PMI). Αυτό θα επιτρέψει τη συνέχιση των επενδύσεων και θα συνεισφέρει στην ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης.
«Αυτό που χρειάζεται η επιχείρηση για να ευημερήσει είναι σταθερότητα, προβλεψιμότητα και ενθάρρυνση επενδύσεων και καινοτομίας. Για να δώσω κάποια παραδείγματα, η Ελλάδα έχει σταθερότητα όσον αφορά τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης (…) και η Ρουμανία και η Βουλγαρία, έχουν μακροπρόθεσμα φορολογικά ημερολόγια (…) χωρίς απότομες αυξήσεις φόρων. Αυτό είναι θεμελιώδες για την επιχείρηση, γιατί υπάρχει προβλεψιμότητα και μπορούμε να επενδύσουμε.» ανέφερε ενδεικτικά και ειδικά για την Ελλάδα πρόσθεσε ότι έκανε ένα βήμα παραπέρα και στο ρυθμιστικό περιβάλλον.
Στον αντίποδα, πρόσθεσε, υπάρχουν χώρες που κάνουν απότομες αυξήσεις φόρων ή ενίοτε και απαγορεύουν τα smoke-free προϊόντα, κάτι που οδηγεί σε άνθιση του παράνομου εμπορίου, μείωση των κρατικών εσόδων και, προφανώς, καμία επένδυση. «Και νομίζω ότι το πιο σημαντικό είναι ότι αφαιρείται η δυνατότητα από τους ενήλικους καπνιστές να έχουν την επιλογή μιας καλύτερης εναλλακτικής» συμπλήρωσε.
Περισσότερη ανταγωνιστικότητα μέσω εξαγωγών και φορολογικών εσόδων
Τόνισε ότι η PMI συνεισφέρει με τον καλύτερο τρόπο στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης, μέσω της συνεισφοράς της στα φορολογικά έσοδα και τις εξαγωγές: «Χώρα προς χώρα, η συνεισφορά μας είναι τουλάχιστον 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων. Ειδικότερα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ξεπερνά το 2%. Οι εξαγωγές μας είναι γύρω στα 20 δισεκατομμύρια δολάρια για τα έτη 2019 έως 2023. Στην Ελλάδα, οι εξαγωγές μας είναι πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ.»
O κ. Σαλβάρας πρόσθεσε ότι η PMI είναι μια εταιρεία που σε μόλις δέκα χρόνια δημιούργησε μια επιχειρηματική δραστηριότητα «που πήγε από το zero στο hero» μέσω των smoke-free προϊόντων. «Αυτή η δραστηριότητα σήμερα αντιπροσωπεύει το 40% των εσόδων μας σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ελλάδα, το 80% των εσόδων μας προέρχεται από smoke-free προϊόντα. Φυσικά, δεν ήταν εύκολο. Επενδύσαμε πάνω από 12 δισεκατομμύρια δολάρια στην έρευνα και ανάπτυξη.»
Mariya Gabriel: Ώρα για τολμηρές αποφάσεις και δράσεις στην ΕΕ στον τομέα της ΤΝ
Η Mariya Gabriel, πρώην Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού και Εκπαίδευσης της ΕΕ, υπογράμμισε την ανάγκη να περάσει η ΕΕ από το όραμα στις τολμηρές αποφάσεις σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ). «Λίγες ημέρες πριν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το Continent Action Plan. Αυτό ήταν ένα πολύ ξεκάθαρο μήνυμα ότι η ΕΕ έχει τη φιλοδοξία και το όραμα. Ήρθε η ώρα για εφαρμογή και ουσιαστικές ενέργειες.»
Η κα Gabriel σημείωσε ότι η ΕΕ είναι σε θέση να αναπτύξει πέντε βασικές διαστάσεις αυτού του σχεδίου. Πρόσθεσε πως «χρειαζόμαστε δεδομένα υψηλής ποιότητας. Αυτό είναι ένα από τα αδύναμα σημεία της ΕΕ. Χαιρετίζω την ιδέα των ψηφιακών κόμβων καινοτομίας για να βοηθήσουν τα εργοστάσια AI να συγκεντρώσουν δεδομένα και να παρέχουν πρόσβαση.»
Συνοψίζοντας, ανέφερε πως τώρα είναι η ώρα για τολμηρές αποφάσεις και συγκεκριμένες δράσεις, και για ξεκάθαρες ευθύνες ως προς το ποιος κάνει τι, ώστε να ξεπεραστούν τα αδύναμα σημεία της Ευρώπης.
Παραγγέλοντας Uber σε μια περιοχή 5000 κατοίκων με την ίδια ευκολία όπως στη Νέα Υόρκη
Τεράστιες δυνατότητες για την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας της Uber με την Ελλάδα, βλέπει ο Roland Werner, ανώτατος διευθυντής της εταιρείας. Στόχος είναι να «ξεκλειδωθούν» καλύτερες επιλογές μετακίνησης για τους τουρίστες. «Πιστεύουμε ότι μπορεί να επεκταθεί και στην ελληνική ύπαιθρο. Σε άλλες αγορές, όπως η Πορτογαλία, η κυβέρνηση είχε δείξει μεγάλο μεταρρυθμιστικό ενθουσιασμό. Οπότε, ακόμα και αν βρίσκεσαι σε μικρό δήμο, μπορείς να παραγγείλεις Uber όπως και στη Νέα Υόρκη.»
Η σωστή ισορροπία της Google
Την πεποίθηση ότι η επιτυχία της Google βασίστηκε στη σωστή ισορροπία ανάμεσα στη δημιουργία ενός παγκόσμιου προϊόντος και στην κατανόηση των διαφορετικών κανονισμών και πολιτισμικών διαφορών, εξέφρασε ο γενικός διευθυντής της Google France. «Η πρόκληση ήταν να βρούμε την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα σε ένα προϊόν που λειτουργεί παντού και στον σεβασμό των τοπικών διαφορών.»
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ