Η ανάγκη μείωσης της εισιτηριοδιαφυγής στη Θεσσαλονίκη επισημάνθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, κατά την ομιλία του σε εκδήλωση του Υπερταμείου, στο πλαίσιο των εγκαινίων του περιπτέρου του στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. «Η εικόνα του 80% εισιτηριοδιαφυγής στη Θεσσαλονίκη δεν είναι ανεκτή από τις 30 Νοεμβρίου και μετά, όταν το μετρό παραδίδεται στους πολίτες. Είναι ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης για όλους τους πολίτες που πληρώνουν, και αυτό αποτελεί ευθύνη κυρίως των διοικήσεων των φορέων», τόνισε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με τον προαστιακό σιδηρόδρομο της δυτικής Θεσσαλονίκης, επισήμανε ότι το έργο θα προχωρήσει και θα συμπληρώσει το μετρό, ξεκινώντας από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό. «Αρχικά θα έχει 7 στάσεις, ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί μέσα στο 2025, με πόρους ύψους 53,4 εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΣΠΑ εξασφαλισμένους. Το ενδιαφέρον είναι ήδη αυξημένο, με τέσσερα επενδυτικά σχήματα να συμμετέχουν», πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας, σημειώνοντας τη σύνδεση του έργου με την προβλήτα 6 του λιμανιού.
Για γενικότερα έργα που εξελίσσονται στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός τόνισε: «Δικαίως οι συμπολίτες μας δεν μας εμπιστεύονται, καθώς θεωρούν ότι έχουμε αποδειχθεί αναξιόπιστοι στο παρελθόν όσον αφορά χρονοδιαγράμματα και δεσμεύσεις. Πιστεύω όμως ότι ξεκινούμε να το αλλάζουμε αυτό».
Ο υπουργός ανέφερε ότι «το υπουργείο έχει υλοποιήσει τις δεσμεύσεις που ανέλαβε στη ΔΕΘ πριν από έναν χρόνο», επισημαίνοντας την αποδοχή του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία το Ιανουάριο του 2024 και την απόδοση μεγάλου τμήματος του Ε65 μέχρι την Καλαμπάκα πριν το Πάσχα. Επιπλέον, δήλωσε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου. Παράλληλα, τρέχουν άλλα σημαντικά έργα, όπως η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025, καθώς και η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ για το έργο Γιάννενα – Κακαβιά.
Ο υπουργός επεσήμανε επίσης την εξασφάλιση σημαντικής χρηματοδότησης για τα σιδηροδρομικά έργα, αναφέροντας ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για την σιδηροδρομική γραμμή Τοξότες – Καρβάλη και επισημαίνοντας την ολοκλήρωση του έργου Πύθιο – Ορμένιο, ώστε να ζητηθεί πρόσθετη χρηματοδότηση για το έργο Αλεξανδρούπολη – Πύθιο.
Σχετικά με τα αεροδρόμια, σημείωσε ότι θα ενισχυθούν οι υποδομές και οι διάδρομοι. Τόνισε επίσης την ανάγκη εξεύρεσης πόρων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, υπογραμμίζοντας ότι απαιτούνται 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ για τη μόνιμη αποκατάσταση φυσικών καταστροφών στη Θεσσαλία. Επιπλέον, δεσμεύτηκε για την προμήθεια 950 νέων λεωφορείων στην Αθήνα μέχρι το τέλος του καλοκαιριού του 2025.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Στέφανος Γιουρέλης, αναφέρθηκε στη δημιουργία επιχειρηματικών δράσεων στη διώρυγα της Κορίνθου, όπως η ίδρυση μουσείου, πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου.
Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, αναφέρθηκε στην αναδιοργάνωση και επικαιροποίηση δομών και προϊόντων της επιχείρησης, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, ανακοίνωσε την εισαγωγή ηλεκτρονικής πληρωμής του εισιτηρίου σε όλο το δίκτυο συγκοινωνιών από τις 23 Δεκεμβρίου.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και εκτελεστικός πρόεδρος του ΔΣ του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, τόνισε τη σημασία των λιμανιών, επισημαίνοντας ότι το 76% της παγκόσμιας διακίνησης εμπορίου πραγματοποιείται μέσω θαλάσσης. Ανέφερε, επίσης, τις προοπτικές που έχει η βόρεια Ελλάδα, λόγω της γειτνίασης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με χώρες χωρίς λιμάνια.
Ο διευθυντής Υποθέσεων Παραχώρησης της Fraport Greece, Κώστας Κεραμιδάς, παρουσίασε τα έργα που έχουν ολοκληρωθεί στα αεροδρόμια τα τελευταία τέσσερα χρόνια και υπογράμμισε τις επενδύσεις της Fraport στις νέες τεχνολογίες και τη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.