Όλοι οι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ώρες στους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών στη Θεσσαλονίκη αποκάλυψαν παραβάσεις. Οι έλεγχοι διενεργήθηκαν από κλιμάκια της Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Θεσσαλονίκης, τα οποία ξεκίνησαν μια ενημερωτική εκστρατεία, ενώ από την ερχόμενη εβδομάδα θα αρχίσουν και οι πρώτες επιβολές προστίμων.
Σημειώνεται ότι χθες, Δευτέρα, κατά την πρώτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου ενημέρωσης των χρηστών, ελέγχθηκαν συνολικά 30 οδηγοί και σε όλους καταγράφηκαν παραβάσεις. Κάποιοι οδηγούσαν χωρίς προστατευτικό κράνος, ενώ άλλοι είτε φορούσαν ακουστικά, είτε μιλούσαν στο κινητό. Σε ορισμένες περιπτώσεις διαπιστώθηκε ότι δύο ή και τρεις αναβάτες χρησιμοποιούσαν το ίδιο πατίνι, με κάποιους να αναπτύσσουν υπερβολική ταχύτητα και άλλους να παραβιάζουν κόκκινους σηματοδότες.
Τα παραπάνω στοιχεία ανέφερε σε ραδιοφωνική συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 Fm» ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Δημοτικών Κοινοτήτων και Γειτονιών του δήμου Θεσσαλονίκης, Κώστας Τσιαπακίδης, τονίζοντας ότι το 30% των χρηστών που ανιχνεύθηκαν να παραβαίνουν τους κανόνες κατά τη διάρκεια του πρώτου 24ωρου των ελέγχων ήταν ανήλικοι.
«Δημιουργήσαμε 30 ελέγχους και όλοι οι παραβάτες ανιχνεύθηκαν με μία ή περισσότερες παρανομίες. Μέχρι τον Δεκαπενταύγουστο θα ενημερώνουμε τους χρήστες για τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα πρόστιμα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος.
Ο κ. Τσιαπακίδης σημείωσε ότι το πρόστιμο για τη μη χρήση κράνους ανέρχεται στα 40 ευρώ, ενώ 20 ευρώ επιβάλλεται για την έλλειψη των απαιτούμενων εγγράφων που πιστοποιούν την ενοικίαση του πατινιού ή του σκούτερ. Για παραβίαση κόκκινου σηματοδότη ή κατάληψη ράμπας αναπήρων, το πρόστιμο είναι ανάλογο με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Αυτή τη στιγμή, στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν τέσσερις εταιρείες ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών και δύο εταιρείες ηλεκτρικών σκούτερ, με τη δημοτική αρχή να προσπαθεί να επιβάλλει κανόνες για τη χρήση των συγκεκριμένων οχημάτων. Μέσω επιστολής, θα ζητηθεί από τις εταιρείες ο ακριβής αριθμός των πατινιών και σκούτερ που κυκλοφορούν στην πόλη, ενώ προς το τέλος Αυγούστου και μετά από διαβούλευση, θα κυκλοφορήσει μία νέα Κανονιστική για τη σωστή χρήση και τα σημεία εγκατάλειψης των οχημάτων από τους ενοικιαστές.
«Δεν μπορεί να συνεχιστεί το φαινόμενο της σωρευτικής στάθμευσης στην πόλη. Ή θα πρέπει να επιβληθεί τέλος χρήσης για κάθε πατίνι, ή ως δήμος να προτείνουμε κατάλληλους χώρους, όπου οι ενοικιαστές θα αφήνουν τα οχήματα τους και να μην είναι διάσπαρτα παντού. Φυσικά, οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν τέλος για την κατάληψη του δημόσιου χώρου», προσέθεσε ο κ. Τσιαπακίδης.