Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕΘ στην POLITIC: «Σχεδιάζουμε προληπτικούς ελέγχους στα λεωφορεία για την επίβλεψή τους»

Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕΘ στην POLITIC: «Σχεδιάζουμε προληπτικούς ελέγχους στα λεωφορεία για την επίβλεψή τους»

«Μετά το καλοκαίρι θεωρώ ότι θα έχουμε τις πρώτες παρτίδες ηλεκτρικών λεωφορείων, και μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν έρθει όλα» ανέφερε ο κ. Τόσκας.

Ρεπορτάζ: Δημήτρης Κετικίδης

Μετά τα τελευταία περιστατικά με τις σοβαρές βλάβες των λεωφορείων του ΚΤΕΛ που εκτελούσαν δρομολόγια ΟΑΣΘ, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Τόσκας μίλησε στην politic και μεταξύ άλλων τόνισε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να γίνονται έλεγχοι από ειδικούς έτσι ώστε να εκτιμάται η κατάσταση των λεωφορείων.

Παράλληλα αναφέρθηκε και σε ενδεχόμενη αύξηση των δρομολογίων ΟΑΣΘ, λέγοντας ότι «μετά την προσθήκη των ΚΤΕΛ, πολλά οχήματα έχουν αποδεσμευτεί και έχουν οδεύσει προς τα δυτικά, ενώ στοχεύουμε να αναβαθμίσουμε τις συγκεκριμένες περιοχές ακόμη περισσότερο».

Μιλώντας για το σε τι κατάσταση είναι τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια ΟΑΣΘ ο κ. Τόσκας είπε:

«Τα λεωφορεία τηρούν τις προδιαγραφές για την κυκλοφορία αστικής συγκοινωνίας. Έχουν εγκριθεί, και έχουν πάρει όλες τις απαραίτητες άδειες. Η ηλικία τους είναι περίπου από 14 μέχρι 18 ετών. Εμείς δεν έχουμε υπηρεσία η οποία να επιλαμβάνεται μηχανολογικών θεμάτων. Είμαστε όμως με τα αυτιά και τα μάτια ανοιχτά σε περιπτώσεις κατά τις οποίες συμβαίνει κάτι.

Αυτήν την εποχή ενδιαφερόμαστε να συστήσουμε επιτροπή και να συνεργαστούμε με ομάδα ανθρώπων που θα κάνουν σποραδικούς ελέγχους. Μέχρι τώρα δε φαίνεται να υπάρχει κάποιο σοβαρό ζήτημα ασφαλείας».

«Ο ΟΑΣΘ έχει όριο ηλικίας χρήσης λεωφορείων μέχρι 23 χρόνια από την ημέρα πρώτης κυκλοφορίας, και πολλά από τα λεωφορεία του είναι 19 και 20 ετών. Γι’ αυτό προχωρά και η προμήθεια των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων».

Για το γεγονός ότι έχουν παρουσιαστεί αρκετά περιστατικά τον τελευταίο καιρό:

«Η συγκυρία τελευταία είναι λίγο περίεργη. Το προηγούμενο διάστημα είχαμε κάποια περιστατικά τα οποία ήταν ανησυχητικά. Ασχοληθήκαμε με αυτά τα περιστατικά, έχουμε πάρει πληροφοριακό υλικό, έχουμε κάνει κάποιους ελέγχους. Έχει δημιουργηθεί μια αναστάτωση και λόγω του περιστατικού των Τεμπών. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζουμε να έχουμε σύντομα τη δυνατότητα να κάνουμε προληπτικούς ελέγχους με τη συνεργασία ειδικών, έτσι ώστε να βλέπουμε την κατάσταση των λεωφορείων».

Για το που οφείλεται το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά προβλήματα και στον ΟΑΣΘ και στον ΟΣΕΘ είπε:

«Η παλαιότητα και η χρήση των οχημάτων είναι βέβαιο ότι επιφέρουν τέτοιες δυσκολίες και προβλήματα. Το έντονο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης παίζει σίγουρα και αυτό το ρόλο του».

Για το αν τα λεωφορεία επιβαρύνονται περισσότερο όταν κυκλοφορούν στις «δύσκολες» περιοχές της Θεσσαλονίκης ο κ. Τόσκας τόνισε ότι:

«Όπου υπάρχει ανηφορικό ανάγλυφο, τα λεωφορεία επιβαρύνονται σίγουρα πολύ περισσότερο. Γι’ αυτό κάποιες φορές αλλάζουν περιοχές ωστόσο αυτό γίνεται σε μικρό βαθμό. Δεν είναι τόσο εύκολο βέβαια να κάνει κάποιος μια αλλαγή ενός αρθρωτού οχήματος με ένα κανονικό».

Μέσα στη χρονιά αναμένονται 130 ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, με τον κ. Τόσκα να να αναφέρει ότι ο διαγωνισμός εξελίσσεται πολύ καλά, και σε λίγους μήνες τα πρώτα οχήματα θα είναι στη διάθεση των πολιτών.

«Μετά το καλοκαίρι θεωρώ ότι θα έχουμε τις πρώτες παρτίδες λεωφορείων, και μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχουν έρθει όλα. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και απ’ ότι πληροφορούμαστε πηγαίνει πολύ καλά. Όσα λεωφορεία έρθουν, θα έρθουν να αντικαταστήσουν παλιότερα».

«Πρέπει σύντομα μέσα στο 2023 να αναδιατάξουμε την αστική συγκοινωνία και να διαμορφώσουμε εκείνες τις συνθήκες μέσα από τις οποίες θα συνεργάζονται πλήρως τα λεωφορεία με το μετρό. Η συνεργασία των ΜΜΜ και το ενιαίο εισιτήριο είναι βασικά στοιχεία μιας πολιτικής μαζικών μεταφορών» είπε στη συνέχεια ο κ. Τόσκας.

Για το αν θα δούμε αύξηση δρομολογίων στις γραμμές του ΟΑΣΘ δήλωσε:

«Η αναδιάρθρωση περιλαμβάνει και τέτοιου είδους θέματα. Συνεργαζόμαστε με τον ΟΑΣΘ και έχουμε συνεχείς συσκέψεις κάθε εβδομάδα. Μας απασχολεί ιδιαίτερα η δυτική Θεσσαλονίκη. Μετά την προσθήκη των ΚΤΕΛ, πολλά οχήματα του ΟΑΣΘ περίπου 15 – 20 τον τελευταίο μήνα, έχουν αποδεσμευτεί και έχουν οδεύσει προς τα δυτικά, ενώ στοχεύουμε να αναβαθμίσουμε τις συγκεκριμένες περιοχές ακόμη περισσότερο».

Δείτε επίσης: Ακινητοποιήθηκε λεωφορείο ΚΤΕΛ στον Λαγκαδά – Επικράτησε πανικός στο λεωφορείο

Loading