Δήμος Δέλτα: Στάσιμα νερά και πεταμένα λάστιχα στην περιοχή των βυρσοδεψείων

Δήμος Δέλτα: Στάσιμα νερά και πεταμένα λάστιχα στην περιοχή των βυρσοδεψείων

Μια χαβούζα με στάσιμα νερά, βούρκο και λάσπες, μεταξύ της περιοχής των βυρσοδεψείων και του Δενδροποτάμου – Πεταμένα λάστιχα αυτοκινήτων στα όρια μεταξύ των Δήμων Δέλτα και Αμπελοκήπων Μενεμένης

Κατά την αυτοψία που έγινε από τα κλιμάκια της Αντιπεριφέρειας Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ενόψει της παράδοσης από τον ανάδοχο τού πλάνου των εργασιών στις οποίες θα προχωρήσει, καταγράφηκε η υπάρχουσα κατάσταση ώστε να δρομολογηθούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις, ενώ οι διαπιστώσεις που έγιναν αποτυπώθηκαν στους χάρτες της περιοχής.

«Η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική τον χειμώνα από το καλοκαίρι. Στην επίσκεψή μας ανακαλύψαμε πράγματα που δεν είχαμε δει πριν, όπως, για παράδειγμα, μεγάλες ποσότητες από λάστιχα αυτοκινήτων σε ένα κανάλι δίπλα στον δρόμο, όπου πολλοί φαίνεται ότι περνούσαν και τα πετούσαν με ευκολία», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Κώστας Γιουτίκας.

Ο ίδιος αναφέρει ότι στο πλαίσιο της παρέμβασης που θα γίνει για την εξυγίανση και την αποκατάσταση του υπεδάφους και του υπόγειου νερού σε μια περιοχή 600 στρεμμάτων των Δήμων Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων- Μενεμένης και Δέλτα, θα απομακρυνθούν λάσπες, μπάζα, λάστιχα, πλάκες αμιάντου και αποθηκευμένα υλικά που χρησιμοποιούσαν οι βυρσοδέψες και έχουν εγκαταλειφθεί σε βαρέλια, σακιά και πλαστικά.

Σε ό,τι αφορά, άλλωστε, τα υπόγεια ύδατα που έχουν επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά, προβλέπεται μια επί τόπου διαδικασία (in situ) κατά την οποία ειδικά κοντέινερ με αντλίες θα συγκεντρώνουν τα υπόγεια ύδατα θα διενεργούν τον καθαρισμό τους και θα τα οδηγούν και πάλι στο περιβάλλον.

Εκτός, όμως, από τα έργα που θα γίνουν, η Αντιπεριφέρεια Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος έχει ζητήσει από τον ανάδοχο την κατάθεση προτάσεων ώστε να δημιουργηθούν συνθήκες για να μην επαναληφθούν φαινόμενα κάθε είδους ρύπανσης στις περιοχές που θα αποκατασταθούν. «Θα ήταν δυνατόν, για παράδειγμα, να γίνουν πυκνές δενδροφυτεύσεις, ή βαθιά χαντάκια σε συγκεκριμένα σημεία που θα εμποδίζουν την πρόσβαση οχημάτων αλλά θα επιτρέπουν την πρόσβαση σε πεζούς και ποδηλάτες», σχολιάζει ο κ. Γιουτίκας.

Ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του έργου είναι 2,5 χρόνια και ο προϋπολογισμός του 6,5 εκατομμύρια ευρώ

 Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη: Στο ίδιο επίπεδο το ιικό φορτίο των λυμάτων στις νεότερες μετρήσεις του ΑΠΘ

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading