Διοίκηση Ζέρβα: Τα υποσχέθηκε. Τα έκανε;
(ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI)

Διοίκηση Ζέρβα: Τα υποσχέθηκε. Τα έκανε;

Μπορεί ο Σεπτέμβριος στη Θεσσαλονίκη να είναι ο μήνας της ΔΕΘ και των υποσχέσεων από τον εκάστοτε πρωθυπουργό, ωστόσο η φετινή Έκθεση είχε και άρωμα… δημοτικών εκλογών καθώς τον Οκτώβριο θα κληθεί ο κόσμος να επιλέξει την νέα δημοτική αρχή.

*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην ειδική έντυπη έκδοση της POLITIC για την 87η ΔΕΘ

Ο κ. Ζέρβας το 2019 κατέλαβε το δημαρχιακό θώκο της Θεσσαλονίκης
με σκοπό «να μην υπάρχει άλλη δεκαετία χαμένων ευκαιριών για την πόλη», όπως ο ίδιος είχε δηλώσει.

«Έχω μάθει να τηρώ τις υποσχέσεις μου και για το λόγο αυτό τα λόγια μου είναι πάντα μετρημένα και προϊόν σύνεσης, έρευνας και αξιολόγησης», τόνιζε προεκλογικά.

Ωστόσο οι προεκλογικές υποσχέσεις του Κωνσταντίνου Ζέρβα και η πραγματικότητα του 2023 φαίνεται να είναι δύο ευθείες γραμμές που δεν συμπίπτουν σε κανένα σημείο.

Ακολουθούν μια σειρά από δεσμεύσεις του κ. Ζέρβα, οι οποίες όχι μόνο δεν τηρήθηκαν αλλά σε κάποιες περιπτώσεις έχουν γίνει ακόμα χειρότερα τα πράγματα σε σύγκριση με το 2019.

Κυκλοφοριακό

Ο κ. Ζέρβας είχε υποσχεθεί αποσυμφόρηση στο κέντρο της πόλης ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει, με τα μποτιλιαρίσματα να είναι καθημερινό φαινόμενο και μάλιστα στον κεντρικό οδικό άξονα της πόλης οδηγώντας δημότες και τουρίστες στην απελπισία.
Η μεταφορά του ποδηλατοδρόμου από το πλακόστρωτο της Παλιάς Παραλίας στη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος της παραλιακής Λεωφόρου Νίκης οδήγησε σε μεγαλύτερο κομφούζιο με την διοίκηση του Δήμου να τονίζει ότι θα πραγματοποιήσει εκ νέου έργα στο λιμάνι προκειμένου να χτιστεί προβλήτα και να επιστρέψει η Λεωφόρος Νίκης σε δρόμο τριών λωρίδων. Η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να αναζητά χώρους στάθμευσης ενώ τα τριπλοδιπλοπαρκαρισμένα ΙΧ έχουν γίνει συνήθη εικόνα για την πόλη.

Αναπλάσεις του άξονα της Αριστοτέλους, των Στάβλων Παπάφη και της πλατείας Διοικητηρίου

Κανένα από αυτά τα μεγάλα project της πόλης δεν έχει ακόμη ξεκινήσει. Σχετικά με τον άξονα της Αριστοτέλους, η φάση της υλοποίησης μέσω διαγωνισμού, εκτιμάται πως μπορεί να ξεκινήσει στις αρχές του 2024 ενώ η πλατεία Διοικητηρίου παραμένει μπλεγμένη και καθηλωμένη κάπου μεταξύ του δήμου Θεσσαλονίκης, της Εγνατίας Οδού, της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του ΥΜΑΘ. Όσον αφορά τους Στάβλους Παπάφη, μόλις τον Ιούλιο προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός αξιοποίησης, προϋπολογισμού 18,5 εκατ. ευρώ και το έργο περνά στην επόμενη φάση μετά την ολοκλήρωση των σχετικών μελετών.

Αστικές συγκοινωνίες

«Να κυκλοφορούν επιτέλους στους δρόμους νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας… Και όχι σακαράκες 25ετίας», υποσχόταν ο κ. Ζέρβας το 2019.
ΟΑΣΘ. Ήτοι το μεγάλο μαρτύριο για τους πολίτες αυτής της πόλης. Λεωφορεία που μένουν στην μέση του δρόμου, που παίρνουν φωτιά, δρομολόγια ανά μία ώρα και 20 λεπτά ανά περιπτώσεις, οδηγοί και επιβάτες στα κάγκελα, λεωφορεία στα οποία τους καλοκαιρινούς μήνες ο κλιματισμός είναι off.
Τα λεωφορεία αυτά τα προμηθεύτηκε ο Δήμος από την «αδελφοποιημένη» με την Θεσσαλονίκη Λειψία, δίνοντας μάλιστα ένα πολύ σημαντικό ποσό. Ένα ποσό ωστόσο που δεν συνάδει με τις υπηρεσίες που παρέχουν τα λεωφορεία αυτά, καθώς ο κ. Ζέρβας δεν υπολόγισε ότι ο Δήμος στον οποίο ο ίδιος είναι δήμαρχος δεν έχει τις ίδιες θερμοκρασίες με την αδελφοποιημένη μας Λειψία. Ο Δήμος πλήρωσε 550.000 ευρώ για 50 λεωφορεία τα οποία ο κόσμος βλέπει στους δρόμους μόλις εφτά μήνες κάθε χρόνο καθώς τα συγκεκριμένα λεωφορεία παραμένουν ανενεργά όλους τους θερινούς μήνες γιατί ανεβάζουν θερμοκρασίες λόγω ζέστης και δεν έχουν κλιματισμό για τους επιβάτες.

Καθαριότητα

«Δεσμεύομαι πως θα αναλάβω εγώ ως δήμαρχος την ευθύνη αυτού του τομέα μέχρι η πόλη να καθαρίσει», είχε δηλώσει ο τότε υποψήφιος δήμαρχος Κ. Ζέρβας το 2019. Στα τελευταία βίντεο που ανάρτησε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο κ. Ζέρβας, τονίζει την ατομική ευθύνη για να σταματήσει η Θεσσαλονίκη να είναι σκουπιδότοπος. Ναι, υπάρχει ατομική ευθύνη ωστόσο αυτή δεν αθωώνει και την πολιτική ευθύνη πόσω μάλλον στο πλαίσιο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ο κ. Ζέρβας υποσχέθηκε υπογειοποίηση κάδων, ανανέωση στόλου οχημάτων αποκομιδής, ενίσχυση της ανακύκλωσης και μια νέα σχέση με τους εργαζόμενους στον τομέα αυτό. Τι έγινε; Τα σκουπίδια στις γειτονιές της πόλης ξεχειλίζουν από τους κάδους ενώ συνεχόμενες είναι οι καταγγελίες των εργαζομένων στην καθαριότητα για την εξαθλίωση που υπάρχει στον δήμο στον συγκεκριμένο τομέα. Χαλασμένα μηχανήματα, ελλείψεις προσωπικού, οχημάτων, συνθέτουν ένα σκηνικό… «τρόμου».
Οι ίδιοι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι όλες αυτές οι κινήσεις απαξίωσης της διοίκησης, έχουν έναν και μόνο στόχο, την πλήρη ιδιωτικοποίηση του τομέα της καθαριότητας.

Δείτε επίσης: Ρεπορτάζ POLITIC: Θα πάρουν οι Θεσσαλονικείς τη νέα ταυτότητα;

Loading

Play