ΕΛΠΕ: Διυλιστήριο Θεσσαλονίκης, «το πρατήριο του μέλλοντος»

Του Αντώνη Τσολναρά
Ως το «πρατήριο του μέλλοντος» οραματίζεται το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ).

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε το πρωί της Πέμπτης (10/10), ο πρόεδρος του Σωματείου, Παναγιώτης Οφθαλμίδης, τόνισε μεταξύ άλλων την ανάγκη η εταιρία να «πρωτοπορεί στο θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο που θα διέπει την εγχώρια και ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας, να πρωτοπορεί σε κανονιστικούς κανόνες για το περιβάλλον και να συμμετέχει με πρωταγωνιστικό ρόλο στον ενεργειακό μετασχηματισμό της Ελλάδας».

propoli

Για το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης, ο κ. Οφθαλμίδης εξήγησε ότι «αποτελεί ευρωπαϊκή και ενεργειακή πύλη, στην οποία διασταυρώνονται ενεργειακά προϊόντα που προέρχονται από διαφορετικά σημεία της Γης. Αυτά, αποτελούν το βραχίονα των ΕΛΠΕ για την υλοποίηση της στρατηγικής της διείσδυσης στις ενεργειακές αγορές των Βαλκανίων».

Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΠΕ ζητούν από τον Όμιλο να γίνουν επενδύσεις -και κυρίως μία μεγάλη επένδυση στο διυλιστήριο Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικά, από τη συγκεκριμένη μονάδα διακινούνται ημερησίως 80 βυτία για τη Βόρεια Μακεδονία και 30 για τη Βουλγαρία. «Το ζητούμενο» όπως αναφέρουν οι ίδιοι, είναι «να αναβαθμιστεί το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης, προκειμένου να παράγει προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας», ενώ τονίζουν την ανάγκη για αύξηση της δυναμικότητας διάλυσης από τα 78.000 βαρέλια/ημέρα, στα 120-150 χιλιάδες βαρέλια. Όπως επισημάνθηκε, με την αυξημένη ρευστότητα που έχει ο όμιλος ΕΛΠΕ, υπάρχει δυνατότητα να προχωρήσουν αυτές οι επενδύσεις, τις οποίες κοστολογούν περί το 1 δισ. ευρώ.

«Αποτελεί σημαντικό παράγοντα στα ενεργειακά δρώμενα της περιοχής το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης και τα ΕΛΠΕ θα πρέπει να δίνουν το “παρών” σε οποιαδήποτε εξέλιξη, είτε αφορά το πετρέλαιο, είτε το φυσικό αέριο είτε οτιδήποτε άλλο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οφθαλμίδης.

«Το πρατήριο του μέλλοντος θα είναι ένα ενεργειακό σουπερμάρκετ που θα πουλά υδρογόνο, βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρική ενέργεια. κτλπ. Για να συμβεί αυτό, διυλιστήριο χρειάζεται δέκα χρόνια για μια νέα επενδυτική μονάδα, από το βασικό σχεδιασμό μέχρι την πλήρη λειτουργία» πρόσθεσε ο πρόεδρος του πανελλήνιου σωματείου, ο οποίος μάλιστα στάθηκε σε έξι σημεία κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου: Στην κλιματική αλλαγή και η επιρροή της στην παγκόσμια οικονομία, στο πετρελαϊκό περιβάλλον, στον ευρωπαϊκό ενεργειακό χάρτη για το 2050, τη στρατηγική και το ρόλο των ΕΛΠΕ, το οικονομικό περιβάλλον των Βαλκανίων και ο ρόλος των ελληνικών επιχειρήσεων, το ρόλο του διυλιστηρίου Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του, το μέλος της διοίκησης του Σωματείου, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, δήλωσε χαρακτηριστικά πως «ένα αναβαθμισμένο διυλιστήριο σημαίνει καλύτερες προοπτικές για το παρόν και το μέλλον. Το σωματείο ανησυχεί για το μέλλον της δουλειάς μας. Αν δεν εξελίσσεται μια μονάδα αργά ή γρήγορα θα βρεθεί σε αδιέξοδο» είπε, προσθέτοντας ότι η Θεσσαλονίκη σχεδόν λείπει από το πενταετές επενδυτικό πλάνο της εταιρείας.

Αναφορά και στη δυσοσμία της δυτικής Θεσσαλονίκης

Σε ερώτηση για το αν το Σωματείο θα βρίσκεται πλάι στους κατοίκους που διαμαρτύρονται για τη δυσοσμία στη δυτική Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος Παναγιώτης Οφθαλμίδης «είμαστε οι πρώτοι που ως Συνδικάτο παρεμβαίνουμε για το θέμα. Είμαστε αρωγοί σε όσους θέλουν να έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής. Πιέσαμε τα ΕΛΠΕ για το ζήτημα, εμείς πρώτοι και μέσω των ανακοινώσεων απευθυνθήκαμε και στους δημόσιους φορείς προκειμένου να βρεθεί λύση στο ζήτημα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Loading