«Παιδιά τα καταφέραμε», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Κουρέτας, ανοίγοντας σήμερα την εκδήλωση της τελετής έναρξης της λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης.
«Όλα ξεκινούν και καταλήγουν στο μετρό», τόνισε ο κ. Κουρέτας και επισήμανε ότι «όταν είπαμε ότι στις 30/11 θα παραδώσουμε την βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης για χρήση στους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης, κάποιοι δεν μας πίστεψαν, ίσως και δικαιολογημένα». Υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα μέσο σταθερής τροχιάς, σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον.
Αναφερόμενος στα στάδια και στις δυσκολίες που πέρασε το έργο, ο κ. Κουρέτας σημείωσε ότι όλα ξεπεράστηκαν με σχέδιο, μεθοδικότητα, και προγραμματισμό. Ενδεικτικά ανέφερε ότι ακόμη και εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, οι εργασίες στο μετρό Θεσσαλονίκης όχι μόνο δεν σταμάτησαν, αλλά επιταχύνθηκαν σημαντικά, ενώ δεν επιβραδύνθηκαν «ούτε με την κρίση στην επάρκεια και την αύξηση των τιμών των υλικών που σημειώθηκαν». «Ελληνικό Μετρό μαζί με τις ΑΚΤΩΡ και Hitachi καθημερινά λύναμε προβλήματα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Χαρακτήρισε «στολίδι» τον σταθμό Βενιζέλου, δηλώνοντας ότι πρόκειται για «ένα παγκόσμιο τοπόσημο», που δείχνει τη θέληση της εταιρείας να ενώσει την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης με τη σύγχρονη τεχνολογία. Με πολιτισμένο τρόπο ήμασταν όλοι ενωμένοι σε αυτόν τον σκοπό», τόνισε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, επισήμανε ότι η εταιρεία απέδειξε την ικανότητά της να υλοποιεί δύσκολα και σύνθετα έργα με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες για μέγιστη ασφάλεια και άνεση. «Είμαστε η μοναδική εταιρεία στον κόσμο που υλοποιεί υπόγεια έργα σε αρχαιολογικούς χώρους» υπογράμμισε.
Αλέξανδρος Εξάρχου: Φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο
«Πιστεύω ότι φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου, προσθέτοντας ότι ο πρωθυπουργός του είχε ζητήσει να παραδοθεί το έργο εντός του Νοεμβρίου του 2024. «Κλειδί της επιτυχίας ήταν η πολιτική βούληση», δήλωσε και ανέφερε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης «είναι ένα μετρό που θα ζήλευαν πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες».
Από την πλευρά του, ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας THEMA, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου για 11 χρόνια, επανέλαβε ότι πρόκειται για ένα από τα πιο ασφαλή και μοντέρνα μέσα μεταφοράς.