Αίτημα για την έγκριση του έργου επέκτασης της προβλήτας 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπέβαλε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), πραγματοποιώντας ένα ακόμα βήμα για την υλοποίηση της πολυαναμενόμενης επένδυσης. Η σχετική αίτηση, συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα βάσει νομοθεσίας έγγραφα, υπεβλήθη την περασμένη εβδομάδα. Η κίνηση αυτή ήλθε μετά τη δημοσίευση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, που ενέκρινε το αναπτυξιακό Master Plan του λιμανιού, τον Φεβρουάριο του 2025, για την οποία ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, είχε δηλώσει ότι σηματοδοτεί νέα εποχή για την αναβάθμιση και την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Η έγκριση των αρμόδιων αρχών θα ανοίξει τον δρόμο για την άμεση εκκίνηση των εργασιών για την επέκταση, η οποία θα επιτρέψει την υποδοχή και εξυπηρέτηση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών, αναβαθμίζοντας σημαντικά την ανταγωνιστικότητα και τη διεθνή θέση του λιμανιού. Το μεγάλο αυτό έργο, με προϋπολογισμό πολλών εκατομμυρίων ευρώ, έχει εκτιμηθεί ότι θα ολοκληρωθεί σε 30 μήνες από την έναρξή του. Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία.
Τι περιλαμβάνει το έργο στην 6η προβλήτα
Σύμφωνα με τα τεύχη του διαγωνισμού, το έργο της 6ης προβλήτας περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:
-Κατασκευή νέου, πρόσθετου κρηπιδότοιχου, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων και ελάχιστο βάθος -16.50 μέτρα.
-Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων.
-Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, περιλαμβανομένων της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και των απαραίτητων δικτύων επικοινωνιών.
Η προβλήτα 6 άρχισε να δημιουργείται το 1975 και ο σχεδιασμός για την επέκτασή της μετράει ήδη δεκαετίες, προκειμένου το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται μεγαλύτερα πλοία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ