Το καινοτόμο σύστημα ενιαίου κομίστρου «ThessTicket» και «ThessCard», το οποίο θα χρησιμοποιούν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης για τις μετακινήσεις τους από τις 30 Νοεμβρίου και μετά την έναρξη της βασικής γραμμής του μετρό, παρουσιάστηκε σήμερα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που είχε θέμα «Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης, με την παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συγκοινωνιακών φορέων και αυτοδιοικητικών.
Στον χώρο της εκδήλωσης τοποθετήθηκε νέο αυτόματο σύστημα πολιτικής κομίστρου, το οποίο παρουσιάστηκε μέσω επίδειξης της χρήσης και λειτουργίας του. Η διευθύντρια λειτουργίας του ΟΣΕΘ ΑΕ, Αικατερίνη Τσαβάλα, στη διάρκεια της τοποθέτησής της αναφέρθηκε στην ιστορία των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης τα τελευταία 60 χρόνια, καθώς και στην κατάργηση του εισπράκτορα από τα αστικά λεωφορεία.
«Η τεχνολογία εξελίσσεται και η Θεσσαλονίκη επιθυμεί να αναβαθμίσει τα συστήματά της, όπως συμβαίνει σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις. Το νέο αυτόματο σύστημα πολιτικής κομίστρου εντάσσεται σε αυτήν την προσπάθεια», δήλωσε η κ. Τσαβάλα. Η πλαστική κάρτα θα είναι μπλε, ενώ το χάρτινο εισιτήριο θα είναι λευκό και επαναφορτιζόμενο, επιτρέποντας στον επιβάτη να το χρησιμοποιήσει έως και για έξι επαναφορτίσεις προϊόντων.
Τα μηχανήματα θα δέχονται κέρματα και χαρτονομίσματα, ενώ θα γίνονται και ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω καρτών. Αυτόματοι πωλητές θα υπάρχουν σε όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος και σε καίρια σημεία, όπως το αεροδρόμιο και τα ΚΤΕΛ, καθώς και στους σταθμούς του Μετρό. Επίσης, έχει προγραμματιστεί η ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα.
Στο πλαίσιο σχεδιασμού των νέων εισιτηρίων περιλαμβάνονται το εισιτήριο απεριορίστων μετεπιβιβάσεων διάρκειας 70 λεπτών, το εισιτήριο δύο διαδρομών (μετ’ επιστροφής), το εισιτήριο 10+1, καθώς και ειδικά εισιτήρια για τη γραμμή Express και το αεροδρόμιο. Θα προσφερθούν επίσης ημερήσια και τουριστικά εισιτήρια 3 ημερών, καθώς και κάρτες απεριορίστων διαδρομών και άλλες (μαθητικές, φοιτητικές, ΑΜΕΑ).
Η κ. Τσαβάλα ανέφερε ότι μεταξύ των πλεονεκτημάτων του νέου συστήματος είναι η δυνατότητα φόρτισης και η μείωση της λαθρεπιβίβασης και της εισιτηριοδιαφυγής, καθώς οι πύλες του μετρό θα εμποδίζουν την είσοδο επιβατών χωρίς έγκυρο εισιτήριο. «Από τις 30 Νοεμβρίου και μετά, εισερχόμαστε σε νέα εποχή για το κόμιστρο», ανέφερε, προσθέτοντας ότι θα ακολουθήσει ενημερωτική καμπάνια για τους επιβάτες.
Σχετικά με την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, ο διευθυντής του συγκοινωνιακού έργου ΟΣΕΘ ΑΕ, Σαμουέλ Σαλέμ, δήλωσε ότι από τις 77 συνολικά γραμμές, οι 39 δεν επηρεάζονται από την έναρξη του μετρό, ενώ οι υπόλοιπες 38 θα τροποποιηθούν.
«Στοχεύουμε το ΟΑΣΘ να διαδραματίσει ρόλο βασικού τροφοδότη της γραμμής του μετρό, με κυρίως αστικά δρομολόγια από πράσινα οχήματα. Οι γραμμές του κορμού θα παραμείνουν και θα καλύπτουν ανάγκες που δεν μπορούμε να καλύψουμε αποκλειστικά μέσω του μετρό, όπως η σύνδεση με το αεροδρόμιο και τα ΚΤΕΛ Μακεδονίας», πρόσθεσε.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αναγκαιότητα δημιουργίας πολυτροπικών τερματικών σταθμών στη Νέα Ελβετία και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, καθώς και στην Μίκρα, με την ολοκλήρωση της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά.