ΕΛΙΝΕΚΑ: Προβλήματα κυβερνησιμότητας στους Δήμους λόγω της απλής αναλογικής

ΕΛΙΝΕΚΑ: Προβλήματα κυβερνησιμότητας στους Δήμους λόγω της απλής αναλογικής

    Προβλήματα κυβερνησιμότητας στους Δήμους, λόγω της απλής αναλογικής, διαπιστώνουν οι συμμετέχοντες σε έρευνα του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας και Ανάπτυξης που παρουσιάστηκε σήμερα στην Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας – Θράκης.

Συγκεκριμένα, στην έρευνα που διενεργήθηκε πανελλαδικά τον Σεπτέμβριο από την εταιρεία Interview και στην οποία συμμετείχαν 705 άτομα, άνω των 17 ετών, ποσοστό 71% των ερωτηθέντων εκτίμησε ότι δημιουργούνται τέτοιου είδους προβλήματα με την απλή αναλογική ενώ ποσοστό 23% απάντησε ότι με την απλή αναλογική η εκπροσώπηση είναι δικαιότερη. Ποσοστό 6% των ερωτηθέντων απάντησε “δεν γνωρίζω, δεν απαντώ”.

Στο ερώτημα αν η απλή αναλογική με την οποία έγιναν οι εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση έδωσε τη διοίκηση που θα επιθυμούσαν, ποσοστό 62% των ερωτηθέντων απάντησε “όχι” και “μάλλον όχι”, 32% “ναι” και “μάλλον ναι” και 6% “δεν γνωρίζω, δεν απαντώ”. Εξάλλου 73% του δείγματος της έρευνας που έγινε τηλεφωνικά και διαδικτυακά, απάντησε ότι συμφωνεί με την πρόθεση της νέας κυβέρνησης να καταργήσει την απλή αναλογική στους δήμους ενώ 20% απάντησε αρνητικά και 7% “δεν γνωρίζω, δεν απαντώ”.

Σε ό,τι αφορά τις συνεργασίες που γίνονται στους δήμους ώστε να διοικηθούν, το 76% του δείγματος θεωρεί ότι είναι συμφωνίες “κάτω” από το τραπέζι, ενώ το 13% θεωρεί ότι είναι προγραμματικές συγκλίσεις μεταξύ των παρατάξεων. Άλλωστε το 55% των ερωτηθέντων συμφωνεί με τη μεταφορά του ΕΝΦΙΑ στους δήμους με ταυτόχρονη κατάργηση της χρηματοδότησής τους από τον προϋπολογισμό ενώ αρνητικά τοποθετείται το 37%.

Επίσης, ποσοστό 81% των ερωτηθέντων συμφωνεί με τη συμμετοχή ιδιωτών στην αποκομιδή των απορριμμάτων έναντι 17% που έχει την αντίθεση άποψη. Σε άλλη ερώτηση 61% του δείγματος πιστεύει ότι εξακολουθεί να ισχύει ότι οι δήμοι αναδεικνύονται στις πρώτες θέσεις ερευνών για διαφθορά ενώ 33% του δείγματος εκτιμά ότι η κατάσταση αυτή έχει μετριαστεί.

Σε χαμηλά ποσοστά, άλλωστε, βρίσκεται η διαδικασία της εξυπηρέτησης των πολιτών ηλεκτρονικά καθώς διαμορφώνεται σε ποσοστό μόλις 12% ενώ το 67% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάστηκε να επισκεφθεί τις υπηρεσίες του δήμου και 18% ότι δεν χρειάστηκε κάτι από αυτές. Στο ίδιο μήκος κύματος, το 40% του δείγματος δηλώνει πολύ ή αρκετά ικανοποιημένο από την εξυπηρέτησή του ενώ 37% λίγο ή καθόλου ικανοποιημένο. Ποσοστό 23% αναφέρει ότι δεν χρειάστηκε κάτι από το δήμο ή δεν θυμάται κάτι σχετικό.
Στα θέματα, τέλος, στα οποία θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα η δημοτική αρχή το προβάδισμα έχουν η καθαριότητα με ποσοστό 87%, τα έργα υποδομών με 54%, το κυκλοφοριακό και οι θέσεις στάθμευσης με 53%, οι αστικές συγκοινωνίες με 52% και οι ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες με 49%.

Στην παρουσίαση της έρευνας παρευρέθηκαν οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας,  Καλαμαριάς Γιάννης Δαρδαμανέλλης και Κορδελιού – Ευόσμου Κλεάνθης Μανδαλιανός. Σε δηλώσεις του στο περιθώριο της παρουσίασης, ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στις αλλαγές που έγιναν στον “Κλεισθένη” λέγοντας ότι με αυτές μπορούν να διοικηθούν οι δήμοι σε κάποιο βαθμό. Για τον Δήμο Θεσσαλονίκης τόνισε ότι προέκυψε ένα εξαιρετικό διοικητικό σχήμα από διαφορετικούς χώρους ωστόσο υπογράμμισε: “σε κάθε περίπτωση εκείνο που είναι το ζητούμενο είναι ο Κλεισθένης να αλλάξει όπως επίσης και να μπούμε σε ένα μοντέλο μητροπολιτικής διοίκησης, τουλάχιστον για τους μεγάλους δήμους της χώρας μας, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, τον Δήμο της Αθήνας”.

 

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.

Loading

Play