Εν αναμονή της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την ανάληψη μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΘ τα ΚΤΕΛ

Εν αναμονή της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την ανάληψη μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΘ τα ΚΤΕΛ

  Την ολοκλήρωση του ελέγχου, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, της σύμβασης για την ενδεχόμενη ανάληψη μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΘ, συγκεκριμένα 25 γραμμών στην περιαστική περιοχή της Θεσσαλονίκης, αναμένει η διοίκηση των ΚΤΕΛ, προκειμένου να προχωρήσει στην αγορά 120 λεωφορείων και στην πρόσληψη 290 οδηγών, που θα εξυπηρετήσουν τις νέες μεταφορικές ανάγκες, όπως επισήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Στέφανος Τσόλης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”.

   “Περιμένουμε να κλείσει η διαδικασία, η οποία σε αυτή τη φάση είναι μια καταρχάς συμφωνία με το υπουργείο, έπεται μια απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, το Συμβούλιο της Επικρατείας και η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Από την εμπειρία που είχαμε από το προηγούμενο έργο, χρειάστηκαν περίπου 40 ημέρες για τον έλεγχο της σύμβασης” απαντά ο κ.Τσόλης, ερωτηθείς για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η προετοιμασία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για μια ενδεχόμενη ανάληψη μεταφορικού έργου από την ιδιωτική πολυμετοχική ανώνυμη εταιρεία της οποίας προΐσταται.

   Με ποια μέσα σχεδιάζεται να εξυπηρετείται το κοινό

   “Με δεδομένη αυτή την κατάσταση, εμείς έχουμε ήδη έρθει σε επαφή με μεγάλες εταιρίες, αφού ψάχνουμε 120 λεωφορεία. Φοβόμασταν μήπως δεν βρούμε την ποσότητα των αυτοκινήτων που θέλαμε, ευτυχώς όμως τα έχουμε εντοπίσει. Βρήκαμε αυτά που εκτιμούμε πως είναι τα καλύτερα, τύπου Mercedes Citaro, τύπος αστικών λεωφορείων τα οποία βρίσκονται σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και τα παίρνουμε από τη Γερμανία. Είμαστε έτοιμοι, περιμένουμε να ελεγχθεί η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να προχωρήσουμε στην αγορά των λεωφορείων” εξήγησε ο κ.Τσόλης, που περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να εξυπηρετεί το κοινό, εφόσον ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη διαδικασία.

   “Το κόστος των λεωφορείων πλησιάζει τα δέκα εκατομμύρια ευρώ. Η χρηματοδότηση είναι από ίδιους πόρους, δανεισμό και leasing (χρηματοδοτική μίσθωση)” απάντησε, ερωτηθείς για τη χρηματοδότηση του σχεδιασμού ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. “Στο ερώτημα γιατί κάνουμε μια τέτοια επένδυση για τόσο μικρό χρονικό διάστημα αφού, όντως, είναι μιας μορφής ρίσκο για το διάστημα των 2+1 ετών το να επενδύουμε σε τέτοιο βαθμό, αυτό γίνεται γιατί αυτό το έργο δεν πρόκειται να επανέλθει πλέον στον ΟΑΣΘ”, προσέθεσε ο κ.Τσόλης, που εξήγησε μάλιστα και ποια είναι η μεσομακροπρόθεσμη προοπτική που διαβλέπει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: “με την αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών, το έργο το συγκεκριμένο θα πάει σε άλλου είδους διαδικασία και σε αυτή τη διαδικασία το ΚΤΕΛ θα έχει αποδείξει ότι δικαιούται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό και θα συμμετάσχει, θα έχει έτοιμη την υποδομή, τα λεωφορεία” τόνισε.

   Το έργο, οι γραμμές και το κόστος του εισιτηρίου

   “Οι γραμμές είναι συγκεκριμένες, είναι 25, στη συντριπτική πλειονότητά τους, εκτός του αμιγούς πολεοδομικού συγκροτήματος και αφορούν όλη την περιαστική περιοχή της Θεσσαλονίκης. Το μητροπολιτικό κέντρο μένει ανέπαφο. Εκτός από τη γραμμή Περαία, Αγία Τριάδα, Αγγελοχώρι και Μηχανιώνα, η οποία εξυπηρετείται από αρθρωτά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, όλη η άλλη περιοχή περνά στα ΚΤΕΛ. Η τιμή του εισιτηρίου θα είναι ένα ευρώ, παραμένει δηλαδή το ίδιο και ο αριθμός των δρομολογίων παραμένει ο ίδιος, βελτιώνεται όμως η παροχή της υπηρεσίας”, υποστήριξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που απάντησε και στο ερώτημα της ύπαρξης ή όχι εμπειρίας σε παρόμοιου τύπου έργα, για την εταιρεία.

   “Αντί να κυκλοφορούν τα κάκιστης κατάστασης 20 ετών οχήματα του ΟΑΣΘ, βελτιώνουμε τα λεωφορεία, τίποτα άλλο. Το δε ΚΤΕΛ είναι υποχρεωμένο να εκτελέσει το 100% των δρομολογίων. Για του λόγου το αληθές, για το έργο που εκτελούμε, στους πέντε μήνες είχαμε ένα δρομολόγιο πέναλτι στα 12.000 που είχαμε αυτό το διάστημα”, ανάφερε, και εξήγησε πως η επίβλεψη της λειτουργίας των συγκεκριμένων αστικών συγκοινωνιών γίνεται από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), αλλά και με χρήση τηλεματικής.

   “Ό,τι μπορεί να προβλεφθεί περισσότερο θα υπάρχει, ήδη τα 25 λεωφορεία που έχουμε βγάλει στις γραμμές είναι υπερσύγχρονα και αυτά που θα πάρουμε θα είναι κατά δύο έτη πιο νέα άρα με ανετότατα καθίσματα, κλιματιζόμενα, με Wi- Fi που θα λειτουργεί μέσα στα οχήματα”, σημειώνει ερωτηθείς για τις προδιαγραφές των αστικού τύπου λεωφορείων που έχει στοχεύσει να αγοράσει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ο κ.Τσόλης.

   Από τις αρχές του 2020 ενδέχεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια

   Όσον αφορά το σε ποιο βαθμό και με ποιον τρόπο θα στελεχωθεί η δομή που θα προστεθεί στις υπάρχουσες της συγκεκριμένης Α.Ε, σημειώνει ότι “θα απαιτηθεί ένας πάρα πολύ μεγάλος αριθμός οδηγών, θα προσλάβουμε περί τους 320 με 330 εργαζόμενους, εκ των οποίων 290 θα είναι οδηγοί, μια στρατιά ολόκληρη. Ήδη έχουμε προσλάβει 74 για το έργο που εκτελούμε. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να μεταβεί στην οδό Λαγκαδά 16, στα γραφεία του ΚΤΕΛ. Εκεί υποβάλει αίτηση με όλα τα στοιχεία που έχει. Για την περίπτωση των οδηγών απαραίτητο είναι δίπλωμα Δ’ Τάξης, ενώ γίνεται και επιλογή. Χαρακτηριστικό είναι πως για το τελευταίο έργο που πήραμε είχαμε 150 αιτήσεις και πήραμε 74 οδηγούς”, εξήγησε ο κ.Τσόλης, που δήλωσε αισιόδοξος για μια κοντινή χρονολογικά έναρξη των δρομολογίων. “Εφόσον έρθει στο τέλος Νοεμβρίου η έγκριση από το ελεγκτικό συνέδριο θεωρώ πως τμηματικά, από τις αρχές του έτους, θα έχει αρχίσει να λειτουργεί το έργο”, σημείωσε.

   Σωτήρης Κυριακίδης

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play