Ένα escape room για φοιτητές Ιατρικής!

Ένα escape room για φοιτητές Ιατρικής!

Στο κρουαζιερόπλοιο «DIAMED PRINCESS» αναζητείται γιατρός για επείγουσα προ-νοσοκομειακή φροντίδα υγείας ώστε να αντιμετωπιστεί κάποιο περιστατικό. Θα χρειαστεί να αξιοποιήσει κλινικές και άλλες δεξιότητες, μέσα σε ένα περιβάλλον με περιορισμένο εξοπλισμό και διαθέσιμο χρόνο και να επιλύσει …γρίφους προκειμένου να ανταποκριθεί στην κατάσταση και να «αποδράσει».

Το παραπάνω θα μπορούσε να αποτελέσει σενάριο κινηματογραφικής ταινίας, ωστόσο πρόκειται για το σενάριο ενός escape room (δωματίου απόδρασης) για φοιτητές ιατρικής, επαγγελματίες υγείας και παραϊατρικό προσωπικό, που στήθηκε στο πλαίσιο του πρόσφατου Aristotle Medical Forum 2022, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία ψυχαγωγίας και μάθησης.

Το δωμάτιο απόδρασης αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου ερευνητικού έργου ESCAPE4HEALTH (https://escape4health.eu/) με διαδικασίες και μεθοδολογία συν-δημιουργίας με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών, κλινικών και φοιτητών, δίνοντας τη δυνατότητα σε επαγγελματίες υγείας να αξιοποιήσουν δεξιότητες και γνώσεις που έχουν διδαχθεί στο παρελθόν, διευκολύνοντας την εκπαίδευση των φοιτητών στην απόκτηση νέων γνώσεων και βοηθώντας διδάσκοντες να εντοπίσουν ευκαιρίες και ανεπάρκειες του προγράμματος σπουδών Ιατρικής.

Πρωτοπόρος στην προώθηση καινοτόμων πρακτικών στην εκπαίδευση, ο Παναγιώτης Μπαμίδης, καθηγητής Ιατρικής Φυσικής και Πληροφορικής στην Ιατρική Εκπαίδευση στο Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του ΑΠΘ, εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων πώς ο ίδιος και οι συνεργάτες του δημιούργησαν το πρώτο δωμάτιο απόδρασης στα ελληνικά ΑΕΙ για ιατρική εκπαίδευση και μάλιστα πολυθεματική και διεπιστημονική.

«Αναπτύσσουμε σενάρια για να εκπαιδεύσουμε κόσμο, φτιάχνοντας τέτοια δωμάτια, εξοπλίζοντάς τα με κατασκευές είτε με χρήση προπλασμάτων και αξιοποίηση διαφορετικών τεχνολογικών πραγμάτων είτε για basic life support. Έχουμε και το σενάριο του δωματίου, που πρέπει να λυθούν αινίγματα, γρίφοι, ενώ βάζουμε και επαυξημένη ή εικονική πραγματικότητα, οπότε χρειάζεται κάποιος να χρησιμοποιήσει το κινητό του τηλέφωνο για να δει πράγματα που δεν βλέπονται με γυμνό μάτι. Έτσι ενισχύεται ο φυσικός κόσμος με ψηφιακά έκδοχα και έχουμε και κάποιες ασκήσεις για την επίλυση των οποίων απαιτούνται κάποιες πιο ενισχυμένες ψηφιακές δεξιότητες», εξηγεί ο κ. Μπαμίδης, επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος Escape for Health (με συντονιστή το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια) αλλά και συντονιστής ενός παρόμοιου προγράμματος, του Clued Up.

«Για να πάει κάποιος στο επόμενο βήμα θα πρέπει να λύσει τον γρίφο, να λύσει το αίνιγμα και ανάλογα με τις γνώσεις που θα έχει να δούμε αν μπορεί να “ελευθερωθεί”», προσθέτει ο καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ, εξηγώντας ότι αποφασίστηκε η εφαρμογή του escape room καθώς τραβάει την προσοχή και το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου.

Ταυτόχρονα, σημειώνει ο κ. Μπαμίδης, «θέλουμε να κατασκευάσουμε κι έναν εξ ολοκλήρου εικονικό κόσμο για να τρέξουν αυτά τα πράγματα, δηλαδή πέρα από το φυσικό δωμάτιο να υπάρχει κι ένα εντελώς virtual δωμάτιο απόδρασης, που θα μας βοηθήσει όταν δεν μπορούμε να κάνουμε training εκ του σύνεγγυς ή σ’ ένα δωμάτιο με πολλά άτομα σ’ αυτές τις καταστάσεις πανδημίας που βιώνουμε».

Το Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ, του οποίου ηγείται ο κ. Μπαμίδης, καινοτομεί, με προγράμματα και πρότζεκτ όπως το παραπάνω, που δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο ακαδημαϊκό ίδρυμα στην Ελλάδα. Από το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, τα escape rooms, τα οποία τώρα βρίσκονται σε δοκιμαστικό στάδιο, θα εισαχθούν με πιο συστηματικό τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στους προέδρους όλων των ιατρικών σχολών της Ελλάδας.

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play