Ανακοίνωση για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τον λόγο που επελέγη η απευθείας ανάθεση έναντι 30.000 ευρώ, εξέδωσε η Ελληνικό Μετρό, μετά τις αντιδράσεις που εκφράστηκαν.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24 προχώρησε σε διαγωνισμό για τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος που θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο Διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας 14.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.
Κατά τη διαδικασία του Διαγωνισμού, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό, προχώρησε στη ματαίωση του Διαγωνισμού.
Στις 25/06/24 δημοπράτησε νέο Διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια, εκτιμώμενης αξίας 30.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ προσφορές, οι οποίες απερρίφθησαν ομόφωνα από την Επιτροπή Διαγωνισμού, καθώς η διαδικασία απέβη άγονη.
Για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος και προκειμένου η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου, προχώρησε στην απευθείας ανάθεση, καθώς η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000 ευρώ, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης.
Η σύμβαση περιλάμβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία που συνιστούν την οπτική ταυτότητα του έργου.
Στις 02/10/24 ανατέθηκε η σχετική σύμβαση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ και δεν είχε συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε.