Τον δρόμο για την ενίσχυση των συγκοινωνιών, την αύξηση των συχνοτήτων των δρομολογίων και την αποφυγή συνωστισμού στις μετακινήσεις, ανοίγουν οι νέες ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού, οι οποίες ψηφίστηκαν στο τέλος Δεκεμβρίου, όπως επισημαίνει, σε σημερινή ανακοίνωσή του ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΣΕΘ, οι σχετικές διατάξεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Ν. 4764/2020), δίνουν στον Οργανισμό τη δυνατότητα να προχωρά σε σύναψη περαιτέρω συμβάσεων ανάθεσης εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου με παρόχους για τους επόμενους έξι μήνες. Πρόκειται για επικουρικές συμπληρωματικές συμβάσεις, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και μεγαλύτερη κάλυψη δρομολογίων. Επιπλέον, οι διατάξεις ενδυναμώνουν τον ρόλο του ΟΣΕΘ ως αρμόδιας Αρχής Μεταφορών, «αφού λύνονται οι αγκυλώσεις χρηματοδότησής του και αποσαφηνίζεται αμετάκλητα η οικονομική του σχέση με τον ΟΑΣΘ και άλλους παρόχους».
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μας έδωσε τη δυνατότητα να ενισχύσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, συμβάλλοντας και στην προστασία της δημόσιας υγείας. Θα μπορεί ο ΟΣΕΘ για τα επόμενα δύο χρόνια, για την εκτέλεση συμβάσεων συγκοινωνιακού έργου, να επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως συμβαίνει με τον ΟΑΣΑ», δηλώνει ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Καλογερούδης.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιάννης Τόσκας, υπογράμμισε πως «μια καίρια πρόβλεψη του νέου νόμου είναι η “σοφή” σύνδεση -για πρώτη φορά στα ελληνικά δεδομένα- της επιδότησης του ΟΑΣΘ με την τήρηση κρίσιμων δεικτών κόστους και ποιότητας του παραγόμενου έργου του, όπως το ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος και τα ελάχιστα προσφερθέντα οχηματοχιλιόμετρα»._
φωτό αρχείου