Επένδυση 35 εκατ. ευρώ στα θερμοκήπια Θράκης: Προοπτικές και Στρατηγική Ανάπτυξης

Επένδυση 35 εκατ. ευρώ στα θερμοκήπια Θράκης: Προοπτικές και Στρατηγική Ανάπτυξης

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 35 εκατ. ευρώ της Θερμοκήπια Θράκης που ανήκει από κοινού στους εισηγμένους ομίλους Πλαστικά Θράκης και Έλαστρον.

Όπως ανέφερε εχθές στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Νέο Εράσμιο Ξάνθης ο Ευθύμιος Λειβαδίτης, επικεφαλής της εταιρείας, έως σήμερα έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις 29 εκατ. ευρώ, ενώ στόχος είναι να ανέλθουν σε 35 εκατ. ευρώ έως το 2027. Σημειώνεται ότι το ποσό των 6 εκατ. ευρώ αφορά στην επέκταση των καλλιεργούμενων εκτάσεων κατά 65 στρέμματα.

Το νέο επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει τη σταδιακή επέκταση των συνολικών εγκαταστάσεων των Θερμοκηπίων Θράκης από 260 στρέμματα σήμερα στα 330 στρέμματα το 2026. Αντίστοιχα, η παραγωγή αυξήθηκε κατά 25% το 2024, ενώ θα αυξηθεί κατά επιπλέον 22% με την ολοκλήρωση της νέας επένδυσης το 2026. Στο στρατηγικό σχεδιασμό πενταετίας περιλαμβάνεται η έναρξη νέας σύγχρονης θερμοκηπιακής μονάδας κηπευτικών με ταυτόχρονη αξιοποίηση του νέου γεωθερμικού πεδίου που παραχωρήθηκε στην Νέα Κεσσάνη Ξάνθης.

Τα Θερμοκήπια Θράκης αποτελούν τα μεγαλύτερα υδροπονικά θερμοκήπια στη ΝΑ Ευρώπη που θερμαίνονται αποκλειστικά με γεωθερμική ενέργεια. Οι εγκαταστάσεις παραγωγής βρίσκονται στο Νέο Εράσμιο, ένα μικρό χωριό στο νομό Ξάνθης. Κύριο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης γεωγραφικής ζώνης είναι ότι στην ευρύτερη περιοχή εντοπίζεται ένας από τους κυριότερους γεωθερμικούς ταμιευτήρες στην Ελλάδα, επιτρέποντας έτσι στους παραγωγούς να κάνουν χρήση του γεωθερμικού πεδίου 365 ημέρες το χρόνο.

Αυτή τη στιγμή καλλιεργούνται σε 260 στρέμματα στην Ξάνθη υδροπονικά λαχανικά με χρήση γεωθερμικής ενέργειας και φωτοβολταϊκών. Χρησιμοποιώντας 70% λιγότερο νερό από τις παραδοσιακές καλλιέργειες, διασφαλίζονται προϊόντα υψηλής θρεπτικής αξίας, χωρίς χημικά υπολείμματα.

Τα προϊόντα που παράγει η εταιρεία Θερμοκήπια Θράκης περιλαμβάνουν ντομάτα beef, ντομάτα τσαμπί και αγγούρι. Από την έναρξη των δραστηριοτήτων της, η επιχείρηση έχει καταφέρει να αναπτύξει σταδιακά την παρουσία της στην ελληνική αγορά και τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Οι εξαγωγές της εταιρείας δεν ξεπερνούν το 5% του συνολικού τζίρου, κατευθυνόμενες κυρίως προς τα Βαλκάνια και την Κύπρο, με έμφαση στην εσωτερική αγορά. Ο τζίρος της εταιρείας το 2024 ανήλθε στα 12 εκατ. ευρώ από 8,5 εκατ. ευρώ το 2023.

Loading

Play