Για τις διεκδικήσεις των εργαζομένων του ΟΑΣΘ αλλά και για τις ανάγκες βελτίωσης του συγκοινωνιακού έργου της πόλης μίλησαν σήμερα οι εκπρόσωποι της Επιτροπής Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, εργατικά σωματεία και σύλλογοι της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
Ρεπορτάζ: Κωνσταντίνα Πλοιαρίδη
«Η διοίκηση του ΟΑΣΘ διαφημίζει ότι “τα έχει 500”, εννοώντας ότι έχει 500 λεωφορεία, ενώ στην πραγματικότητα κυκλοφορούν 280-300. Συνυπολογίζει και τα 120 λεωφορεία του ΚΤΕΛ, που ναι μεν εκτελούν έργο ΟΑΣΘ -εκτός από 3 γραμμές εντός της πόλης-, αλλά σε περιοχές κυρίως εκτός Θεσσαλονίκης και τοπικά δρομολόγια» δήλωσε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής και μέλος του ΔΣ του ΟΑΣΘ Νικήτας Τσαρίδης, ενώ αναφερόμενος στα 49 λεωφορεία που αγοράστηκαν από τη Λειψία, είπε πως ούτε 10 από αυτά δεν κυκλοφορούν στους δρόμους, καθώς δεν έχουν παράθυρα και κλιματισμό.
Όπως επεσήμανε, «παρόλο που δίνονται ετησίως 3,5 εκατομμύρια ευρώ σε ΚΤΕΛ και στην εταιρεία leasing για την ενοικίαση των λεωφορείων, ο κόσμος ξεροσταλιάζει στις στάσεις», εξηγώντας πως η αναμονή πολλές φορές ξεπερνάει τα 20 λεπτά, ενώ τα Σαββατοκύριακα η υπομονή εξαντλείται, καθώς ο κόσμος αναγκάζεται να περιμένει έως και μία ώρα.
Μιλώντας για τις μειώσεις μισθών των εργαζομένων, ο κ. Τσαρίδης είπε πως από το 2014 όλο και συρρικνώνονται, καθώς ορισμένοι οδηγοί έχουν υποστεί μειώσεις μέχρι και 40%. «Από τον Αύγουστο του 2019 η σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ πετσόκοψε όλες τις μη μισθολογικές δαπάνες της ΣΣΕ και από τον Ιούνιο του 2020 που δεν υπάρχει ΣΣΕ, συνέχισε με νέες περικοπές σε μισθούς».
«Ο Οργανισμός πρέπει να αποκτήσει κοινωνικό χαρακτήρα»
Σχετικά με το μέλλον της συγκοινωνίας, ο κ. Τσαρίδης δήλωσε πως «την επόμενη μέρα της λήξης του οργαμισμού, -ο οποίος είναι υπό εκκαθάριση-, πρέπει να έχει κοινωνικό χαρακτήρα, να είναι κρατικός ο φορέας που δημιουργηθεί, να εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι να δίνονται πακτωλοί εκατομμυρίων, που φτάνουν μέχρι και τα 35 εκατομμύρια τον χρόνο σε ιδιώτες, που τελικά το αποτέλεσμά τους είναι ο λαός να μην έχει τη συγκοινωνία που του αξίζει».
Η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, απευθύνει κάλεσμα σε μαζική συμμετοχή στην απεργιακή συγκέντρωση στο Άγαλμα Βενιζέλου στις 11.00, ενώ τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσουν περισσότερες κινητοποιήσεις. Το Σάββατο στις 6 το απόγευμα, μέλη της Επιτροπής θα βρίσκονται στις «Ομπρέλες» του Ζογγολόπουλου, μοιράζοντας στον κόσμο την ανοιχτή επιστολή των εργαζομένων, προς τους επιβάτες.
Μερικά από τα αιτήματά τους:
-Ο στόλος των λεωφορείων που εξυπηρετεί το κέντρο της Θεσσαλονίκης να φτάσει τουλάχιστον στα 400 λεωφορεία, χωρίς να υπολογίζονται σε αυτά τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ.
-Να προσληφθούν εργαζόμενοι οδηγοί και τεχνίτες μόνιμοι με συγκροτημένα δικαιώματα και όχι με ελαστικές σχέσεις εργασίας
-Να καταργηθούν άμεσα όλες οι εργολαβίες (καθαριότητα, φύλαξη) που εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και οι εργαζόμενοι να ενταχθούν στο μόνιμο προσωπικό.
Το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι εργατικών σωματείων και φοιτητικών συλλόγων, μιλώντας για την ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουν κατά τη μετακίνησή τους από και προς τη δουλειά τους ή τη σχολή τους, λόγω των ελλείψεων του Οργανισμού.
Δείτε αναλυτικά τα όσα δήλωσαν:
Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη: Η ανοιχτή επιστολή από εργαζομένους ΟΑΣΘ προς τους επιβάτες
- Οι στάσεις των Ελλήνων απέναντι στον Τραμπ και οι επιπτώσεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις
- Masdar: Με στρατηγικό συνεργάτη την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ επενδύει σε υπεράκτια αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Ο Φουκώ και η Σχέση του με τον Χέγκελ
- Διεισδύοντας στην ψηφιακή εποχή: Η Βασιλική του Αγίου Πέτρου αναδημιουργείται χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη
- Συνταγή αλμυρού κέικ με γραβιέρα και αλλαντικά: Μια ευχάριστη έκπληξη