Ξεκίνησαν τη Δευτέρα (1/6) οι εργασίες επισκευής του αγωγού της Αραβησσού από την ΕΥΑΘ. Στόχος είναι να συντηρηθεί ο αγωγός που τροφοδοτεί με νερό τη Θεσσαλονίκη εδώ και περισσότερα από 40 χρόνια.
Οι εργασίες αφορούν τμήμα του αγωγού εντός της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει παρουσιάσει κατά το παρελθόν τις περισσότερες αστοχίες, με μεγαλύτερη ασφαλώς εκείνη του 2018, όταν η Θεσσαλονίκη είχε μείνει για περίπου μία εβδομάδα χωρίς νερό.
Έργο κόστους 3,4 εκατ. ευρώ από την ΕΥΑΘ
Το έργο προϋπολογισμού 3,4 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει εργασίες ενίσχυσης και επισκευής του αγωγού σε μήκος 600 περίπου μέτρων, όπου και έχουν διαπιστωθεί σοβαρές οξειδώσεις των οπλισμών.
Στο σημείο της επέμβασης βρέθηκαν τη Δευτέρα (1/6), πρώτη ημέρα των εργασιών, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου, η διοίκηση της ΕΥΑΘ και ο ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ Γεώργιος Πενέλης, ο οποίος ήταν στατικός τεχνικός σύμβουλος της αρχικής μελέτης του 2004 για τον αγωγό και είχε συνεργασία με την ΕΥΑΘ επί του θέματος ήδη από το 1986.
Καράογλου: «Η Θεσσαλονίκη δεν θα διψάσει ξανά»
«Με τις εργασίες που ξεκινούν σήμερα η Θεσσαλονίκη δεν θα κινδυνέψει να διψάσει ξανά! Ένα χρόνιο πρόβλημα, που απασχόλησε την πόλη με σοβαρές διακοπές υδροδότησης κατά το παρελθόν, τελειώνει! Αισθάνομαι πολύ χαρούμενος που η ΕΥΑΘ, ένας φορέας που εποπτεύεται από το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης), ξεκινά ένα μεγάλο έργο. Έργο πνοής, ζωής και αναβάθμισης της ποιότητας της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων», επισήμανε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου.
Αμανατίδης: «Ο αγωγός δεν έχει συντηρηθεί εδώ και 40 χρόνια»
«Ο αγωγός της Αραβησσού υδροδοτεί τη Θεσσαλονίκη για 40 έτη με συνεχή, 24ωρη λειτουργία. Δυστυχώς μέχρι σήμερα το έργο αυτό δεν έχει συντηρηθεί, ενώ κατά το παρελθόν έχει εμφανίσει αστοχίες, πέντε εκ των οποίων προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα υδροδότησης στη Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ, Άνθιμος Αμανατίδης, προσθέτοντας:
«Τα τεχνικά έργα οφείλουν να συντηρούνται, οι βλάβες να αποκαθίστανται, ώστε να επιτελούν τον σκοπό που εξυπηρετούν με τρόπο ασφαλή και βιώσιμο. Στόχος μας είναι η μεθοδική και προσεκτική εκτέλεση του έργου. Αυτό θα πραγματοποιηθεί με τον αγωγό σε πλήρη λειτουργία και, συνδυαστικά με το έργο διασύνδεσης των υδραγωγείων Αλιάκμονα και Αραβησσού, θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη υδροδότηση της Θεσσαλονίκης, μέσω εναλλακτικών διαδρομών σε περίπτωση αστοχίας».
Παπαδόπουλος: «Η μικρότερη δυνατή όχληση για καταναλωτές»
«Ξεκινά σήμερα ένα πολύ σημαντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη, που είναι τεχνικά λεπτό και σύνθετο, αλλά και απολύτως επιβεβλημένο. Όπως όλα τα έργα υποδομής, έτσι και ο υδαταγωγός απαιτεί τακτικές εργασίες συντήρησης και επισκευών, οι οποίες, λόγω της αδιάλειπτης λειτουργίας του και των ιδιαίτερων συνθηκών του περιβάλλοντός του, ενέχουν πάντα έναν βαθμό κινδύνου», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ, Άγις Μ. Παπαδόπουλος.
«Από πλευράς ΕΥΑΘ Α.Ε. έχουν ληφθεί όλες οι πρόνοιες σε τεχνικό επίπεδο, ώστε η όχληση των καταναλωτών μας να είναι η μικρότερη δυνατή, γι’ αυτό και οι εργασίες θα γίνουν με τον αγωγό σε πλήρη λειτουργία. Με την ολοκλήρωση των εργασιών θα μπορούμε πια να πούμε ότι έχουμε ελαχιστοποιήσει τις πιθανότητες να υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στην υδροδότηση της πόλης μας», συμπλήρωσε.
Πενέλης: «Δεν θα υπάρξει ξανά πρόβλημα»
«Το έργο αυτό σηματοδοτεί ελαχιστοποίηση του κινδύνου να διψάσει ξανά η Θεσσαλονίκη. Και μάλιστα, έτσι όπως έχει γίνει η σύμβαση-πλαίσιο με δυνατότητα επεκτάσεων και σε άλλες κρίσιμες περιοχές που τυχόν θα εντοπιστούν, πιστεύω ότι δε θα υπάρξει ξανά πρόβλημα», επισήμανε ο ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ, Γεώργιος Πενέλης.
Πώς θα γίνουν οι εργασίες
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση της ΕΥΑΘ, η εκτέλεση του έργου θα διαρκέσει έναν χρόνο και περιλαμβάνει την εκσκαφή και αποκάλυψη του αγωγού κατά τμήματα, σε μήκος αρχικά 600 μ. Η εκσκαφή θα επεκταθεί και σε τμήματα πέραν των 600 μ. για επιθεώρηση. Η συντήρηση και ενίσχυση του αγωγού θα γίνεται με εξωτερική επικόλληση ελασμάτων ανθρακονημάτων, αφού θα έχει προηγηθεί η εξυγίανση του αγωγού.
Ο υδαταγωγός, που κατασκευάστηκε μεταξύ 1975-1978, μεταφέρει νερό από τις πηγές της Αραβησσού στο κεντρικό αντλιοστάσιο του Δενδροποτάμου και από εκεί στο εσωτερικό δίκτυο της πόλης. Είναι αγωγός από οπλισμένο σκυρόδεμα, με εσωτερική διάμετρο 1,65 μ. και συνολικό μήκος περίπου 56 χλμ. (στη θέση της επέμβασης βρίσκεται σε βάθος μεγαλύτερο των 3 μ.). Μεταφέρει σήμερα 80.000 – 110.000 κ.μ. νερό την ημέρα, το 30%-40% δηλαδή της συνολικής ημερήσιας ποσότητας νερού που χρειάζεται το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, καθώς το υπόλοιπο της παροχής εξασφαλίζεται από τον Αλιάκμονα μετά από επεξεργασία στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης.
Περισσότερες πληροφορίες για την ΕΥΑΘ είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο της εταιρίας.
Δείτε ακόμη:
Καράογλου: Στο επίκεντρο το Σέιχ Σου και η Κορώνεια