Φ. Αραμπατζή: «Ισχυρό ανάχωμα» στη μάχη κατά των ελληνοποιήσεων η κατοχύρωση των προϊόντων ως ΠΟΠ και ΠΓE

Φ. Αραμπατζή: «Ισχυρό ανάχωμα» στη μάχη κατά των ελληνοποιήσεων η κατοχύρωση των προϊόντων ως ΠΟΠ και ΠΓE

Ως «ισχυρό ανάχωμα» στην αντιμετώπιση των ελληνοποιήσεων, μπορεί να λειτουργήσει η κατοχύρωση των προϊόντων ως Προστατευόμενης  Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ), επισήμανε η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Φωτεινή Αραμπατζή, μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε το ΥΠΑΑΤ, στο πλαίσιο της 28ης Agrotica.
Αναφερόμενη στην πιστοποίηση των μακεδονικών προϊόντων με σήματα ποιότητας, αλλά και στις ευκαιρίες και προοπτικές που αντιμετωπίζουν, η κ. Αραμπατζή, υπογράμμισε την ισχυρή τάση που επικρατεί  παγκοσμίως για κατοχύρωση προϊόντων με βάση την προέλευσή τους (Π.Ο.Π.) και στο πλαίσιο αυτό έκανε λόγο για έναν αγροτικό τομέα που θα παράγει ποιοτικά προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία. 
«Αρχίζουμε μία καμπάνια ενημέρωσης για τις γεωγραφικές ενδείξεις, για να σημάνουμε την επανεκκίνηση των ελληνικών και μακεδονικών προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ, σήμερα 24 χρόνια μετά την κατάταξη των πρώτων ελληνικών προϊόντων στους καταλόγους της Ευρωπαϊκής Ένωσης», επισήμανε, γνωστοποιώντας ότι αυτό το «ταξίδι ενημέρωσης» θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες 12 Περιφέρειες της χώρας.
Υπογραμμίζοντας την υψηλότερη προστιθέμενη αξία στις διεθνείς αγοράς, των ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντων, η κ. Αραμπατζή, σημείωσε, ότι «ένα τέτοιο προϊόν ελέγχεται αυστηρά και μάλιστα οι έλεγχοι από τον ΕΛΓΟ – Δήμητρα θα πρέπει να γίνουν αυστηρότεροι».
Για την καμπάνια ενημέρωσης, επισήμανε ότι αποφασίστηκε η υλοποίησή της, επειδή συντρέχουν επτά βασικοί λόγοι σε ευρωπαϊκό, διεθνές και εθνικό επίπεδο. Ειδικότερα, εξήγησε ότι ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση υλοποίησης της καμπάνιας ενημέρωσης είναι: η δυναμική που δίνει η καινούργια Ευρωπαϊκή Επιτροπή , που όπως δηλώθηκε, επιλέγει την ενίσχυση του συστήματος γεωγραφικών ενδείξεων, η απανεξέταση του όλου συστήματος αξιολόγησης, όπως και της σχετικής νομοθεσίας και η ισχυρή τάση σε παγκόσμιο επίπεδο, για την κατοχύρωση προϊόντων γεωγραφικής προέλευσης, όπως πχ η Ινδία για τσάι darjeeling και το ρύζι μπασμάτι, ενώ η Κίνα έχει κατοχυρώσει δέκα προϊόντα.
Όπως ανέφερε, η κυβέρνηση στοχεύει σε έναν αγροτοδιατροφικό τομέα εξωστρεφή και ανταγωνιστικό, στο πλαίσιο μίας ευρύτερης στρατηγικής που θα εξασφαλίζει υψηλότερα εισοδήματα για τους Έλληνες παραγωγούς. Έκανε επίσης γνωστό ότι για το πρόβλημα των “ελληνοποιήσεων” η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αποφάσισε την αφαίρεση των πιστοποιητικών από παραγωγούς που παραβιάζουν το νόμο.

Άμβλυνση των “κακών συνεπειών της συμφωνίας των Πρεσπών» 

  Ένας ακόμα λόγος για την υλοποίηση της προαναφερόμενης καμπάνιας, όπως επισήμανε η κ. Αραμπατζή, αποτελεί η απόφαση της κυβέρνησης να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις της «κακής Συμφωνίας των Πρεσπών, με το πρώτο βήμα να έχει ήδη γίνει με το Συλλογικό Εμπορικό Σήμα των Μακεδονικών Προϊόντων για να τα θωρακίσει απέναντι στην μεθοδευμένη παραπληροφόρηση από πλευράς της γειτονικής χώρας και στο σφετερισμό των λέξεων Μακεδονία και μακεδονικός». Χαρακτήρισε “δίχτυ προστασίας” την κατοχύρωση προϊόντων με ονομασία προέλευσης, ενώ απευθυνόμενη στους παραγωγούς είπε: «δέσμευσή μας είναι να σας στηρίξουμε στην πράξη και όχι στα λόγια».
Από τα ελληνικά προϊόντα, το 1,3% είναι ΠΟΠ, ποσοστό που αντιστοιχεί αριθμητικά σε 110 προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ, υπάρχουν και έξι αιτήματα για την πιστοποίηση αγροτικών προϊόντων, ενώ  η Ελλάδα είναι η 5η κατά σειρά ευρωπαϊκή χώρα στα χαρακτηρισμένα ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντα.
 «Υπάρχουν δεκάδες ιδιωτικών σημάτων και ενδείξεων, που για να φτάσουν να σημαίνουν κάτι για τον καταναλωτή, δηλαδή να είναι αναγνωρίσιμα, θα πρέπει να τύχουν υποστήριξης και προβολής στην διεθνή αγορά», είπε ο πρόεδρος του ΕΛΓΟ – Δήμητρα καθηγητής, Σέρκο Χαρουτουνιάν. Μάλιστα, κάλεσε τους μακεδόνες παραγωγούς να καταλήξουν στα προϊόντα που θέλουν, ώστε με τη βοήθεια των Ινστιτούτων του ΕΛΓΟ – Δήμητρα να αναδειχθούν τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά και να προωθηθούν στη διεθνή αγορά.  Ο κ. Χαρουτουνιά, καταλήγοντας, τόνισε ότι το ζητούμενο σήμερα είναι η ποιότητα και η καινοτομία των προϊόντων και η υψηλή προστιθέμενη αξία. 
Στη διαδικασία αναγνώρισης ελληνικών προϊόντων ως ΠΟΠ /ΠΓΕ, αναφέρθηκε και η προϊσταμένη του αρμοδίου Τμήματος του ΥΠΑΑΤ, Σοφία Μανανά, ενώ για «Τα 12 ΠΟΠ/ΠΓΕ Μακεδονικά προϊόντα, οφέλη και προοπτικές», μίλησε η προϊσταμένη του Τμήματος Πιστοποίησης Γ.Δ. Διασφάλισης Ποιότητας ΥΠΑΑΤ, Βιργινία Φυντανή.

Ε.Α.

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play