Freskon: Υποσχόμενες προοπτικές ανάπτυξης για την αχλαδοκαλλιέργεια στην Ελλάδα

Freskon: Υποσχόμενες προοπτικές ανάπτυξης για την αχλαδοκαλλιέργεια στην Ελλάδα

Σημαντικές και ευοίωνες καταγράφονται οι προοπτικές ανάπτυξης της αχλαδοκαλλιέργειας στην χώρα μας, με το φρούτο να είναι ανθεκτικότερο στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης έναντι άλλων και να αποτελεί ένα προϊόν που αρέσει στους καταναλωτές και έχει δυναμική, επισήμανε ο καθηγητής Δενδροκομίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Γιώργος Νάνος, μιλώντας σήμερα από το βήμα του Διεθνούς Συνεδρίου Αχλαδιού, που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Διεθνούς Εμπορικού Γεγονότος Φρούτων και Λαχανικών «FRESKON», που πραγματοποιείται στη ΔΕΘ από σήμερα μέχρι και τις 12 Απριλίου. Το συνέδριο αποτέλεσε μια συνδιοργάνωση της ΔΕΘ-Helexpo και του περιοδικού Φρουτονέα.

«Πρέπει να ξεστραβωθούμε και να δούμε ποιες νέες ποικιλίες αχλαδιών μπορούμε να καλλιεργήσουμε, που να είναι παραγωγικές, ανθεκτικές στα προβλήματα και πιο εύγευστες, έναντι αυτών που δίνουμε σήμερα στους καταναλωτές, που είναι άνοστα και σκληρά», επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Νάνος, τονίζοντας ότι το άριστο κλίμα της Ελλάδας ευνοεί την καλλιέργειά του, που σήμερα έχει περιοριστεί σημαντικά.

Μέχρι και το 1988, εποχή που η ελληνική δενδροκομία βρισκόταν σε υψηλά επίπεδα και η χώρα μας έκανε εξαγωγές σε όλη την ΕΕ, η αχλαδιά αναπτυσσόταν κυρίως σε Θεσσαλία και Μακεδονία. Ωστόσο, με την έλευση του βακτηριακού καψίματος, χάθηκαν ποικιλίες και τεράστιες εκτάσεις καλλιέργειας.

Σήμερα στη χώρα μας καλλιεργούνται κλασικές ποικιλίες, όπως η Κρυστάλλια, η Santa Maria, η Κοντούλα και άλλες, αν και η μεταποίηση παραμένει περιορισμένη λόγω των υψηλών κόστους.

Αναφερόμενος στα προβλήματα που υπάρχουν, ο κ. Νάνος τόνισε ότι εμμένουν οι ασθένειες που επηρεάζουν την παραγωγή και επεσήμανε το υψηλό κόστος των εισροών στην καλλιέργεια.

Τέλος, ο διευθυντής πωλήσεων της ΒΙΤΡΟ ΕΛΛΑΣ ΑΕ, Άρης Κωνσταντινίδης, υπογράμμισε ότι στην Ελλάδα καλλιεργούνται τέσσερις νέες ποικιλίες αχλαδιού που έχουν δημιουργηθεί στο πανεπιστήμιο της Μπολόνια, οι οποίες θα μπορούσαν να προσελκύσουν νέο καταναλωτικό κοινό.

Loading

Play