Ένα καλοκαίρι ξεχωριστό που αν δεν γινόταν ο πόλεμος θα ξεπερνούσε το καλοκαίρι του 2019 θα είναι το φετινό για την χώρα μας.
Οι προετοιμασίες όλων ήταν ανάλογες των προσδοκιών, αφού ο αναμενόμενος κόσμος στα υπέροχα νησιά των Σποράδων θα ξεπερνούσε τους αριθμούς του 2019. Ωστόσο όλα πλέον θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις στην Ουκρανία.
Η φετινή καλοκαιρινή περίοδος, παρά τα σύννεφα στον διεθνή ορίζοντα, φαίνεται ότι θα είναι εξαιρετική για τα τρία πανέμορφα νησιά των Σποράδων, καθώς πέραν των υποδομών ένας κορυφαίος παράγοντας –που πάντα καθορίζει πολλά- ήταν κατά κύριο λόγο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και δευτερευόντως οι αεροπορικές, όσον αφορά τον εγχώριο Τουρισμό.
Ο εισαγόμενος Τουρισμός σαφώς και είναι κυρίαρχος με τις αεροπορικές πτήσεις και τις πληρότητές τους να είναι το Α και το Ω για τον κάθε τόπο.
Ωστόσο, οι Σποράδες εδώ και χρόνια είχαν ένα σημαντικό μειονέκτημα. Δεν είχαν εύκολη ακτοπλοϊκή πρόσβαση από τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας και τα δρομολόγια ήταν λίγα, τα πλοία μικρά και παλαιά, τα λιμάνια (πλην του Βόλου) προβληματικά και τα ναύλα ακριβότερα αναλογικά από κάθε άλλη ακτοπλοϊκή γραμμή.
Φέτος τα πράγματα βελτιώνονται σημαντικά με την πρόσθεση και νέων πλοίων, την προσέγγιση σε περισσότερα λιμάνια, πολλές εσωτερικές συνδέσεις μεταξύ των νησιών και την επιτέλους εμφάνιση των περίφημων υδροπλάνων στην περιοχή.
Το λιμάνι του Βόλου παραμένει, όπως είναι φυσικό, το σημαντικότερο από όλα και με καθημερινά δρομολόγια θα συνεχίσουν να αναχωρούν και να ταξιδεύουν τα οχηματαγωγά «Πρωτέας» και «Express Skiathos» της Blue Star Ferries, αλλά στην γραμμή προστίθεται φέτος και το νεόφερτο μεγάλο οχηματαγωγό «Sporades Star» (παλαιό «Azores Express») της SeaJets.
«Πρωτέας» και «Sporades Star» θα «δένουν» σε Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο ενώ θα προσεγγίζουν και στο Μαντούδι της Εύβοιας, προς διευκόλυνση των Αθηναίων ταξιδιωτών και αποσυμφόρηση του Βόλου.
Από την Θεσσαλονίκη με συνεχή δρομολόγια προς όλα τα νησιά, αλλά και το Μαντούδι θα ταξιδεύει και φέτος ένα μεγάλο ταχύπλοο της SeaJets, αφού πέρυσι η γραμμή επιδοτήθηκε και διακινήθηκαν περίπου 30.000 επιβάτες.
Από τον Άγιο Κωνσταντίνο της Λοκρίδας η ΑΝΕΣ θα δρομολογήσει και φέτος το μικρό, αλλά πολύ εξυπηρετικό οχηματαγωγό «Σύμη ΙΙ» που θα προσεγγίζει σε Γλύφα, Σκιάθο, Γλώσσα και Μαντούδι.
Μία ακόμη ακτοπλοϊκή σύνδεση με το οχηματαγωγό «Αχιλλέας» από την Κύμη της Εύβοιας θα κάνει την διαδρομή προς Σκύρο, Αλόννησο και Σκόπελο.
Από τον Βόλο θα εξυπηρετούνται τα νησιά και με το ιπτάμενο δελφίνι «Ερατώ» με καθημερινά δρομολόγια.
Το μεγάλο ζητούμενο στην φετινή τουριστική περίοδο είναι το πού θα φτάσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, γιατί ειδικά οι Σποράδες είναι ήδη εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ένας πανάκριβος προορισμός.
Από τις 20 Μαρτίου όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν σε σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.
Χαρακτηριστικά, ένα απλό εισιτήριο με το «Express Skiathos» για την Σκιάθο έφτασε τα 30,5 από 25 που ήταν πέρυσι το καλοκαίρι, ενώ με το ίδιο πλοίο για μία απλή μονή μεταφορά ενός ΙΧ αυτοκινήτου το κόστος είναι 98 ευρώ έναντι των 89.
Ανάλογες είναι οι τιμές και για την Σκόπελο και την Αλόννησο με αύξηση που ξεπερνά το 15% συγκριτικά με πέρυσι.
Όσον αφορά στην ΑΝΕΣ με τον «Πρωτέα» για την διαδρομή Βόλος-Σκιάθος η τιμή του εισιτηρίου τώρα θα ανέρχεται στα 24,5 ευρώ, ενώ για τη Σκόπελο στα 26 ευρώ. Όσον αφορά τον «Πρωτέα» η τιμή μεταφοράς ενός ΙΧ από Βόλο προς Σκιάθο είναι πλέον στα 69 ευρώ από 57, ενώ για τη Σκόπελο και την Αλόννησο στα 75 ευρώ.
Εκτός από τα ακτοπλοϊκά όμως στην «μάχη» των συγκοινωνιών μπαίνουν φέτος για πρώτη φορά και τα υδροπλάνα. Η προσπάθεια αποτελεί ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα με σαφώς υψηλούς στόχους, αφού για την Ελλάδα τα υδροπλάνα θα αποτελούν ένα πρωτόγνωρο μέσω μετακίνησης.
Ο διευθύνων σύμβουλος «Hellenic Seaplanes-Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ» Νικόλας Χαραλάμπους ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «στον σχεδιασμό μας είναι να ξεκινήσουμε στις Σποράδες κάπου στις αρχές Ιουνίου, αφού έπειτα από τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε στον δρόμο μας, αδειοδοτήθηκαν τελικά τα υδατοδρόμια στο Βόλο, τη Σκόπελο, την Αλόννησο και τη Σκύρο, ενώ στη Σκιάθο θα πηγαίνουμε στον αερολιμένα με υψηλότερο κόστος. Είναι αισιόδοξο το γεγονός ότι φτάσαμε στο σημείο να σχεδιάζουμε τα δρομολόγιά μας. Θα πετάμε καθημερινά από το λιμάνι του Βόλου αφ’ ενός με δύο κυκλικά δρομολόγια Βόλος-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος-Σκύρος-Βόλος και αφ’ ετέρου με ένα επίσης καθημερινό πρωινό δρομολόγιο ξεχωριστά για το κάθε νησί.»
Δείτε επίσης: Στην Πορτογαλία ο Νίκος Ανδρουλάκης – Το μήνυμά του στον Αλέξη Τσίπρα
- Τόνια Σωτηροπούλου: Η κριτική για την ταινία του Τζέιμς Μποντ με πλήγωσε, αλλά με έκανε πιο δυνατή
- Ο Παναγιώτης Καραΐσκος συμμετέχει ξανά στον TUI Rhodes Marathon 2025
- Πεπ Γκουαρδιόλα: Η αδιαφιλονίκητη κυριαρχία στην Premier League
- Αύξηση τιμών και δραστηριότητας στη δευτερογενή αγορά ομολόγων πριν την ετυμηγορία της Fitch
- Ρωσία: Ανάλυση της πολεμικής αεροπορίας από τη βρετανική στρατιωτική κατασκοπεία