Εντός των επόμενων δύο-τριών μηνών αναμένεται να εκδοθούν από το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής όλες οι απαιτούμενες άδειες για την έναρξη της κατασκευής του έργου επέκτασης του Προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Γιάννη Τσάρα, η επένδυση στον Προβλήτα 6 δεν αποσκοπεί μόνο στη διατήρηση και επέκταση των σημαντικών πλεονεκτημάτων του λιμανιού, αλλά και στην αναβάθμισή του στην παγκόσμια κλίμακα. Το έργο, συνολικού ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός 30 μηνών από την έναρξή του.
Η πολυαναμενόμενη αυτή επένδυση μπαίνει σταδιακά στη γραμμή αφετηρίας σε μια περίοδο που τα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής γίνονται ολοένα πιο ανταγωνιστικά. Η Θεσσαλονίκη διατηρεί το ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της γεωγραφικής θέσης της, κοντά στις αγορές της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Στα Βαλκάνια, τα λιμάνια Κόπερ στη Σλοβενία και Ριέκα στην Κροατία έχουν επιταχύνει την ανάπτυξή τους, ενώ και οι λιμένες της Βουλγαρίας, Μπουργκάς και Βάρνα, έχουν ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά τους.
Τα έσοδα του λιμανιού έχουν αυξηθεί κατά 78,7% από το 2016 έως το 2023, αγγίζοντας τα 86 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από το 2018 μέχρι σήμερα θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού, καθιστώντας το βασικό διαμετακομιστικό κόμβο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η ΟΛΘ Α.Ε. συνεχίζει τις στοχευμένες επενδύσεις σε υποδομές και τεχνολογίες για την αναβάθμιση των υπηρεσιών logistics.
Η εκπλήρωση της υποχρέωσης της Πολιτείας για τη σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του λιμανιού παραμένει ζητούμενο. Η καθυστέρηση οφείλεται σε διαδικασίες απαλλοτριώσεων, αλλά η σύνδεση θα μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια.
Αξιοσημείωτη αύξηση καταγράφεται στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι, με τις πρώτες ενδείξεις για το 2026 να είναι θετικές.
Η ΟΛΘ Α.Ε. παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική ανάπτυξης και ενίσχυσης της λιμενικής συνδεσιμότητας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ