Γνωριμία μαθητών με τις υπερδυνάμεις της Επιστήμης στο εργοστάσιο τσιμέντων του “ΤΙΤΑΝ”

Γνωριμία μαθητών με τις υπερδυνάμεις της Επιστήμης στο εργοστάσιο τσιμέντων του “ΤΙΤΑΝ”

Μπορεί ένας εξάχρονος μαθητής να αντιληφθεί τις καταστάσεις της ύλης και να επιλύσει μέσα από την Επιστήμη καθημερινά προβλήματα; Μπορεί κάνοντας πειράματα, είναι η σαφής απάντηση που δίνει το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος». Μέσα από το γραφείο εκπαίδευσης, που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια, το Κέντρο εστιάζει στον τομέα της επικοινωνίας της επιστήμης με απλό και διαδραστικό τρόπο, προκειμένου να εξηγήσει στα παιδιά φαινόμενα της καθημερινής ζωής. 
Κάθε χρόνο 7000 μαθητές και 1000 φοιτητές παρακολουθούν τα πιστοποιημένα από το υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικά προγράμματα του «Δημόκριτου», που διαπιστώνοντας την εξαιρετική ανταπόκριση συμμετοχής αναζητεί τρόπους, ώστε μαθητές από όλη την επικράτεια να έχουν την ευκαιρία της διαδραστικής γνωριμίας με τις επιστήμες. «Ξεκινήσαμε με δύο προγράμματα και ήδη έχουμε επτά. Επειδή η χρηματοδότηση των προγραμμάτων είναι από δικούς μας πόρους, αναζητούμε τρόπους κι έχουμε στραφεί στον ιδιωτικό τομέα, ώστε να επεκτείνουμε τις δράσεις μας και να φτάσουμε και σε παιδιά σε περιοχές εκτός της Αθήνας» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η επιχειρησιακή υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του «Δημόκριτου», Σοφία Καλοκαιρινού, μιλώντας για τη συνεργασία με την “ΑΕ Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ”, χάρη στην οποία τέσσερα εκπαιδευτικά προγράμματα υπό τον γενικό τίτλο «Ντόκτορ Γουάι? Και οι υπερδυνάμεις της επιστήμης» ταξίδευσαν στη Θεσσαλονίκη και αναμένουν τη μαθητική κοινότητα να τα γνωρίσει στο εργοστάσιο Ευκαρπίας Θεσσαλονίκης του Τιτάνα. 
Όπως εξήγησε η κ. Καλοκαιρινού μεταφέρθηκαν τα προγράμματα «Χτίζοντας με Χημικά Μόρια», ένα πρωτότυπο παιχνίδι που απευθύνεται σε μαθητές Α’ έως Γ’ δημοτικού, το «Παρατηρώντας την Επιστήμη» για μαθητές Δ’ έως Στ’ Δημοτικού, το «Βιομηχανική Ρομποτική», ένα πρόγραμμα ρομποτικής, που απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου και ο βαθμός δυσκολίας του προσαρμόζεται ανάλογα με το επίπεδο γνώσεων, καθώς και το πρόγραμμα «Ιστορία του Δημόκριτου», που απευθύνεται σε όλες τις σχολικές τάξεις. 
«Πρόκειται για διαδραστικά προγράμματα, διάρκειας δύο ωρών, μια ολοκληρωμένη έκθεση, όπου τα παιδιά μπαίνουν ουσιαστικά σε έναν χώρο εργαστηρίου για μια συναρπαστική περιήγηση στον κόσμο της Επιστήμης μέσα από παιχνίδια, πειράματα και πληροφορίες», ανέφερε η κ. Καλοκαιρινού.  Σχετικά με τον σχεδιασμό των προγραμμάτων σημείωσε πως συνδέονται με τα σχολικά προγράμματα σπουδών, αλλά εισάγουν τα παιδιά στο κομμάτι της επιστήμης με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο, για παράδειγμα στο πρόγραμμα «Χτίζοντας με Χημικά Μόρια» τα εισάγει στις καταστάσεις της ύλης, τα υγρά, αέρια, στερεά, τις χημικές ενώσεις, τα μείγματα. «Τους αρέσει πολύ κι είναι εντυπωσιακό ότι συχνά σκεφτόμαστε ότι κάτι είναι είναι πολύ προχωρημένο για να το αντιληφθούν κι όμως μας εντυπωσιάζουν με τη δίψα να συμμετέχουν, πόσα πολλά πράγματα καταλαβαίνουν. Στόχος όλων αυτών των προγραμμάτων είναι να ασχοληθούν τα παιδιά με τις  φυσικές επιστήμες, ώστε να δημιουργήσουμε τους ερευνητές του αύριο», επισήμανε η κ. Καλοκαιρινού.
Η έκθεση θα διαρκέσει παράλληλα με όλη τη σχολική χρονιά και υπάρχει δυνατότητα επίσκεψης και ξενάγησης σχολείων και ομάδων ως εξής: Δευτέρα – Παρασκευή 09:00 -13:00, κατόπιν συνεννόησης στα τηλέφωνα 2310 398617 – 2310 398642 – 2310 398545.
Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για τη Νεολαία (European Pact for Youth), μία αμοιβαία δέσμευση θεσμών και επιχειρήσεων να εδραιώσουν συνέργειες για ποιότητα στην εκπαίδευση και την κατάρτιση, με στόχο την αύξηση της απασχολησιμότητας των νέων χωρίς αποκλεισμούς. Ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ υπέγραψε το Σύμφωνο θέλοντας να δείξει τη σημασία που αποδίδει  στη «στήριξη των νέων στην πρόκληση της μετάβασής τους από την εκπαίδευση στην απασχόληση».
Σ.Α.

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play