Η ΔΕΘ ενισχύει την ξενοδοχειακή βιομηχανία της Θεσσαλονίκης

Η ΔΕΘ ενισχύει την ξενοδοχειακή βιομηχανία της Θεσσαλονίκης

Πολύ έως πάρα πολύ σημαντική, τόσο για τα ξενοδοχεία όσο και γενικά για την οικονομία της Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζει τη διοργάνωση της ΔΕΘ η συντριπτική πλειονότητα των ξενοδόχων της πόλης. Οι εκπρόσωποι του 84% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων χαρακτηρίζουν τη ΔΕΘ ως «πάρα πολύ» (60%) ή «πολύ» σημαντική για το ίδιο το ξενοδοχείο. Ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό (90%) τη θεωρούν «πάρα πολύ» σημαντική (74%) ή «πολύ» σημαντική (16%) για τη Θεσσαλονίκη. Η μέση πληρότητα που δηλώνουν τα ξενοδοχεία για την περίοδο της 88ης ΔΕΘ είναι 87%, με το 46% να την προσδιορίζει μεταξύ 90% και 100%. Η μέση πληρότητα εμφανίζεται αυξημένη κατά περίπου 9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η μέση τιμή δωματίου κατά τη διάρκεια της 88ης ΔΕΘ διαμορφώθηκε σε 168 ευρώ (85 ευρώ στα ξενοδοχειακά καταλύματα μέχρι τριών αστέρων και 230 ευρώ στα ξενοδοχεία τεσσάρων ή πέντε), ξεκινώντας από 40 ευρώ και φθάνοντας μέχρι και τα 650 ευρώ. Η μέση τιμή ανά δωμάτιο εμφανίζεται αυξημένη σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο της ΔΕΘ (+11% κατά μέσο όρο), με σημαντική διαφοροποίηση ανάμεσα σε μονάδες μέχρι τριών (+3%) και τεσσάρων ή πέντε αστέρων (+17%).

Μοιρασμένες εμφανίζονται οι εκτιμήσεις για την αποτίμηση της περιόδου της 88ης ΔΕΘ από τις επιχειρήσεις εστίασης της πόλης: το 45% των επιχειρήσεων χαρακτηρίζουν τη ΔΕΘ «αρκετά» έως «πάρα πολύ» σημαντική για το κατάστημά τους, ενώ το 54% τη χαρακτηρίζει «όχι και τόσο» ή «καθόλου» σημαντική. Παρόλα αυτά, επτά στις δέκα επιχειρήσεις εστίασης αναγνωρίζουν τη σημασία της ΔΕΘ για την οικονομία της Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζοντάς την «αρκετά» έως «πάρα πολύ» σημαντική.

Σε ερώτημα αν επισκέφτηκαν τη φετινή ΔΕΘ, πάνω από 150.000 ενήλικες Θεσσαλονικείς απαντούν «ναι», αριθμός που αντιστοιχεί στο 17% των κατοίκων του νομού ηλικίας άνω των 17 ετών. Δύο στους τρεις πολίτες θεωρούν τη ΔΕΘ σημαντική για την πόλη. Οι προτιμήσεις τους για τα περίπτερα της έκθεσης περιλαμβάνουν προϊόντα και υπηρεσίες (65%), συμμετοχές ξένων χωρών (56%), σταντ δημόσιων φορέων και οργανισμών (54%), εκδηλώσεις και συναυλίες (46%), και εστιατόρια και καφετέριες (39%).

Οι ερευνητές έθεσαν ερωτήματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης και το flyover. Σύμφωνα με την έρευνα, το 26% των ερωτηθέντων απάντησε ότι μόλις ενεργοποιηθεί το Μετρό, θα επισκέπτονται συχνότερα το κέντρο για αγορές (13%) ή ψυχαγωγία (13%). Ωστόσο, το 75% δηλώνει ότι η λειτουργία του Μετρό δεν θα αλλάξει κάτι ιδιαίτερα για τους ίδιους προσωπικά. Το 74% θεωρεί ότι το Μετρό θα λειτουργήσει θετικά για την πόλη και την αγορά της.

Ερωτηθέντες σχετικά με τις εργασίες του flyover, σχεδόν τέσσερις στους δέκα (39%) απάντησαν «καθόλου» ότι έχουν επηρεαστεί αρνητικά, τρεις στους δέκα (29%) «πολύ», 16% «αρκετά» και 15% «λίγο».

Loading

Play