Η επική πορεία του μετρό Θεσσαλονίκης: Από την ιδέα στην πραγματικότητα

Η επική πορεία του μετρό Θεσσαλονίκης: Από την ιδέα στην πραγματικότητα

Τριάντα οχτώ χρόνια πάλευε να περάσει με επιτυχία τις Συμπληγάδες Πέτρες και επιτέλους η ώρα έφτασε.

Ήταν το 1986, όταν ο Σωτήρης Κούβελας, δήμαρχος Θεσσαλονίκης, οραματίστηκε τη δημιουργία μετρό στην πόλη. Σήμερα, 38 χρόνια μετά και μέσα από πολλές δυσκολίες, η Θεσσαλονίκη όχι μόνο θα αποκτήσει μετρό αλλά θα γίνει και ένα από τα πιο σύγχρονα και εντυπωσιακά της Ευρώπης.

Η πρωτοβουλία του Σωτήρη Κούβελα ξεκίνησε το 1986 και το έργο δημοπρατήθηκε το 1992, ωστόσο το 1999 ανέλαβε η κοινοπραξία ‘Θεσσαλονίκη Μετρό’, που αντιμετώπισε σοβαρές καθυστερήσεις.

Κατά τη διάρκεια της πορείας του έργου, υπήρξαν πολλές αλλαγές στις κυβερνήσεις και αναδόχους, με σημείο καμπής την υπογραφή σύμβασης το 2006 από την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA που προέβλεπε ολοκλήρωση το 2012.

Σημαντικές καθυστερήσεις προήλθαν από την οικονομική κρίση και την κατάρρευση της ανάδοχης εταιρείας ΑΕΓΕΚ, με το έργο να περνά αργότερα στην ‘ΑΚΤΩΡ’.

Η τελετή εγκαινίων της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης είναι προγραμματισμένη για τις 12 το μεσημέρι από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, με 13 σταθμούς να παραδίδονται στο επιβατικό κοινό.

Loading

Play