Έτοιμη να κατακτήσει για ακόμη μία χρονιά τους Έλληνες καταναλωτές είναι η βασίλισσα του εορταστικού τραπεζιού, η γαλοπούλα, που από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 που ήρθε στη χώρα μας μέσω της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής (ΑΓΣ), κερδίζει ολοένα και περισσότερους «οπαδούς». Η ΑΓΣ, για να ανταπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση, αρχικά εισήγαγε προς εκτροφή ορισμένο αριθμό νεοσσών γαλοπούλας, αλλά σήμερα ο αριθμός τους ξεπερνά τις 20.000.Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1960, η άσπρη γαλοπούλα ήταν άγνωστη στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό και η ΑΓΣ τη «σύστησε» στους Θεσσαλονικείς σε ειδική εκδήλωση στην ιστορική ταβέρνα του «Κρικέλα». Σήμερα, σχεδόν εννέα στους δέκα Κεντροευρωπαίους θεωρούν πως τα Χριστούγεννα δεν θα ήταν τα ίδια χωρίς την παραδοσιακή ψητή γαλοπούλα.Η κατανάλωση της γαλοπούλας στο ευρωπαϊκό χριστουγεννιάτικο τραπέζι καθιερώθηκε από τις αρχές του 19ου αιώνα, αντικαθιστώντας τη χήνα, την πάπια και τον κύκνο. Η ΑΓΣ τονίζει ότι η μεταφορά των καλύτερων υβριδίων λευκής γαλοπούλας γίνεται με ειδικά οχήματα, ενώ η εκτροφή τους πραγματοποιείται σε υποδειγματικούς πτηνοθαλάμους με άριστες συνθήκες υγιεινής. Διατροφικά, το κρέας της γαλοπούλας είναι χαμηλό σε θερμίδες και λιπαρά, ενώ περιέχει σημαντικές ποσότητες πρωτεΐνης και άλλων θρεπτικών ουσιών.