Η Λειψία δείχνει τον δρόμο στην ποδηλατοκίνηση: Μαθήματα για τη Θεσσαλονίκη

Η Λειψία δείχνει τον δρόμο στην ποδηλατοκίνηση: Μαθήματα για τη Θεσσαλονίκη

Τρόποι με τους οποίους ευρωπαϊκές πόλεις κατάφεραν να εντάξουν δυναμικά την ποδηλατοκίνηση στην καθημερινότητα των πολιτών τους και πώς η Θεσσαλονίκη μπορεί να ακολουθήσει ανάλογα βήματα συζητήθηκαν στη διάρκεια της εκδήλωσης με τίτλο «Βιώσιμη κινητικότητα – βιώσιμες πόλεις: Η συμβολή των κοινόχρηστων ποδηλάτων μέσα από το παράδειγμα της Λειψίας», που πραγματοποιήθηκε στο περίπτερο 13 της 88ης ΔΕΘ, με τιμώμενη χώρα τη Γερμανία.

 Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Νικηφορίδης, εξήγησε πως η κίνηση στη Θεσσαλονίκη είναι προβληματική καθώς υπάρχει μακροχρόνια ταλαιπωρία λόγω των έργων του Μετρό και των κακών συγκοινωνιών.  Ως νέα δημοτική αρχή αναζητούμε τρόπους να ξεπεράσουμε αυτά τα προβλήματα, με νύχια και με δόντια να κρατήσουμε κάποιους ποδηλατοδρόμους.

  Ο κ. Νικηφορίδης τόνισε ότι από το σύνολο των 1.600 δρόμων του κεντρικού δήμου, ελάχιστοι είναι οι ποδηλατόδρομοι, ενώ ο ποδηλατόδρομος της Νέας Παραλίας, που καλύπτει τη διαδρομή από το Μέγαρο Μουσικής έως το λιμάνι, χαρακτηρίζεται ως ο πιο λειτουργικός.

  «Το σχέδιο είναι να ενισχύσουμε τους ποδηλατοδρόμους και να προχωρήσουμε στην υλοποίηση νέων αφού ολοκληρωθούν κάποια έργα. Ζούμε σε μια πόλη που σε μεγάλο μέρος είναι επίπεδη, υπάρχουν περιοχές που είναι πιο δύσκολες, όμως τα προβλήματα εκεί λύνονται με ποδήλατα που έχουν ηλεκτροκίνηση», υπογράμμισε.

  Τις πρακτικές που ακολούθησαν στη Λειψία, αδελφοποιημένη πόλη εδώ και 40 χρόνια στη Θεσσαλονίκη, μετέφερε μέσω της εκδήλωσης ο υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού Κινητικότητας της πόλης της Λειψίας, Benjamin Wagner. «Καθορίσαμε τους βασικούς άξονες που θα κινούνται τα ποδήλατα και κάθε ποδηλατόδρομος έγινε από την αρχή σεβαστός και αποδεκτός από τον κόσμο», είπε.

  Ο κ. Wagner εξήγησε την ανάγκη διαλόγου με τους πολίτες για ουσιαστικό αποτέλεσμα και ότι για να επιλέξει κάποιος να χρησιμοποιήσει το ποδήλατο, θα πρέπει να υπάρχουν ελκυστικοί ποδηλατόδρομοι που θα συνδυάζονται με άλλες μορφές μεταφοράς.

  Εκ μέρους της Nextbike, ο περιφερειακός γενικός διευθυντής νοτιοδυτικής Ευρώπης, Jhon Alexander Ramirez Ospina, έδωσε παραδείγματα από τη Βαρσοβία και το Μπιλμπάο, όπου κατάφεραν να εντάξουν το κοινόχρηστο ποδήλατο στη ζωή των κατοίκων. Για τη Βαρσοβία, είπε πως το πλάνο ξεκίνησε το 2011 και πως η πόλη κατάφερε να δημιουργήσει ένα καλό δίκτυο ποδηλατοδρόμων δέκα χρόνια μετά. Όσο για το Μπιλμπάο, το 20% – 30% των χρηστών επωφελήθηκαν από ηλεκτρικά ποδήλατα, καθώς ο δήμος επένδυσε για να γίνει το ποδήλατο μέρος της αστικής κινητικότητας.

©

Loading