Η μουσική σύνθεση στον κινηματογράφο: Μια δημιουργική διαδικασία που ενισχύει τη δραματουργία

Η μουσική σύνθεση στον κινηματογράφο: Μια δημιουργική διαδικασία που ενισχύει τη δραματουργία

«Στη μουσική σύνθεση για τον κινηματογράφο δεν γράφουμε απλώς τη μουσική μας, αλλά βοηθάμε τη δραματουργία» τόνισε κατά τη διάρκεια masterclass στο πλαίσιο του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ο Κώστας Χρηστίδης. Είναι σημαντικό να προσεγγίζετε νέους δημιουργούς που κάνουν τα πρώτα τους βήματα, ειδικά σε ταινίες μικρού μήκους. Η τέχνη της μουσικής για τον κινηματογράφο είναι πολυεπίπεδη, απαιτεί αρμονία με τις σκηνοθετικές οδηγίες και αυστηρές προθεσμίες. Ο Κώστας Χρηστίδης, συνθέτης που έχει γράψει μουσική για σειρές του Netflix (Benji, Love and Gelato, Baytown Outlaws, Love Happens, Dark Ride), έχει αναλάβει την ενορχήστρωση σε πολλές μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες (Spiderman 3, The Hurricane, Swordfish, Sweet November, The Core, The Exorcism Of Emily Rose και A Quiet Place: Day One) και συνεχίζει τη συνεργασία του με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη στη δεύτερη σεζόν του «Μαέστρο». Ο Χρηστίδης αναφέρθηκε στην προσωπική του πορεία, λέγοντας: «Αφού ολοκλήρωσα τις μουσικές σπουδές μου στο Λονδίνο, μετακόμισα στο Λος Άντζελες το 1997 και γράφτηκα στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια για να μάθω μουσική στον κινηματογράφο. Μέσα από τα μαθήματα, γνώρισα τον καταξιωμένο συνθέτη του Χόλιγουντ, Κρίστοφερ Γιανγκ, και συνεργάστηκα μαζί του.» Σε άλλο σημείο, επισήμανε ότι αποφεύγει να γράφει μουσική απευθείας από το σενάριο και εμπνέεται από την ταινία. «Είναι σαν τους ανθρώπους που λένε πως τους άρεσε το βιβλίο περισσότερο από την ταινία. Σκεφτείτε τι δημιουργικές ελευθερίες επιτρέπει ένα βιβλίο!». Επιπλέον, δήλωσε: «Μην είστε φοβερά ανταγωνιστικοί: να συνεργάζεστε μεταξύ σας και να είστε γενναιόδωροι με τις γνώσεις σας.»

Loading