Ένα πεζογραφικό καλλιγραφικό «μ», εμπνευσμένο από βυζαντινά χειρόγραφα, που βρίσκεται μέσα σε έναν κύκλο, συμβολίζει τις σήραγγες του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου και διακόπτει δυναμικά την οπτική ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο παραδίδεται στους πολίτες σε 17 ημέρες, αλλάζει την καθημερινότητά τους.
Το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης αποκαλύφθηκε σήμερα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου, του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα, και του διευθύνοντος συμβούλου της THEMA, Κάρλο Μπιάνκο, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου.
Όπως επισημάνθηκε κατά την εκδήλωση, ο λογότυπος του μετρό αντανακλά το ιστορικό βάθος της πόλης, την καινοτομία και τον δυναμισμό του έργου, ενώ το τελικό αποτέλεσμα της οπτικής ταυτότητας ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής.
Το γράμμα «μ» έχει αποκτήσει μια καθαρή και γεωμετρική μορφή, αλληλοεπιδρώντας με τον κύκλο που το περιβάλλει. Η σύνθεση του «μ» οπτικά διακόπτει δυναμικά τον κύκλο, συνδέοντας τη Θεσσαλονίκη με το Μετρό, αποδίδοντας τη δυναμική της κίνησης και της προόδου. Επιπλέον, προστέθηκε η λέξη «ΜΕΤΡΟ», η οποία συμβάλλει στην άμεση κατανόηση και αναγνωρισιμότητα της οπτικής ταυτότητας του νέου συστήματος μεταφορών, διασφαλίζοντας ότι το λογότυπο είναι κατανοητό και εύκολα αναγνωρίσιμο από Έλληνες και ξένους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.
Η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε είναι η «Commissioner», επιλεγμένη λόγω της σύγχρονης και ευανάγνωστης μορφής της. Ο λιτός Sans Serif σχεδιασμός με τις καθαρές απλές γραμμές την καθιστά ιδανική για χρήση σε περιβάλλοντα όπου η σαφήνεια και η λειτουργικότητα είναι πρωταρχικής σημασίας, όπως σε σταθμούς και σήμανση. Αναφορικά με τη χρωματική παλέτα του λογοτύπου, επιλέχθηκε το μπλε μαύρο που συμβολίζει τη σταθερότητα και την ασφάλεια, ενισχύοντας τον λιτό και στιβαρό σχεδιασμό.
Στο μεταξύ, άσκηση ετοιμότητας διεξήχθη σήμερα στο μετρό Θεσσαλονίκης, με σενάριο φωτιάς στο τελευταίο βαγόνι συρμού μεταξύ των σταθμών Ευκλείδη και Παπάφη, πιθανότατα από εκρηκτικό μηχανισμό. Υπήρξαν μόνο τραυματίες, οι περισσότεροι με αναπνευστικά προβλήματα, που δέχονται τις πρώτες βοήθειες από ανθρώπους του ΕΚΑΒ, ενώ αστυνομικοί με ειδικά σκυλιά εντοπίζουν τον εκρηκτικό μηχανισμό, με την υπόθεση να αναλαμβάνει η Αντιτρομοκρατική. Βάσει του σεναρίου, υπάρχουν έξι μάρτυρες που είδαν τους δράστες να τοποθετούν τον εκρηκτικό μηχανισμό.