Η πρόοδος της επέκτασης της προβλήτας 6 του ΟΛΘ και οι αναπτυξιακές προοπτικές

Η πρόοδος της επέκτασης της προβλήτας 6 του ΟΛΘ και οι αναπτυξιακές προοπτικές

Εντός των επόμενων μηνών αναμένεται να προχωρήσει η επέκταση της προβλήτας 6 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, έπειτα από την έκδοση των απαραίτητων αδειών, όπως επαληθεύτηκε κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Χρηστών του, μέσω τηλεδιάσκεψης. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, παρουσία του εκτελεστικού προέδρου Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιου Λιάγκου, και του διευθύνοντος συμβούλου, δρος Ιωάννη Τσάρα, και με τη συμμετοχή εκπροσώπων από 17 φορείς, συνεργατών και στελεχών της εταιρείας, τονίστηκε ότι η πρόσφατη έγκριση του master plan του λιμανιού, μέσω της έκδοσης του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη. Κι αυτό διότι η ΟΛΘ Α.Ε. έχει πλέον τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της, στον οποίο κεντρικό ρόλο έχει το εμβληματικό έργο της επέκτασης της Προβλήτας 6.

Η επέκταση της Προβλήτας 6, μια επένδυση ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, αναμένεται να προχωρήσει άμεσα, εντός των επόμενων μηνών, έπειτα από την έκδοση των απαραίτητων αδειών. Η υλοποίηση του έργου, σε συνδυασμό με την απαραίτητη ολοκλήρωση των έργων διασύνδεσης του λιμένος με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο από την ελληνική πολιτεία, θα ενισχύσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα και την εμπορική δραστηριότητά του, αναβαθμίζοντας σημαντικά τη διεθνή του θέση. Επιπλέον, θα προχωρήσουν πρόσθετες σημαντικές επενδύσεις, όπως η αποκατάσταση και αξιοποίηση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, καθώς και έργα αναβάθμισης των υπαρχουσών υποδομών του λιμένος Θεσσαλονίκης, όπως υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση της ΟΛΘ Α.Ε.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Επισημάνθηκε ότι το 2024 ήταν ακόμη μια χρονιά διψήφιου ρυθμού ποσοστιαίας ανάπτυξης στον τομέα, με τις προοπτικές για το 2025 και τα επόμενα χρόνια να είναι το ίδιο δυναμικές. Ήδη, για το 2025, έχουν προγραμματιστεί 72 αφίξεις από 21 κρουαζιερόπλοια 14 κορυφαίων εταιρειών κρουαζιέρας. Ακόμη, τα στελέχη της ΟΛΘ Α.Ε. αναφέρθηκαν στο πλάνο επενδύσεων στην υποδομή και τον μηχανολογικό εξοπλισμό του συμβατικού λιμένος, ο οποίος σημείωσε σημαντική άνοδο των φορτίων το 2024, ενώ διαχειρίστηκε εύρος ειδικών φορτίων. Παράλληλα, αναδείχθηκε η περαιτέρω ανάπτυξη των μη λιμενικών δραστηριοτήτων του λιμένος, μέσω δράσεων όπως η πρόσφατη σύμβαση υποπαραχώρησης χρήσης χώρων για τη στέγαση των υπηρεσιών του Εφετείου Θεσσαλονίκης, που συνυπογράφηκε από την ΟΛΘ Α.Ε., τη Dimera Land & Property Investments Ltd. και το Ελληνικό Δημόσιο (συγκεκριμένα το Υπουργείο Δικαιοσύνης).

Η συνεδρίαση εστίασε επιπρόσθετα σε περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες της ΟΛΘ Α.Ε., όπως η πιλοτική παρακολούθηση εκπομπών αέριων ρύπων πλοίων, καθώς και στην πρόσφατη επιθεώρηση ασφαλείας στον Λιμένα Θεσσαλονίκης από Κλιμάκιο της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG MOVE). Τέλος, έμφαση δόθηκε σε πρωτοβουλίες ενίσχυσης της εξωστρέφειας και της συνεργασίας, όπως η φιλοξενία του 21ου Συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO Conference) από την ΟΛΘ Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη, στις 8 και 9 Μαΐου 2025, καθώς και η συμμετοχή της εταιρείας σε σημαντικές διεθνείς και τοπικές εκθέσεις.

Loading

Play