Εμβληματικά μουσικά έργα, όπως η 5η Συμφωνία του Μάλερ, δεν μπορούν να αναπαραχθούν από μια μηχανή. Η μουσική έχει τόσες πολλές εκφάνσεις, τόσες πολλές πτυχές, ουσιαστικά σχετίζεται με σχεδόν ανθρώπινες εμπειρίες, τόνισε ο τραγουδιστής – τραγουδοποιός Κωστής Μαραβέγιας στο masterclass με θέμα «Η επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην τέχνη» που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Οι εκφάνσεις αυτές είναι τόσο έντονες και ριζωμένες μέσα στην ανθρώπινη οντότητα που είναι δύσκολο να τις αντλήσει κάποιος και να τις παραμετροποιήσει. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αυτονομήθηκε, είναι ακόμη εργαλείο και δεν μπορεί να αποδώσει την υπερβατική φύση της τέχνης, επισήμανε ο Μαραβέγιας, προσθέτοντας ότι αποτελεί ένα κατασκεύασμα εταιρειών που δρουν ανεξέλεγκτα.
Η τέχνη, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Φιλοσοφίας και Τεχνολογίας Γιάννη Σταματέλλο, έχει ένα προσωπικό στοιχείο το οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη προσπαθεί να μιμηθεί. Ερωτήματα που προκύπτουν είναι πού βρίσκεται η Τεχνητή Νοημοσύνη στην έμπνευση και στην εκτέλεση. Η καλλιτέχνις Λόρεν Λι ΜακΚάρθι από το UCLA, μέσω βιντεοσύνδεσης, τόνισε τη σημασία της κριτικής σκέψης κατά την αλληλεπίδραση με αλγόριθμους.
Στο θέατρο, όπως παρατήρησε η ηθοποιός Στεφανία Γουλιώτη, η καχυποψία για την τεχνολογία είναι διαχρονική, με τις μηχανές να προσφέρουν γρήγορες λύσεις, αυξάνοντας την ανησυχία για τη σχέση της τέχνης με την ψηφιακή εποχή. Η τέχνη έχει υποστεί πολλές αλλαγές και η αλήθεια της έχει αμφισβητηθεί συχνά, ειδικά με την ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ελίζ Ζαλαντό, υπογράμμισε τη σημασία της συζήτησης γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη και την τέχνη, με σκοπό να εξελιχθούν δημιουργικές συνεργασίες που θα ωφελήσουν τους καλλιτέχνες.
Το masterclass AI and ART EXPERIENCE powered by TELEKOM διοργανώθηκε στο πλαίσιο του αφιερώματος του φεστιβάλ «ΑΙ, μια αναπόδραστη νοημοσύνη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ