Η Θεσσαλονίκη πρώτη δύναμη της χώρας στο ομαδικό μαθητικό σκάκι και στην πρώτη δεκάδα σε παγκόσμιο επίπεδο

Η Θεσσαλονίκη πρώτη δύναμη της χώρας στο ομαδικό μαθητικό σκάκι και στην πρώτη δεκάδα σε παγκόσμιο επίπεδο

Με πέντε νίκες, σε πέντε αγώνες και 19,5 στους 20 πόντους, η μαθητική ομάδα σκάκι λυκείου των «εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη» από τη Θεσσαλονίκη, αναδείχθηκε πρωταθλήτρια Ελλάδας, στους τελικούς των Πανελλήνιων μαθητικών αγώνων σκάκι, που πραγματοποιήθηκαν στο Σ.Ε.Φ.

«Αισθάνομαι χαρά, ικανοποίηση και περηφάνια για την πρώτη θέση της ομάδας μου, στην οποία είχα την τιμή να είμαι ο αρχηγός», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο μαθητής γυμνασίου Στέφανος Μαγκαλάκης. «Πίστευα πολύ-λέει- στη δυναμική αυτής της ομάδας και κατά κάποιο τρόπο περίμενα αυτή την επιτυχία. Το αγαπώ το σκάκι πολύ και πλέον ασχολούμαι σε επίπεδο πρωταθλητισμού. Έχω κατακτήσει πολλά χρυσά μετάλλια σε μαθητικούς ατομικούς αγώνες. Η διάκριση όμως που σε εμένα έχει μείνει πιο πολύ από όλες και είναι σε ομαδικό επίπεδο, είναι αυτή που το σχολείο μου κατάφερε μετά από 19 αγώνες να βγει μέσα στα δέκα καλύτερα σχολεία του κόσμου».

Η σκακιστική μαθητική ομάδα της Θεσσαλονίκης είναι στις 10 καλύτερες του κόσμου

Το σχολικό σκάκι προάγει την αναλυτική και δομημένη σκέψη στον μαθητή, απαραίτητα εργαλεία για την επίτευξη της ουσιαστικής γνώσης, όπως επισημαίνει, ο αντιπρόεδρος των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και υπεύθυνος των μαθητικών ομάδων σκάκι Ευάγγελος Τασσόπουλος και υπογραμμίζει πως «η ομάδα σκάκι του σχολείου, αποτελούμενη από επτά μαθητές, (μικτή γυμνασίου-λυκείου), την περασμένη χρονιά, έλαβε μέρος στο παγκόσμιο διαδικτυακό πρωτάθλημα σκάκι, με 295 σχολεία, που διοργανώθηκε από το Ισπανικό περίπτερο της Διεθνούς Έκθεσης του Dubai, υπό την αιγίδα της Παγκόσμιας Σκακιστικής Ομοσπονδίας. Με 18 νίκες σε 19 αγώνες, κερδίζοντας σχολεία «κολοσσούς» από Ινδία, Ισραήλ, Τουρκία, Ρωσία, προθαλάμους μεγάλων πανεπιστημίων και προκρίθηκε στα 10 καλύτερα σχολεία του κόσμου».

Αναφερόμενος στις συνθήκες των πανελλήνιων αγώνων, ο μαθητής γυμνασίου των «εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη» Κωνσταντίνος Καρακώτσιου, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Συμμετείχαν στα τελικά 12 γυμνάσια, τα οποία απαρτίζονται από πολύ καλούς σκακιστές. Όλοι, για να βρεθούμε να παίζουμε στα Πανελλήνια, περάσαμε από προκριματική φάση, πράγμα που σημαίνει ότι αντιμετωπίσαμε πολλές ακόμα καλές ομάδες πιο μπροστά. Η δυσκολία σε κάθε αγώνα είναι ότι πρέπει να ξεχνάς την προηγούμενη παρτίδα που μπορεί να σε απογοήτευσε ή να σε ενθουσίασε και να εστιάζεις σε αυτή που έχεις να αντιμετωπίσεις εκείνη τη στιγμή. Μέχρι τον τελευταίο γύρο πρέπει να διαχειρίζεσαι τα συναισθήματά σου και να αντιμετωπίζεις τον κάθε αγώνα ξεχωριστά».

Ο αρχηγός της ομάδας λυκείου, Οδυσσέας Γαβριήλ, που κατάφερε πέντε νίκες σε πέντε αγώνες, διευκρίνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως, «παρόλο που το σκάκι αποτελεί κατεξοχήν ατομικό άθλημα, δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερες δυσκολίες στην συμμετοχή μας στο ομαδικό. Έτσι και αλλιώς όλα τα παιδιά έχουμε πολύχρονη εμπειρία σε σκακιστικούς συλλόγους. Ο καθένας μας είχε το δικό του αντίπαλο, όμως λειτουργούμε με συλλογικό πνεύμα ως ομάδα του σχολείου» και ο ίδιος, αναφερόμενος στη νίκη είπε πως, «είμαστε πολύ χαρούμενοι για την νίκη μας, ωστόσο παραμένουμε συγκρατημένοι λόγω των μεγαλύτερων διακρίσεων του παρελθόντος, όπως η διάκρισή μας στα 10 καλύτερα σχολεία σε παγκόσμιο επίπεδο».

Πόσο δύσκολο είναι όμως για έναν σκακιστή, να παραμερίσει το εγώ και αποτέλεσε μέλος μιας ομάδας, εξηγεί ο Στέφανος Μαγκαλάκης σημειώνοντάς πως, «τη στιγμή των αγώνων νιώθω έντονα το συναίσθημα της ευθύνης απέναντι στην ομάδα μου και κυριαρχούμαι από την επιθυμία να παίξω όσο γίνεται καλύτερα, λόγω του ομαδικού πνεύματος και της δίψας για τη συλλογική νίκη. Είναι φοβερό το συναίσθημα που νιώθουμε όλα τα μέλη της ομάδας, ότι εκείνη τη στιγμή παίζουμε για την ομάδα και πως εκπροσωπούμαι το σχολείο ή το σωματείο μας».

«Το ομαδικό σκάκι έχει κοινό στόχο και κοινά συναισθήματα»

Ο ίδιος μάλιστα παραθέτοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του ομαδικού σκακιού λέει ότι, «σου δίνει τη χαρά να νιώσεις μέλος μιας ομάδας που έχει κοινό στόχο και κοινά συναισθήματα. Όλοι μαζί παθιαζόμαστε για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για την ομάδα μας. Μοιραζόμαστε τις στιγμές και είτε πανηγυρίζουμε τη νίκη μας, είτε βοηθούμε ο ένας τον άλλον να ξεπεράσουμε τις ήττες μας. Είναι φοβερό το συναίσθημα της ομαδικότητας και της συνυπευθυνότητας που μας διακατέχει όλους. Ως μειονεκτήματα του ομαδικού σκακιού θα θεωρούσα τη ψυχολογική πίεση που νιώθεις όταν είσαι τελευταία σκακιέρα και από εσένα κρίνεται το αποτέλεσμα ή όταν εκείνη την ημέρα μπορεί να μην έχεις καλή απόδοση και νιώθεις πως εξαιτίας σου η ομάδα μπορεί να χάσει τον αγώνα».

«Στο ομαδικό σκάκι, η ομάδα απαρτίζεται από τέσσερις παίκτες, σκακιστές και σκακίστριες» εξηγεί ο Κωνσταντίνος Καρακώτσιου και σχολιάζοντας το ρόλο του ως αρχηγός διευκρινίζει πως, «η ομάδα έχει έναν αρχηγό που σε κρίσιμες στιγμές θα κληθεί να πάρει κάποιες αποφάσεις για το καλό της ομάδας του. Θα πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη στην κρίση του. Η ομάδα όταν είναι δεμένη, υπάρχει στήριξη και μια ενδεχόμενη ήττα ξεπερνιέται πιο γρήγορα. Δεν υπάρχουν μειονεκτήματα όταν υπάρχει καλό κλίμα στην ομάδα. Προσωπικά απολαμβάνω το ομαδικό σκάκι, γιατί πριν και μετά τους αγώνες η ομάδα ασχολείται με πολλά άλλα πράγματα, όπως έξοδοι, βόλτες, φαγητό».

Η νίκη των τριών ομάδων της Θεσσαλονίκης, στους πανελλήνιους μαθητικούς αγώνες σκάκι, δεν είναι μόνο για μια σημαντική επιτυχία που αναδεικνύει την πόλη ως πρώτη δύναμη της χώρας στο μαθητικό σκάκι, αλλά παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στην Θεσσαλονίκη, να αιτηθεί οι επόμενοι τελικοί σχολικοί αγώνες σκάκι, να πραγματοποιηθούν στο πολεοδομικό συγκρότημα.

Με πέντε νίκες, σε πέντε αγώνες και 19,5 στους 20 πόντους, η μαθητική ομάδα σκάκι λυκείου των «εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη» από τη Θεσσαλονίκη, αναδείχθηκε πρωταθλήτρια Ελλάδας, στους τελικούς των Πανελλήνιων μαθητικών αγώνων σκάκι, που πραγματοποιήθηκαν στο Σ.Ε.Φ.

«Αισθάνομαι χαρά, ικανοποίηση και περηφάνια για την πρώτη θέση της ομάδας μου, στην οποία είχα την τιμή να είμαι ο αρχηγός», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο μαθητής γυμνασίου Στέφανος Μαγκαλάκης. «Πίστευα πολύ-λέει- στη δυναμική αυτής της ομάδας και κατά κάποιο τρόπο περίμενα αυτή την επιτυχία. Το αγαπώ το σκάκι πολύ και πλέον ασχολούμαι σε επίπεδο πρωταθλητισμού. Έχω κατακτήσει πολλά χρυσά μετάλλια σε μαθητικούς ατομικούς αγώνες. Η διάκριση όμως που σε εμένα έχει μείνει πιο πολύ από όλες και είναι σε ομαδικό επίπεδο, είναι αυτή που το σχολείο μου κατάφερε μετά από 19 αγώνες να βγει μέσα στα δέκα καλύτερα σχολεία του κόσμου».

Η σκακιστική μαθητική ομάδα της Θεσσαλονίκης είναι στις 10 καλύτερες του κόσμου

Το σχολικό σκάκι προάγει την αναλυτική και δομημένη σκέψη στον μαθητή, απαραίτητα εργαλεία για την επίτευξη της ουσιαστικής γνώσης, όπως επισημαίνει, ο αντιπρόεδρος των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και υπεύθυνος των μαθητικών ομάδων σκάκι Ευάγγελος Τασσόπουλος και υπογραμμίζει πως «η ομάδα σκάκι του σχολείου, αποτελούμενη από επτά μαθητές, (μικτή γυμνασίου-λυκείου), την περασμένη χρονιά, έλαβε μέρος στο παγκόσμιο διαδικτυακό πρωτάθλημα σκάκι, με 295 σχολεία, που διοργανώθηκε από το Ισπανικό περίπτερο της Διεθνούς Έκθεσης του Dubai, υπό την αιγίδα της Παγκόσμιας Σκακιστικής Ομοσπονδίας. Με 18 νίκες σε 19 αγώνες, κερδίζοντας σχολεία «κολοσσούς» από Ινδία, Ισραήλ, Τουρκία, Ρωσία, προθαλάμους μεγάλων πανεπιστημίων και προκρίθηκε στα 10 καλύτερα σχολεία του κόσμου».

Αναφερόμενος στις συνθήκες των πανελλήνιων αγώνων, ο μαθητής γυμνασίου των «εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη» Κωνσταντίνος Καρακώτσιου, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Συμμετείχαν στα τελικά 12 γυμνάσια, τα οποία απαρτίζονται από πολύ καλούς σκακιστές. Όλοι, για να βρεθούμε να παίζουμε στα Πανελλήνια, περάσαμε από προκριματική φάση, πράγμα που σημαίνει ότι αντιμετωπίσαμε πολλές ακόμα καλές ομάδες πιο μπροστά. Η δυσκολία σε κάθε αγώνα είναι ότι πρέπει να ξεχνάς την προηγούμενη παρτίδα που μπορεί να σε απογοήτευσε ή να σε ενθουσίασε και να εστιάζεις σε αυτή που έχεις να αντιμετωπίσεις εκείνη τη στιγμή. Μέχρι τον τελευταίο γύρο πρέπει να διαχειρίζεσαι τα συναισθήματά σου και να αντιμετωπίζεις τον κάθε αγώνα ξεχωριστά».

Ο αρχηγός της ομάδας λυκείου, Οδυσσέας Γαβριήλ, που κατάφερε πέντε νίκες σε πέντε αγώνες, διευκρίνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως, «παρόλο που το σκάκι αποτελεί κατεξοχήν ατομικό άθλημα, δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερες δυσκολίες στην συμμετοχή μας στο ομαδικό. Έτσι και αλλιώς όλα τα παιδιά έχουμε πολύχρονη εμπειρία σε σκακιστικούς συλλόγους. Ο καθένας μας είχε το δικό του αντίπαλο, όμως λειτουργούμε με συλλογικό πνεύμα ως ομάδα του σχολείου» και ο ίδιος, αναφερόμενος στη νίκη είπε πως, «είμαστε πολύ χαρούμενοι για την νίκη μας, ωστόσο παραμένουμε συγκρατημένοι λόγω των μεγαλύτερων διακρίσεων του παρελθόντος, όπως η διάκρισή μας στα 10 καλύτερα σχολεία σε παγκόσμιο επίπεδο».

Πόσο δύσκολο είναι όμως για έναν σκακιστή, να παραμερίσει το εγώ και αποτέλεσε μέλος μιας ομάδας, εξηγεί ο Στέφανος Μαγκαλάκης σημειώνοντάς πως, «τη στιγμή των αγώνων νιώθω έντονα το συναίσθημα της ευθύνης απέναντι στην ομάδα μου και κυριαρχούμαι από την επιθυμία να παίξω όσο γίνεται καλύτερα, λόγω του ομαδικού πνεύματος και της δίψας για τη συλλογική νίκη. Είναι φοβερό το συναίσθημα που νιώθουμε όλα τα μέλη της ομάδας, ότι εκείνη τη στιγμή παίζουμε για την ομάδα και πως εκπροσωπούμαι το σχολείο ή το σωματείο μας».

«Το ομαδικό σκάκι έχει κοινό στόχο και κοινά συναισθήματα»

Ο ίδιος μάλιστα παραθέτοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του ομαδικού σκακιού λέει ότι, «σου δίνει τη χαρά να νιώσεις μέλος μιας ομάδας που έχει κοινό στόχο και κοινά συναισθήματα. Όλοι μαζί παθιαζόμαστε για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για την ομάδα μας. Μοιραζόμαστε τις στιγμές και είτε πανηγυρίζουμε τη νίκη μας, είτε βοηθούμε ο ένας τον άλλον να ξεπεράσουμε τις ήττες μας. Είναι φοβερό το συναίσθημα της ομαδικότητας και της συνυπευθυνότητας που μας διακατέχει όλους. Ως μειονεκτήματα του ομαδικού σκακιού θα θεωρούσα τη ψυχολογική πίεση που νιώθεις όταν είσαι τελευταία σκακιέρα και από εσένα κρίνεται το αποτέλεσμα ή όταν εκείνη την ημέρα μπορεί να μην έχεις καλή απόδοση και νιώθεις πως εξαιτίας σου η ομάδα μπορεί να χάσει τον αγώνα».

«Στο ομαδικό σκάκι, η ομάδα απαρτίζεται από τέσσερις παίκτες, σκακιστές και σκακίστριες» εξηγεί ο Κωνσταντίνος Καρακώτσιου και σχολιάζοντας το ρόλο του ως αρχηγός διευκρινίζει πως, «η ομάδα έχει έναν αρχηγό που σε κρίσιμες στιγμές θα κληθεί να πάρει κάποιες αποφάσεις για το καλό της ομάδας του. Θα πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη στην κρίση του. Η ομάδα όταν είναι δεμένη, υπάρχει στήριξη και μια ενδεχόμενη ήττα ξεπερνιέται πιο γρήγορα. Δεν υπάρχουν μειονεκτήματα όταν υπάρχει καλό κλίμα στην ομάδα. Προσωπικά απολαμβάνω το ομαδικό σκάκι, γιατί πριν και μετά τους αγώνες η ομάδα ασχολείται με πολλά άλλα πράγματα, όπως έξοδοι, βόλτες, φαγητό».

Η νίκη των τριών ομάδων της Θεσσαλονίκης, στους πανελλήνιους μαθητικούς αγώνες σκάκι, δεν είναι μόνο για μια σημαντική επιτυχία που αναδεικνύει την πόλη ως πρώτη δύναμη της χώρας στο μαθητικό σκάκι, αλλά παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στην Θεσσαλονίκη, να αιτηθεί οι επόμενοι τελικοί σχολικοί αγώνες σκάκι, να πραγματοποιηθούν στο πολεοδομικό συγκρότημα.

Με πέντε νίκες, σε πέντε αγώνες και 19,5 στους 20 πόντους, η μαθητική ομάδα σκάκι λυκείου των «εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη» από τη Θεσσαλονίκη, αναδείχθηκε πρωταθλήτρια Ελλάδας, στους τελικούς των Πανελλήνιων μαθητικών αγώνων σκάκι, που πραγματοποιήθηκαν στο Σ.Ε.Φ.

«Αισθάνομαι χαρά, ικανοποίηση και περηφάνια για την πρώτη θέση της ομάδας μου, στην οποία είχα την τιμή να είμαι ο αρχηγός», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο μαθητής γυμνασίου Στέφανος Μαγκαλάκης. «Πίστευα πολύ-λέει- στη δυναμική αυτής της ομάδας και κατά κάποιο τρόπο περίμενα αυτή την επιτυχία. Το αγαπώ το σκάκι πολύ και πλέον ασχολούμαι σε επίπεδο πρωταθλητισμού. Έχω κατακτήσει πολλά χρυσά μετάλλια σε μαθητικούς ατομικούς αγώνες. Η διάκριση όμως που σε εμένα έχει μείνει πιο πολύ από όλες και είναι σε ομαδικό επίπεδο, είναι αυτή που το σχολείο μου κατάφερε μετά από 19 αγώνες να βγει μέσα στα δέκα καλύτερα σχολεία του κόσμου».

Η σκακιστική μαθητική ομάδα της Θεσσαλονίκης είναι στις 10 καλύτερες του κόσμου

Το σχολικό σκάκι προάγει την αναλυτική και δομημένη σκέψη στον μαθητή, απαραίτητα εργαλεία για την επίτευξη της ουσιαστικής γνώσης, όπως επισημαίνει, ο αντιπρόεδρος των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και υπεύθυνος των μαθητικών ομάδων σκάκι Ευάγγελος Τασσόπουλος και υπογραμμίζει πως «η ομάδα σκάκι του σχολείου, αποτελούμενη από επτά μαθητές, (μικτή γυμνασίου-λυκείου), την περασμένη χρονιά, έλαβε μέρος στο παγκόσμιο διαδικτυακό πρωτάθλημα σκάκι, με 295 σχολεία, που διοργανώθηκε από το Ισπανικό περίπτερο της Διεθνούς Έκθεσης του Dubai, υπό την αιγίδα της Παγκόσμιας Σκακιστικής Ομοσπονδίας. Με 18 νίκες σε 19 αγώνες, κερδίζοντας σχολεία «κολοσσούς» από Ινδία, Ισραήλ, Τουρκία, Ρωσία, προθαλάμους μεγάλων πανεπιστημίων και προκρίθηκε στα 10 καλύτερα σχολεία του κόσμου».

Αναφερόμενος στις συνθήκες των πανελλήνιων αγώνων, ο μαθητής γυμνασίου των «εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη» Κωνσταντίνος Καρακώτσιου, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Συμμετείχαν στα τελικά 12 γυμνάσια, τα οποία απαρτίζονται από πολύ καλούς σκακιστές. Όλοι, για να βρεθούμε να παίζουμε στα Πανελλήνια, περάσαμε από προκριματική φάση, πράγμα που σημαίνει ότι αντιμετωπίσαμε πολλές ακόμα καλές ομάδες πιο μπροστά. Η δυσκολία σε κάθε αγώνα είναι ότι πρέπει να ξεχνάς την προηγούμενη παρτίδα που μπορεί να σε απογοήτευσε ή να σε ενθουσίασε και να εστιάζεις σε αυτή που έχεις να αντιμετωπίσεις εκείνη τη στιγμή. Μέχρι τον τελευταίο γύρο πρέπει να διαχειρίζεσαι τα συναισθήματά σου και να αντιμετωπίζεις τον κάθε αγώνα ξεχωριστά».

Ο αρχηγός της ομάδας λυκείου, Οδυσσέας Γαβριήλ, που κατάφερε πέντε νίκες σε πέντε αγώνες, διευκρίνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως, «παρόλο που το σκάκι αποτελεί κατεξοχήν ατομικό άθλημα, δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερες δυσκολίες στην συμμετοχή μας στο ομαδικό. Έτσι και αλλιώς όλα τα παιδιά έχουμε πολύχρονη εμπειρία σε σκακιστικούς συλλόγους. Ο καθένας μας είχε το δικό του αντίπαλο, όμως λειτουργούμε με συλλογικό πνεύμα ως ομάδα του σχολείου» και ο ίδιος, αναφερόμενος στη νίκη είπε πως, «είμαστε πολύ χαρούμενοι για την νίκη μας, ωστόσο παραμένουμε συγκρατημένοι λόγω των μεγαλύτερων διακρίσεων του παρελθόντος, όπως η διάκρισή μας στα 10 καλύτερα σχολεία σε παγκόσμιο επίπεδο».

Πόσο δύσκολο είναι όμως για έναν σκακιστή, να παραμερίσει το εγώ και αποτέλεσε μέλος μιας ομάδας, εξηγεί ο Στέφανος Μαγκαλάκης σημειώνοντάς πως, «τη στιγμή των αγώνων νιώθω έντονα το συναίσθημα της ευθύνης απέναντι στην ομάδα μου και κυριαρχούμαι από την επιθυμία να παίξω όσο γίνεται καλύτερα, λόγω του ομαδικού πνεύματος και της δίψας για τη συλλογική νίκη. Είναι φοβερό το συναίσθημα που νιώθουμε όλα τα μέλη της ομάδας, ότι εκείνη τη στιγμή παίζουμε για την ομάδα και πως εκπροσωπούμαι το σχολείο ή το σωματείο μας».

«Το ομαδικό σκάκι έχει κοινό στόχο και κοινά συναισθήματα»

Ο ίδιος μάλιστα παραθέτοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του ομαδικού σκακιού λέει ότι, «σου δίνει τη χαρά να νιώσεις μέλος μιας ομάδας που έχει κοινό στόχο και κοινά συναισθήματα. Όλοι μαζί παθιαζόμαστε για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για την ομάδα μας. Μοιραζόμαστε τις στιγμές και είτε πανηγυρίζουμε τη νίκη μας, είτε βοηθούμε ο ένας τον άλλον να ξεπεράσουμε τις ήττες μας. Είναι φοβερό το συναίσθημα της ομαδικότητας και της συνυπευθυνότητας που μας διακατέχει όλους. Ως μειονεκτήματα του ομαδικού σκακιού θα θεωρούσα τη ψυχολογική πίεση που νιώθεις όταν είσαι τελευταία σκακιέρα και από εσένα κρίνεται το αποτέλεσμα ή όταν εκείνη την ημέρα μπορεί να μην έχεις καλή απόδοση και νιώθεις πως εξαιτίας σου η ομάδα μπορεί να χάσει τον αγώνα».

«Στο ομαδικό σκάκι, η ομάδα απαρτίζεται από τέσσερις παίκτες, σκακιστές και σκακίστριες» εξηγεί ο Κωνσταντίνος Καρακώτσιου και σχολιάζοντας το ρόλο του ως αρχηγός διευκρινίζει πως, «η ομάδα έχει έναν αρχηγό που σε κρίσιμες στιγμές θα κληθεί να πάρει κάποιες αποφάσεις για το καλό της ομάδας του. Θα πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη στην κρίση του. Η ομάδα όταν είναι δεμένη, υπάρχει στήριξη και μια ενδεχόμενη ήττα ξεπερνιέται πιο γρήγορα. Δεν υπάρχουν μειονεκτήματα όταν υπάρχει καλό κλίμα στην ομάδα. Προσωπικά απολαμβάνω το ομαδικό σκάκι, γιατί πριν και μετά τους αγώνες η ομάδα ασχολείται με πολλά άλλα πράγματα, όπως έξοδοι, βόλτες, φαγητό».

Η νίκη των τριών ομάδων της Θεσσαλονίκης, στους πανελλήνιους μαθητικούς αγώνες σκάκι, δεν είναι μόνο για μια σημαντική επιτυχία που αναδεικνύει την πόλη ως πρώτη δύναμη της χώρας στο μαθητικό σκάκι, αλλά παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στην Θεσσαλονίκη, να αιτηθεί οι επόμενοι τελικοί σχολικοί αγώνες σκάκι, να πραγματοποιηθούν στο πολεοδομικό συγκρότημα.

«Αισθάνομαι χαρά, ικανοποίηση και περηφάνια για την πρώτη θέση της ομάδας μου, στην οποία είχα την τιμή να είμαι ο αρχηγός», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο μαθητής γυμνασίου Στέφανος Μαγκαλάκης. «Πίστευα πολύ-λέει- στη δυναμική αυτής της ομάδας και κατά κάποιο τρόπο περίμενα αυτή την επιτυχία. Το αγαπώ το σκάκι πολύ και πλέον ασχολούμαι σε επίπεδο πρωταθλητισμού. Έχω κατακτήσει πολλά χρυσά μετάλλια σε μαθητικούς ατομικούς αγώνες. Η διάκριση όμως που σε εμένα έχει μείνει πιο πολύ από όλες και είναι σε ομαδικό επίπεδο, είναι αυτή που το σχολείο μου κατάφερε μετά από 19 αγώνες να βγει μέσα στα δέκα καλύτερα σχολεία του κόσμου».

Η σκακιστική μαθητική ομάδα της Θεσσαλονίκης είναι στις 10 καλύτερες του κόσμου

Το σχολικό σκάκι προάγει την αναλυτική και δομημένη σκέψη στον μαθητή, απαραίτητα εργαλεία για την επίτευξη της ουσιαστικής γνώσης, όπως επισημαίνει, ο αντιπρόεδρος των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και υπεύθυνος των μαθητικών ομάδων σκάκι Ευάγγελος Τασσόπουλος και υπογραμμίζει πως «η ομάδα σκάκι του σχολείου, αποτελούμενη από επτά μαθητές, (μικτή γυμνασίου-λυκείου), την περασμένη χρονιά, έλαβε μέρος στο παγκόσμιο διαδικτυακό πρωτάθλημα σκάκι, με 295 σχολεία, που διοργανώθηκε από το Ισπανικό περίπτερο της Διεθνούς Έκθεσης του Dubai, υπό την αιγίδα της Παγκόσμιας Σκακιστικής Ομοσπονδίας. Με 18 νίκες σε 19 αγώνες, κερδίζοντας σχολεία «κολοσσούς» από Ινδία, Ισραήλ, Τουρκία, Ρωσία, προθαλάμους μεγάλων πανεπιστημίων και προκρίθηκε στα 10 καλύτερα σχολεία του κόσμου».

Αναφερόμενος στις συνθήκες των πανελλήνιων αγώνων, ο μαθητής γυμνασίου των «εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη» Κωνσταντίνος Καρακώτσιου, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Συμμετείχαν στα τελικά 12 γυμνάσια, τα οποία απαρτίζονται από πολύ καλούς σκακιστές. Όλοι, για να βρεθούμε να παίζουμε στα Πανελλήνια, περάσαμε από προκριματική φάση, πράγμα που σημαίνει ότι αντιμετωπίσαμε πολλές ακόμα καλές ομάδες πιο μπροστά. Η δυσκολία σε κάθε αγώνα είναι ότι πρέπει να ξεχνάς την προηγούμενη παρτίδα που μπορεί να σε απογοήτευσε ή να σε ενθουσίασε και να εστιάζεις σε αυτή που έχεις να αντιμετωπίσεις εκείνη τη στιγμή. Μέχρι τον τελευταίο γύρο πρέπει να διαχειρίζεσαι τα συναισθήματά σου και να αντιμετωπίζεις τον κάθε αγώνα ξεχωριστά».

Ο αρχηγός της ομάδας λυκείου, Οδυσσέας Γαβριήλ, που κατάφερε πέντε νίκες σε πέντε αγώνες, διευκρίνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως, «παρόλο που το σκάκι αποτελεί κατεξοχήν ατομικό άθλημα, δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερες δυσκολίες στην συμμετοχή μας στο ομαδικό. Έτσι και αλλιώς όλα τα παιδιά έχουμε πολύχρονη εμπειρία σε σκακιστικούς συλλόγους. Ο καθένας μας είχε το δικό του αντίπαλο, όμως λειτουργούμε με συλλογικό πνεύμα ως ομάδα του σχολείου» και ο ίδιος, αναφερόμενος στη νίκη είπε πως, «είμαστε πολύ χαρούμενοι για την νίκη μας, ωστόσο παραμένουμε συγκρατημένοι λόγω των μεγαλύτερων διακρίσεων του παρελθόντος, όπως η διάκρισή μας στα 10 καλύτερα σχολεία σε παγκόσμιο επίπεδο».

Πόσο δύσκολο είναι όμως για έναν σκακιστή, να παραμερίσει το εγώ και αποτέλεσε μέλος μιας ομάδας, εξηγεί ο Στέφανος Μαγκαλάκης σημειώνοντάς πως, «τη στιγμή των αγώνων νιώθω έντονα το συναίσθημα της ευθύνης απέναντι στην ομάδα μου και κυριαρχούμαι από την επιθυμία να παίξω όσο γίνεται καλύτερα, λόγω του ομαδικού πνεύματος και της δίψας για τη συλλογική νίκη. Είναι φοβερό το συναίσθημα που νιώθουμε όλα τα μέλη της ομάδας, ότι εκείνη τη στιγμή παίζουμε για την ομάδα και πως εκπροσωπούμαι το σχολείο ή το σωματείο μας».

«Το ομαδικό σκάκι έχει κοινό στόχο και κοινά συναισθήματα»

Ο ίδιος μάλιστα παραθέτοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του ομαδικού σκακιού λέει ότι, «σου δίνει τη χαρά να νιώσεις μέλος μιας ομάδας που έχει κοινό στόχο και κοινά συναισθήματα. Όλοι μαζί παθιαζόμαστε για να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για την ομάδα μας. Μοιραζόμαστε τις στιγμές και είτε πανηγυρίζουμε τη νίκη μας, είτε βοηθούμε ο ένας τον άλλον να ξεπεράσουμε τις ήττες μας. Είναι φοβερό το συναίσθημα της ομαδικότητας και της συνυπευθυνότητας που μας διακατέχει όλους. Ως μειονεκτήματα του ομαδικού σκακιού θα θεωρούσα τη ψυχολογική πίεση που νιώθεις όταν είσαι τελευταία σκακιέρα και από εσένα κρίνεται το αποτέλεσμα ή όταν εκείνη την ημέρα μπορεί να μην έχεις καλή απόδοση και νιώθεις πως εξαιτίας σου η ομάδα μπορεί να χάσει τον αγώνα».

«Στο ομαδικό σκάκι, η ομάδα απαρτίζεται από τέσσερις παίκτες, σκακιστές και σκακίστριες» εξηγεί ο Κωνσταντίνος Καρακώτσιου και σχολιάζοντας το ρόλο του ως αρχηγός διευκρινίζει πως, «η ομάδα έχει έναν αρχηγό που σε κρίσιμες στιγμές θα κληθεί να πάρει κάποιες αποφάσεις για το καλό της ομάδας του. Θα πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη στην κρίση του. Η ομάδα όταν είναι δεμένη, υπάρχει στήριξη και μια ενδεχόμενη ήττα ξεπερνιέται πιο γρήγορα. Δεν υπάρχουν μειονεκτήματα όταν υπάρχει καλό κλίμα στην ομάδα. Προσωπικά απολαμβάνω το ομαδικό σκάκι, γιατί πριν και μετά τους αγώνες η ομάδα ασχολείται με πολλά άλλα πράγματα, όπως έξοδοι, βόλτες, φαγητό».

Η νίκη των τριών ομάδων της Θεσσαλονίκης, στους πανελλήνιους μαθητικούς αγώνες σκάκι, δεν είναι μόνο για μια σημαντική επιτυχία που αναδεικνύει την πόλη ως πρώτη δύναμη της χώρας στο μαθητικό σκάκι, αλλά παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στην Θεσσαλονίκη, να αιτηθεί οι επόμενοι τελικοί σχολικοί αγώνες σκάκι, να πραγματοποιηθούν στο πολεοδομικό συγκρότημα.

Δείτε επίσης: Θεσσαλονίκη: Εγκαινιάστηκε το 41 Φεστιβάλ Βιβλίου – Αφιερωμένο στα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή

Loading