Η Βόρεια Ελλάδα έχει δυνατότητες να γίνει διεθνής διαμετακομιστικός κόμβος, κέντρο συνδυασμένων μεταφορών και logistics, τονίστηκε σε συζήτηση που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) στην έκθεση Logistics & Transport Expo στους χώρους της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, με θέμα : «Η σημασία της συνεργασίας Πολιτείας και Αγοράς για την ανάπτυξη ενός διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου στην Βόρεια Ελλάδα».
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ ανέφερε ότι εδώ και πολλά χρόνια, ως επαγγελματίας στο αντικείμενο των οδικών μεταφορών, «διέκρινε εγκαίρως τη δυναμική της Βόρειας Ελλάδος να εξελιχθεί σε διεθνές διαμετακομιστικό κόμβο». Σήμερα, με τις υποδομές να βελτιώνονται σταθερά, αυτό μοιάζει πιο κοντά από ποτέ. Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή διαθέτουν αναμφισβήτητα συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως αναπτυσσόμενο λιμάνι και εκσυγχρονισμένο οδικό δίκτυο, καθώς και σιδηροδρομικές υποδομές με δυνατότητα επέκτασης.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι εδώ και χρόνια δεν προχωρούσαν έργα, όπως ο έκτος προβλήτας στο λιμάνι και η μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου σε logistic center. Εξέφρασε την ελπίδα ότι, μετά την υπογραφή του στρατηγικού σχεδίου για το λιμάνι, θα τοποθετηθεί σύντομα ανάδοχος για τον έκτο προβλήτα.
Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ότι στην Κεντρική Μακεδονία σήμερα εξελίσσεται το 70% της εθνικής οδικής μεταφορικής κίνησης.
Ο καθηγητής του πανεπιστημίου Αιγαίου ανέφερε ότι σήμερα έχουμε 800 φορτηγά, ανά κατεύθυνση, ανα ημέρα, στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και προανήγγειλε μείωση 8% της κίνησης από την προσθήκη ενός πλοίου για συνδυασμένη μεταφορά. Τόνισε ότι οι οδικές μεταφορές είναι κρίσιμες και μπορούν να είναι ακόμη πιο αποτελεσματικές αν συνδυαστούν και με άλλα μέσα μεταφοράς.
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδας ανέφερε ότι το 95% των μεταφορών στην Ελλάδα διεξάγεται οδικώς και ότι ο μεταφορικός έργο της χώρας είναι πάρα πολύ χαμηλό σε επίπεδο Ε.Ε., οπότε υπάρχουν εξαιρετικά περιθώρια ανάπτυξης.
Τοποθετήθηκαν, επίσης, επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, επισημαίνοντας προβλήματα θεσμικά και πρακτικά που προκύπτουν κατά την άσκηση του μεταφορικού έργου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ