Κ. Σμιθ:Σημαντικός ο ρόλος της ακαδημαϊκής συνεργασίας Ελλάδας- Βρετανίας

Τον σημαντικό ρόλο που αναμένεται να διαδραματίσει η συνεργασία μεταξύ ακαδημαϊκών ιδρυμάτων Ελλάδας και Ηνωμένου Βασιλείου στη νέα εποχή επισήμανε η Βρετανίδα Πρέσβης στην Ελλάδα, Κέιτ Σμιθ παραλαμβάνοντας, στις 19 Ιανουαρίου, μία αναφορά 39 σελίδων με τις προτάσεις 15 φοιτητών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, για τις μετά το Brexit προτεραιότητες στην εξωτερική πολιτική της χώρας της για την Ελλάδα, την Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων.

propoli

Η προετοιμασία και παρουσίαση των προτάσεων έγινε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Young Diplomats @ the British Embassy», που ανέπτυξε το Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με τη συνεργασία της Βρετανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα και στο πλαίσιο του μαθήματος Σύγχρονη Διπλωματία, Οικονομία και Επιχειρήσεις.

Οι δεκαπέντε τεταρτοετείς φοιτητές του Τμήματος σε ρόλο νέων διπλωματών ανέλαβαν να συμβουλέψουν την κ. Σμιθ για τέσσερις διαφορετικές προτεραιότητες της Βρετανικής Εξωτερικής Πολιτικής στην περιοχή: τις σχέσεις Ελλάδας- Η.Β. μετά το Brexit, τις πολιτικές για την Κλιματική Αλλαγή, τις δυνατότητες στο πεδίο της ήπιας ισχύος και ζητήματα Δυτικών Βαλκανίων.

«Ήταν ιδιαίτερη χαρά για εμένα να διακρίνω ιδίοις όμμασι τον δυναμισμό που κρύβει η νέα γενιά των ανθρώπων εκείνων που θα συμβάλουν στις ελληνοβρετανικές σχέσεις. Οι προτάσεις τους για τη μέγιστη αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζει η φιλία των δύο λαών -και την αντιμετώπιση των κοινών προκλήσεων που διαφαίνονται- είναι πραγματικά επίκαιρες», τόνισε η κ. Σμιθ, παρατηρώντας ότι «η εθελοντική προσφορά των φοιτητών του ΠΑΜΑΚ στο επόμενο κεφάλαιο των διμερών μας σχέσεων το 2021, έρχεται την πλέον κατάλληλη στιγμή», καθώς «πρόκειται για μία εξαιρετική αρχή σε μία σπουδαία χρονιά για την Ελλάδα, κατά τη διάρκεια της οποίας το Ηνωμένο Βασίλειο δεσμεύεται να ανανεώσει τους μοναδικούς δεσμούς που διατηρούμε, για πολλές ακόμη γενιές».

Το πρόγραμμα αναπτύχθηκε από την επίκουρη καθηγήτρια Ρεβέκκα Παιδή, που είχε και την επίβλεψή του, με τη συνεργασία του Γραμματέα Α’ της Πρεσβείας Ρίτσαρντ Νορθ και του Δρ. Αλέξανδρου Ναυπλιώτη, υπεύθυνου Πολιτικών Θεμάτων της Πρεσβείας με τομέα αρμοδιότητας τη Βόρεια Ελλάδα. «Για την ανάπτυξη του προγράμματος χρησιμοποιήθηκαν οι μέθοδοι της ενεργητικής και συνεργατικής μάθησης και ότι με την ολοκλήρωσή του εκπληρώθηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του στόχοι, οι οποίοι μεταξύ άλλων ήταν η απόκτηση γνώσεων για ζητήματα σύγχρονης διπλωματίας, η ανάπτυξη της αναλυτικής και κριτικής ικανότητας των φοιτητών και η καλλιέργεια δεξιοτήτων, όπως η ομαδικότητα, η λήψη αποφάσεων υπό πίεση, η εκφορά λόγου δημόσια, η προετοιμασία σύντομων ενημερωτικών κειμένων», ανέφερε η κ. Παιδή.

«Οι προτάσεις των φοιτητών και …τα Γλυπτά του Παρθενώνα»

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες χαρακτήρισαν την ελληνοβρετανική συνεργασία ως σχέση με αμοιβαία οφέλη και προέκριναν την ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών στους τομείς της αμυντικής συνεργασίας, της κυβερνοασφάλειας, της εκπαίδευσης, του αθλητισμού, των τεχνών, της κλιματικής αλλαγής, της καταπολέμησης της ανεργίας στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, καθώς και για την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του κράτους δικαίου στις γειτονικές χώρες. Δεν παρέλειψαν να αναφερθούν και στην επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, ως κίνηση που θα εξασφάλιζε τη συμπάθεια και την εκτίμηση του ελληνικού κοινού προς το Ηνωμένο Βασίλειο. Την παρουσίαση ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση ανάμεσα στην Πρέσβη και τους φοιτητές και τις φοιτήτριες.

Η εφαρμογή του προγράμματος διήρκησε ένα ολόκληρο ακαδημαϊκό εξάμηνο και περιλάμβανε την αρχική ενημέρωση για τις προτεραιότητες της εξωτερικής πολιτικής του Ηνωμένου Βασιλείου από τα στελέχη της Πρεσβείας, την έρευνα των ομάδων εργασίας των φοιτητών, μία ενδιάμεση εκτίμηση των προτάσεων και ανατροφοδότηση από την κ. Παιδή και τους κ.κ. Νορθ και Ναυπλιώτη, καθώς και την τελική παρουσίαση των προτάσεων.

Σ.Α.

 

©Πηγή: amna.gr

Loading