Την αποφασιστικότητα της δημοτικής αρχής να προχωρήσει στην επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που δόθηκε στους δήμους να προχωρήσουν σε προσωρινές πεζοδρομήσεις και ποδηλατοδρομήσεις, επαναβεβαίωσε, μιλώντας από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.
«Από την πρώτη στιγμή είχαμε ανακοινώσει ότι θα προβούμε σε ενέργειες υπέρ εναλλακτικών μέσων μεταφοράς και αύξησης του δημοσίου χώρου ως αντιστάθμισμα στη λελογισμένη επέκταση των τραπεζοκαθισμάτων. Παράλληλα, επειδή όλα αυτά τα μέτρα υλοποιούνται με βάση το νομικό πλαίσιο αντιμετώπισης των επιπτώσεων της πανδημίας, έχουν χαρακτήρα προσωρινό. Μας δίνεται, λοιπόν, η δυνατότητα να κάνουμε μια διαβούλευση με την κοινωνία της Θεσσαλονίκης στην πράξη. Να δοκιμάσουμε να αυξήσουμε το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων, να μετατρέψουμε μερικές οδούς σε πεζόδρομο ή σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας και να δούμε πώς το υποδέχεται η ίδια η πόλη και η καθημερινότητα. Διαβούλευση λοιπόν στην πράξη και όχι στα χαρτιά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ζέρβας.
Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας μίλησε για μια χρυσή ευκαιρία που διανοίγεται για δραστικές παρεμβάσεις στην κατεύθυνση της βελτίωσης της ποιότητας ζωής των Θεσσαλονικέων, της αύξησης του δημόσιου χώρου και της ενίσχυσης της ποδηλατοκίνησης.
«Είναι από τις φορές που αξίζει να σκύψει κανείς πάνω στο ζήτημα με μια ευρύτητα πνεύματος και να μπει στην κουβέντα θετικά. Σίγουρα θα υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις, σίγουρα κάποιοι θα ξεβολευτούν, αλλά αυτοί είναι οι πόνοι ενός τοκετού και οι κυκλοφοριακοί τοκετοί δεν είναι ποτέ εύκολοι», σημείωσε ο κ. Ζέρβας, τονίζοντας: «Εάν τα πάμε καλά θα προχωρήσουμε και θα εντάξουμε τα υφιστάμενα δίκτυα και τις παρεμβάσεις στον αστικό ιστό της πόλης. Εάν εντοπίσουμε λάθη, παραλήψεις ή αν προκύψουν καλύτερες λύσεις, εδώ είμαστε να τις εξετάσουμε».
Ολιστική προσέγγιση στην καθαριότητα
Στην κεντρική τοποθέτησή του προς το Δημοτικό Συμβούλιο, ο κ. Ζέρβας ενημέρωσε το σώμα και για τα έργα που εξελίχθηκαν το προηγούμενο διάστημα στον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων του Δήμου Θεσσαλονίκης. «Δίνω πολύ μεγάλη σημασία στην υποδομή αυτή γιατί ο ΣΜΑ είναι η καρδιά του συστήματος διαχείρισης των απορριμμάτων», επεσήμανε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Ζέρβας, με την επισκευή, συντήρηση και τη λειτουργία πλέον και των τεσσάρων πρεσών, η ημερήσια μεταφόρτωση επανέρχεται στην αρχική δυναμικότητα των 600 και πλέον τόνων, γεγονός που επιτρέπει την ένταξη του ΣΜΑ σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό διαχείρισης απορριμμάτων με δυνατότητα εξυπηρέτησης και όμορων δήμων, όπως αυτών της Καλαμαριάς, της Θέρμης και του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης μίλησε για μια ολιστική προσέγγιση στον τομέα της καθαριότητας που θα αγγίζει τα ζητήματα σε όλα τα επίπεδα, από την καθαριότητα στον δρόμο και την αποκομιδή ως τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ενεργειακή τους αξιοποίηση.