Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στο Next Stage Lab-To-Market Bootcamp

Καινοτομία και επιχειρηματικότητα στο Next Stage Lab-To-Market Bootcamp

Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για 3D animation, λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους για γεωπόνους και αγρότες, καθώς και πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων στον τομέα της υγείας, δημιουργήθηκαν από καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups στο πλαίσιο του προγράμματος Next Stage Lab – To – Market Bootcamp. Η διοργάνωση προήλθε από τη συνεργασία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Σε αυτήν συμμετείχαν 50 άτομα, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων.

Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels. Οι συμμετέχοντες με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία και η μηχανική λογισμικού.

Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα με τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, ενώ η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας προσέφερε 2 ομάδες τη χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες.

Την πρώτη θέση από τις ομάδες του Bootcamp κατέλαβε η ομάδα Moverse, η οποία ανέπτυξε μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation, επιτρέποντας στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.

Η δεύτερη θέση κατέληξε στην MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, ενώ η RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, κατέκτησε την τρίτη θέση.

Σε δηλώσεις του, ο επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ χαρακτήρισε το πρόγραμμα ως μια ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες, ώστε να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης. Ο πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, συνεχάρη τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Από την πλευρά του, ο συνιδρυτής της Ideas Forward τόνισε τη σημασία της συμμετοχής ομάδων με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα. Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, δήλωσε ότι είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και ότι μόνο με καινούρια πράγματα μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά.

Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp είναι οι ακόλουθες:

35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.

ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.

Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.

MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.

Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.

RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.

SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.

SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.

Φωτ. Πρόγραμμα Next Stage Lab – To – Market Bootcamp

Loading

Play