Κανονικά γίνεται η τροφοδοσία των γειτονικών της Ελλάδας χωρών, μέσω των πλοίων που αναχωρούν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ παρά τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στις μεταφορές, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δεν έχει -μέχρι στιγμής- επηρεαστεί σημαντικά.
Τα παραπάνω επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) Σωτήρης Θεοφάνης, επισημαίνοντας ωστόσο ότι μετά τις 20 Μαρτίου αναμένεται σημαντικότερη πτώση στη διακίνηση, το μέγεθος της οποίας θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια και την ένταση των «αρρυθμιών» στις αγορές, εξαιτίας της πανδημίας.
«Προς το παρόν, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δεν έχει επηρεαστεί σημαντικά. Στο επόμενο διάστημα όμως, και ιδίως μετά τις 20 Μαρτίου, αναμένουμε μεγαλύτερη πτώση, λόγω του λεγόμενου “cascading effect” (σ.σ. αλυσιδωτών επιπτώσεων). Κι αυτό γιατί οι επιπτώσεις τέτοιων φαινομένων αρχικά εμφανίζονται στα μεγάλα λιμάνια, που εξυπηρετούν κύριες γραμμές και μετά διαχέονται και στα υπόλοιπα», επισημαίνει ο κ. Θεοφάνης, χωρίς ωστόσο να δίνει συγκεκριμένα μεγέθη για το ποσοστό στο οποίο ανέρχεται η μείωση της διακίνησης.
Σύμφωνα πάντως με αξιόπιστες πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου η πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κυμαινόταν γύρω στο 2,5%, ενώ στο συμβατικό φορτίο ξεπερνούσε το 10%._
Αλεξάνδρα Γούτα