Καραγιάννης: «Στο τέλος του 2023 θα παραδοθεί το μετρό της Θεσσαλονίκης, το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη»

«Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη στο τέλος του 2023 και οι πολίτες θα έχουν και μετρό και αρχαία», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο 5ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιείται διαδικτυακά.

Έκανε λόγο για ένα εμβληματικό έργο που θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και θα είναι το πιο σύγχρονο στην Ευρώπη. «Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η προμήθεια και των 18 υπερ-αυτόματων συρμών τελευταίας τεχνολογίας οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι τα συστήματα αυτομάτων θυρών στις αποβάθρες κάθε σταθμού για την καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια των επιβατών», υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.

Παρουσιάζοντας το σχέδιο του υπουργείου υποδομών και μεταφορών για τα έργα στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα και την πορεία υλοποίησής τους, αναφέρθηκε πρωτίστως στο fly over, έναν «δρόμο πάνω από το δρόμο», που όπως υποστήριξε θα είναι η μεγαλύτερη εναέρια οδός στην Ελλάδα, η οποία θα ανακουφίσει την ανατολική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, θα βελτιώσει αισθητά την οδική ασφάλεια και όλα αυτά -όπως επεσήμανε- χωρίς καμία περιβαλλοντική επιβάρυνση. «Τρέξαμε σε χρόνο – ρεκόρ τον διαγωνισμό και ο ανάδοχος του έργου θα στήσει εργοτάξια έως το τέλος του 2022», ανέφερε ο υφυπουργός.

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ακόμη ότι προχωρά το σιδηροδρομικό έργο «Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες», που θα ενώνεται και με την Αλεξανδρούπολη, προϋπολογισμού 1,7 δισ. «Είναι ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα που περιλαμβάνονται στο πλάνο των 4 δις που προκηρύξαμε», υπογράμμισε.

Τέλος, αναφέρθηκε σε δύο οδικά έργα, που -όπως είπε, θα κάνουν ταχύτερες ασφαλέστερες μετακινήσεις από και προς τη Χαλκιδική. «Ολοκληρώνουμε νωρίτερα το οδικό έργο Θέρμη – Γαλάτιστα. Έχουμε ήδη παραδώσει τα πρώτα 5,5 χιλιόμετρα και το φθινόπωρο του 2022 θα παραδώσουμε ολόκληρο το έργο. Επίσης, τον Ιούνιο θα έχει ολοκληρωθεί το έργο για το “ορφανό” χιλιόμετρο της Ποτίδαιας», σημείωσε.

Χ. Σπίρτζης: «Η κυβέρνηση να μην τσακίζει τη νομοθεσία και την πολιτιστική κληρονομιά»

«Το μετρό στη Θεσσαλονίκη πρέπει να πάει στις δυτικές συνοικίες όπως είχε προγραμματιστεί, να πάει προς το αεροδρόμιο όπως είχαν ξεκινήσει οι συζητήσεις και πρέπει να ολοκληρωθούν οι βασικές υποδομές στις συγκοινωνίες», τόνισε ο βουλευτής του Σύριζα και πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Θεσσαλονίκης και είπε πως «η κυβέρνηση πρέπει να σέβεται τους πολίτες, τον πολιτισμό και το χθες του λαού μας, άρα να μην τσακίζει την πολιτιστική κληρονομιά όταν τη βρίσκει για να φτιάξει ένα σταθμό».

Καταθέτοντας προτάσεις για το όραμα που αφορά στη Θεσσαλονίκη και την υλοποίησή του είπε χαρακτηριστικά «Πρέπει άμεσα να επανέλθουμε σε συμφωνία με τη Βουλγαρία, να τρέξουμε τα έργα του σιδηροδρόμου στον άξονα 10 (Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι). Πρέπει θεσμικά να ενεργοποιηθεί το προεδρικό διάταγμα -του οποίου η εφαρμογή ανεστάλη από την κυβέρνηση, για το μητρώο τεχνικών εταιρειών και μελετητών που δίνει υποχρεωτικά τη συμμετοχή των πανεπιστημίων στα έργα ενός προϋπολογισμού και άνω και στα σύνθετα έργα. Πρέπει να επανέλθουμε στην παραλαβή των έργων όχι με δήλωση των εργολάβων, αλλά με έλεγχο και τέλος πρέπει να μην τσακίζουμε την ευρωπαϊκή νομοθεσία και να έχουμε θεσμούς διαφάνειας αντί να κάνουμε απευθείας αναθέσεις», τόνισε ο κ. Σπίρτζης.

Γ. Τσακούμης «η νέα ανασυγκρότηση εγκυμονεί ένα κατασκευαστικό θαύμα»

«Ο κλάδος μας καλείται να πρωταγωνιστήσει εκ νέου, σαν ατμομηχανή μιας νέας περιόδου ανάπτυξης«, δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Γιώργος Τσακούμης, τονίζοντας ότι βιώνουμε ευκαιρία για μια περίοδο νέας ανασυγκρότησης στη χώρα, με στόχο τον ψηφιακό και ενεργειακό μετασχηματισμό, αλλά και την ανάγκη που έχει δημιουργηθεί για μία νέα γενιά υποδομών, προσαρμοσμένων στις προκλήσεις που θέτουν η κλιματική αλλαγή και η αδυσώπητη φθορά που έχουν υποστεί οι υποδομές, υπό το βάρος της ελλιπούς συντήρησης που δέχτηκαν τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης. «Η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε περιλαμβάνει επενδύσεις στην καινοτομία, την ευρυζωνικότητα, με το Internet of things να πρωταγωνιστεί στην κατασκευή έξυπνων κτηρίων και έξυπνων υποδομών. Στη Β. Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη καλούμαστε να επιβεβαιώσουμε ότι αυτή η νέα ανασυγκρότηση εγκυμονεί και το κατασκευαστικό θαύμα που ονειρεύεται η περιοχή εδώ και δεκαετίες», είπε ο κ. Τσακούμης

Λ. Μπακούρας: «Μέσα στην περίοδο της ενεργειακής κρίσης, συνεδίζουμε απρόσκοπτα τις δραστηριότητές μας»

Διανύοντας μια περίοδο που χαρακτηρίστηκε από τις επιπτώσεις της πανδημίας και τις ραγδαίες ανατιμήσεις στην ενεργειακή αγορά που επέφερε η ενεργειακή κρίση, η εταιρεία διανομής αερίου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας διασφάλισε την απρόσκοπτη εκτέλεση όλων των δραστηριοτήτων υλοποιώντας στο ακέραιο το επενδυτικό πρόγραμμα 36 εκατομμυρίων ευρώ, υποστήριξε μιλώντας στο συνέδριο ο γενικός διευθυντής ΕΔΑ ΘΕΣΣ Λεωνίδας Μπακούρας. «Σεβαστήκαμε το νομικό, ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο όπως και τις άδειές μας, τηρήσαμε το εγκεκριμένο πρόγραμμα του 2021 και τροφοδοτήσαμε όλες τις νέες περιοχές», δήλωσε ο κ. Μπακούρας.

Υπογράμμισε ότι πρωταρχικός στόχος της εταιρείας είναι διεισδύσει το φυσικό αέριο στον ιστό της πόλης με υποδομές υψηλών προδιαγραφών. «Σήμερα, που το 65% του πληθυσμού στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης χρησιμοποιεί φυσικό αέριο, αναπτύσσουμε ένα σύγχρονο δίκτυο, έχουμε φτάσει στα 2.750 χιλιόμετρα. Είναι μια εταιρεία που οδηγεί την αγορά φυσικού αερίου, διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στον κλάδο της διανομής και συμβάλλει στρατηγικά στην ενεργειακή μετάβαση και την ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας», είπε χαρακτηριστικά.

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δείτε επίσης: Κ. Ζέρβας «Δεν θα επιτρέψουμε στο σκοτάδι και στο φόβο να κερδίσουν την καρδιά και το μυαλό των νέων ανθρώπων της πόλης μας»