Κοινή συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν σήμερα το μεσημέρι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο ία δοθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2023.
Ρεπορτάζ: Βαλάντου Γιαννακούδη
Νωρίτερα ο κ. Καραμανλής είχε την ευκαιρία να δει από κοντά, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, το Αμαξοστάσιο, το Κέντρο Ελέγχου και Λειτουργίας του έργου, αλλα και τα νέα γραφεία της Αττικό Μετρό που βρίσκονται στην Πυλαία, όπου και έλαβαν χώρα οι κοινές δηλώσεις των δύο υπουργών.
“Το έργο έχει μπει στην τελική του ευθεία. Αυτό δεν είναι κάτι που το λέω εγώ, αλλά το αποδεικνύουμε τα έργα. Το βλέπετε με τα μάτια σας όπως σήμερα το πρωί“, είπε αναφερόμενος στην ξενάγηση που προηγήθηκε.
“Όπως άλλωστε έχει ειπωθεί αρκετές φορές, τρέχουμε με στόχο να ολοκληρώσουμε όλο το έργο έως τα τέλη του 2023” τόνισε για ακόμη μία φορά ο υπουργός και συμπλήρωσε εμφατικά πως “τρέχουμε να κερδίσουμε τον χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές εναντίον του έργου”.
Πρόοδος έργου Αναφορικά με την εξέλιξη του έργου δήλωσε πως έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 συρμών. Παράλληλα σημείωσε ο ίδιος πως σύντομα υπογράφεται η σύμβαση για τους άλλους 15 συρμούς, οι οποίοι θα καλύψουν και την επέκταση στην Καλαμαριά.
Ακόμη, δήλωσε πως έχει ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τον φορέα συντήρησης και λειτουργίας του μετρό. Μάλιστα, επισήμανε πως το ένα μετά το άλλο τα εργοτάξια κλείνουνε και αποδίδονται οι δημόσιοι χώροι πίσω στην πόλη. Στην πρώτη φάση της λειτουργίας του, το μετρό θα εξυπηρετεί 315.000 επιβάτες ημερησίως. Και με την λειτουργία του στο σύνολο του υπολογίζουμε ότι στους δρόμους της πόλης θα κυκλοφορούν 60.000 ΙΧ λιγότερα καθημερινά.
Αναφορικά με τον σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Καραμανλής σχολίασε πως έχουν γίνει άλματα προόδου και τα έργα προχωράνε, καθώς η ασφαλής απόσπαση των αρχαιοτήτων ολοκληρώθηκε σχεδόν στο σύνολο του έργου, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού ώστε να φυλαχτούνε και στην συνέχεια να επανατοποθετηθούνε.
Όπως ανέφερε ο ίδιος, “μαζί με αυτό το υπερσύγχρονο μετρό, θα απολαμβάνουμε και τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης-ίσως- αρχαιολογικής ανασκαφής που έχει γίνει ποτέ στην πόλη”.
Μενδώνη: “Στο Μετρό Θεσσαλονίκης διενεργήθηκε η μεγαλύτερη ανασκαφική έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί πότε στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Ελλάδα και το μετρό και τα αρχαία θα είναι αναδεδειγμένα με τον καλύτερο τρόπο”, δήλωσε εμφατικά η κ. Μενδώνη θέλοντας να προσυπογράψει τις δηλώσεις του ετέρου υπουργού.
Και συνέχισε τον λόγο της τονίζοντας πως και στο μετρό Θεσσαλονίκης, όπως και στης Αθήνας, του Πειραιά και το τραμ, η πρόνοια για την πολιτιστική κληρονομιά είναι απόλυτη εξηγώντας πως ο αρχαιολογικός νόμος εφαρμόζεται πάντα και παντού απαρέγκλιτα.
Με την ευκαιρία, λοιπόν της ολοκλήρωσης εδώ και λίγο καιρό των αρχαιολογικών ερευνών στο μετρό της Θεσσαλονίκης, η κ. Μενδώνη θέλησε να κάνει μια ανάδρομη σε κάποια βασικά σημεία που ταλάνισαν για καιρό την πόλη και καθυστέρησαν το έργο.
Μεταξύ άλλων ανεφερε πως ο αριθμός των αρχαιολογικών ευρημάτων του μετρό ξεπερνάει τις 300.000. Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί πως στο πλαίσιο κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης διενεργήθηκε η μεγαλύτερη ανασκαφική έρευνα αστικού χαρακτήρα που έχει ποτέ πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Ελλάδα.
Στην συνέντευξη Τύπου, μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν ο υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονία- Θράκης) Σταύρος Καλαφάτης, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, η διευθύντρια του πρωθυπουργικού γραφείου Μαρία Αντωνίου και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Νίκος Ταχιάος.
Δείτε εικόνες:
Δείτε επίσης: Τα 30+ έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη μέχρι το 2030