Κινητικότητα στο θέμα κατασκευής του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης-τελωνείου Ευζώνων

Κινητικότητα στο θέμα κατασκευής του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης-τελωνείου Ευζώνων

Κινητικότητα επικρατεί το τελευταίο χρονικό διάστημα σε ό,τι αφορά στο θέμα της κατασκευής του οδικού άξονα που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το τελωνείο των Ευζώνων. Στον άξονα αυτό, μήκους 44 χιλιομέτρων, τα προβλήματα είναι γνωστά, όπως αναφέρουν εκπρόσωποι των φορέων του τόπου, καθώς σημειώνονται συχνά τροχαία δυστυχήματα ενώ δεν υπάρχουν διαχωριστική νησίδα, διασύνδεση με παρακείμενους οικισμούς, επαρκής φωτισμός και διαγραμμίσεις.

«Η καταληκτική ημερομηνία για δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είναι 26 Ιουνίου. Αυτό σημαίνει ότι θα αναλάβει το έργο ένας παραχωρησιούχος και θα αναμορφώσει τον άξονα αναλόγως», γνωστοποιεί στο Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνος Κουτσούκος. Διευκρινίζει, άλλωστε, ότι τις σχετικές διαδικασίες διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι και ο φορέας που διεκπεραιώνει τις παραχωρήσεις και εκτιμά ότι ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής τους είναι τα τέλη της χρονιάς.

Σε ό,τι αφορά στις εργασίες που θα γίνουν, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας σχολιάζει ότι «αυτή τη στιγμή, στον δρόμο από το Κλειδί μέχρι τους Ευζώνους είναι κατασκευασμένος ο ένας κλάδος και σε αυτόν γίνεται αμφίπλευρη κυκλοφορία». Επικαλούμενος, δε, τις μελέτες που είχαν εκπονηθεί από το 2010 και στις οποίες συμμετείχε ως ένας από τους μελετητές, αναφέρει ότι «προβλέπεται η κατασκευή του δεύτερου κλάδου, ώστε να υπάρχει στηθαίο ασφαλείας, ενώ θα πρέπει να υπάρχουν τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου τμήματος του οδικού άξονα, εκείνου από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα».

Στο ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ για τις αιτίες της καθυστέρησης του έργου, ο κ. Μπίλλιας απαντά ότι «αναβαλλόταν διαρκώς ο διαγωνισμός γιατί ζητούσαν διευκρινιστικές ερωτήσεις οι υποψήφιοι ανάδοχοι», εκτιμώντας παράλληλα ότι  λόγω έλλειψης όλων των απαραίτητων πόρων δόθηκε προτεραιότητα σε άλλα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, όπως τα Τέμπη και ο Μαλλιακός, με το επιχείρημα της μεγάλης κυκλοφοριακής κίνησης και του πλήθους των τροχαίων δυστυχημάτων.

«Δεν μπορεί αυτός ο οδικός άξονας, τον οποίο διασχίζουν οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο, να είναι μονής κατεύθυνσης. Η κατάσταση εδώ και χρόνια παραμένει η ίδια. Είναι απαραίτητο να γίνει ο δρόμος διπλής κατεύθυνσης, με διαχωριστική νησίδα και χώρο στάθμευσης. Χρειάζεται, επίσης, να γίνει ένας ανισόπεδος κόμβος στο χωριό Άσπρος και να βελτιωθεί η γέφυρα του Πολυκάστρου», υπογραμμίζει, από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης. «Οι απαλλοτριώσεις υπάρχουν από τότε που κατασκευάστηκε ο δρόμος», προσθέτει, διευκρινίζοντας ότι γι’ αυτές δεν χρειάζεται καινούριο κονδύλιο.

Με αφορμή τα τροχαία δυστυχήματα στην περιοχή και την αναφορά του ότι «μετά τον Βαθύλακκο, οι αγρότες με τα μηχανήματά τους διασχίζουν κάθετα τον δρόμο, καθώς δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα, προκειμένου να περάσουν απέναντι, αν και κάτι τέτοιο απαγορεύεται αυστηρώς», ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς τονίζει ότι «πρέπει να γίνει και ο κόμβος εισόδου – εξόδου, ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της περιοχής».

«Για να μεταβεί κάποιος από την ανατολική πλευρά του δρόμου στη δυτική πρέπει να διασχίσει τα χωριά της Περιφερειακής Ενότητας, Αγιονέρι, Ανθόφυτο, πρέπει να πάει ή προς το Βαθύλακκο ή από το Πολύκαστρο και τελικά η απόσταση που καλείται να διανύσει είναι μεγαλύτερη από 30 με 40 χιλιόμετρα», υπογραμμιζει.

Π. Γιούλτση
 

©Πηγή: amna.gr

Loading

Play