Αναδεικνύοντας την ανάγκη για δράση κατά της φτώχειας περιόδου, η ΜΚΟ H3RS δημιουργεί στη Θεσσαλονίκη τα Red Spots, τρεις τοποθεσίες όπου οι πολίτες μπορούν να δωρίσουν προϊόντα περιόδου. Αυτά τα προϊόντα προορίζονται για δομές του δήμου που παρέχουν στήριξη σε κακοποιημένες γυναίκες και άστεγες.
Όπως επισημαίνει η Κατερίνα Κατσίνα, μία από τις ιδρύτριες της οργάνωσης, στόχος τους είναι η ευαισθητοποίηση γύρω από έμφυλα ζητήματα και η προώθηση της ισότητας. Η καμπάνια ευαισθητοποίησης «It’s Time to Act. Period.» ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2021 με σκοπό να εκπαιδεύσει το κοινό για τη σημασία της περιόδου. Σύμφωνα με έρευνες, τουλάχιστον 10.000 κορίτσια στην Ελλάδα απουσιάζουν από το σχολείο κάθε μήνα λόγω του κόστους προϊόντων περιόδου.
Η οργάνωση καλεί επίσης για τη μείωση του φόρου σε αυτά τα προϊόντα, που σήμερα φορολογούνται ως πολυτελή αγαθά, και για τη δυνατότητα λήψης άδειας περιόδου για τις γυναίκες που το χρειάζονται.
Η ιστοσελίδα της H3RS προσφέρει πληθώρα πληροφοριών σχετικά με τη γυναικεία σεξουαλικότητα και τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, καθώς και στοιχεία για τη συγκεκριμένη καμπάνια. Στόχος τους είναι να σπάσουν τα ταμπού γύρω από την περίοδο, και να αυξήσουν τη δημόσια συζήτηση για το θέμα.
Στη Θεσσαλονίκη, το κοινό μπορεί να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία αφήνοντας προϊόντα περιόδου σε συγκεκριμένα σημεία, όπως το καφέ Ataraxia και τα γραφεία της ΜΚΟ Odyssea. Το 3ο Red Spot θα εγκαινιαστεί επίσημα με εκδήλωση, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να κατασκευάσουν τη δική τους επαναχρησιμοποιούμενη σερβιέτα, με στόχο τη στήριξη ατόμων που τα έχουν ανάγκη.
Η είσοδος για το κοινό θα περιλαμβάνει ένα πακέτο σερβιέτες, με σκοπό την υποστήριξη των προσπαθειών της οργάνωσης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ