Κώστας Γιουτίκας: Προτεραιότητα ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης

Κώστας Γιουτίκας: Προτεραιότητα ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης

«Εάν δε συμβεί κάτι, 2025 θα έχουμε ανάδοχο»

Για τη σπουδαιότητα ανάπτυξης και ολοκλήρωσης του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης, μίλησε μεταξύ άλλων στην εκπομπή ΤΑ ΛΕΜΕ στη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ και στη δημοσιογράφο Χριστίνα Τσόρμπα ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Γιουτίκας. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο για τη μετακίνηση επισκεπτών, κατοίκων και χιλιάδων εργαζομένων προς τη δυτική πλευρά της πόλης το οποίο αποτελεί «πρώτη προτεραιότητα για εμάς» καθώς όπως διευκρινίζει ο ίδιος δε χρειάζονται απαλλοτριώσεις, δε χρειάζεται καμία μεγάλη αλλαγή καθώς υπάρχει το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στο οποίο γίνεται χρήση εμπορική και είναι ηλεκτροδοτούμενο. Όπως λέει ο κ. Γιουτίκας χρειάζεται μόνο η κατασκευή νέων σταθμών για την επιβίβαση των επισκεπτών και των χρηστών, χρειάζονται καινούργιοι συρμοί και «όλα τα υπόλοιπα θα τα δει φυσικά ο ανάδοχος».

Νέα συνάντηση την Παρασκευή παρουσία Σταϊκούρα

Σύμφωνα με τον κ. Γιουτίκα πρόκειται για έργο που μπορεί να «τρέξει» πάρα πολύ γρήγορα, κάτι που επιχειρείται να συμμεριστεί και ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας παρουσία του οποίου θα πραγματοποιηθεί νέα σχετική συνάντηση την Παρασκευή στην Περιφέρεια. Θα συμμετάσχουν ακόμη οι δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης, Κορδελιού-Ευόσμου, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Δήμου Δέλτα και Δήμου Χαλκηδόνας καθώς και στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ. Ο ίδιος σημειώνει ότι ήδη το Υπουργείο έχει εντάξει τη βασική γραμμή της σύνδεσης του δυτικού προαστικού, σε ένα μεγάλο έργο το οποίο συμπεριλαμβάνει και τη σύνδεση του 6ου προβλήτα, το λιμάνι δηλαδή, με μια αερογέφυρα με τον σιδηρόδρομο. «Εμείς όμως θα ζητήσουμε να έχουμε μια προτεραιοποίηση στο δυτικό προαστιακό γιατί είναι έργο το οποίο μπορεί να γίνει σχετικά γρήγορα» «Δεν είναι μια εθιμοτυπική συνάντηση, μιλάμε για ένα έργο το οποίο το έχουμε δουλέψει και το έχουμε προτείνει ήδη από το 2019, στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Έγινε αντιληπτό από το Υπουργείο ότι είναι ένα έργο πάρα πολύ ωφέλιμο και χρήσιμο. Ήδη έχει ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού και πάμε να δούμε τώρα με τον Υπουργό πότε θα ξεκινήσει και πότε θα τελειώσει η δεύτερη διαγωνιστική, η οποία αφορά την μελέτη- κατασκευή του συνολικού έργου»

Ανάδοχος το 2025 και ολοκλήρωση το 2027

Όπως σημειώνει ο κ. Γιουτίκας σύμφωνα με αισιόδοξα σενάρια που ωστόσο είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν, «αν δε συμβεί κάτι, το 2025 θα έχουμε ανάδοχο» και ολοκλήρωσε 2 χρόνια μετά, δηλαδή στη χρονιά-ορόσημο 2027.
Ο ίδιος εξηγεί ότι ο Δυτικός Προαστιακός θα έχει πάρα πολλά συνδετικά πλεονεκτήματα ιδιαίτερα μετά την έναρξη του μετρό στις 30 Νοεμβρίου, «Το μετρό θα ξεκινάει από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, από εκεί δηλαδή που θα ξεκινάει και ο Δυτικός Προαστιακός ο οποίος θα περάσει από τη Μενεμένη, από το Κορδελιό, θα φτάσει μέχρι τα Διαβατά του Δήμου Δέλτα, μέχρι την Αγχίαλο του Δήμου Χαλκηδόνας στο Βόρειο σύνορο της βιομηχανικής περιοχής και ένας άλλος κλάδος θα φτάσει μέχρι και τη Σίνδο, του Δήμου Δέλτα, στη νότια περιοχή της βιομηχανικής περιοχής. Άρα θα συνδέσει το κέντρο της πόλης και τα ανατολικά της πόλης με τη δυτική πλευρά, εκεί που “χτυπάει” η καρδιά των επιχειρήσεων».

«Στην ουσία, με ένα σταθερό μέσο θα μπορείς να φτάσεις από το Χαριλάου ή από τη Καλαμαριά και τη Μίκρα (όταν ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά) αλλάζοντας μέσο στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (από μετρό μπαίνεις σε προαστιακό) και φτάνεις μέχρι τη Σίνδο, τη βιομηχανική περιοχή. Άρα θα είναι ένα πολύ μεγάλο εργαλείο στα χέρια όλων μας, κυρίως των εργαζομένων, των ανθρώπων οι οποίοι κατοικούν δυτικά αλλά και ανατολικά, που θέλουν να πάνε στην άλλη περιοχή της πόλης»

«Θα ήταν ένα ορόσημο και ένας στόχος τον οποίο πρέπει να τον κυνηγήσουμε, και να ξεκινήσει και να τελειώσει μέσα στη θητεία μας» κατέληξε.

Loading

Play